ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

رضایت شغلی
عملکرد کارکنان
عوامل موثر رضایت شغلی
ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان
ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان

 

 

هدیه:

ضمیمه کردن پرسشنامه بصورت رایگان:)

 

 

بیان مسئله :

واضح می باشد که کارآمدی نیروی انسانی در نتیجه رضایت شغلی آنها می باشد چرا که اغلب گفته شده « کارمند خوشحال یک کارمند کارآ است » و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود .افزایش کارایی و بهره وری هر سازمانی مستلزم استفاده بهینه از همه عوامل مؤثر در تولید یا ارائه خدمات است( زارع حشمت ، 1380 ، 2 ) از آنجا که در هر سازمانی عامل عمده و اساسی نیروی انسانی می باشد لذا بهره وری و کارایی سازمانی نیز وابسته به عملکرد کارکنان آن سازمان است . رضایت شغلی نشان دهنده احساس نسبی ، اندیشه های عینی و نیتهای رفتاری کارکنان آن سازمان می باشد که به پیش بینی رفتار کارکنان کمک می کند ( زارع ، 1380 ، 4 ) 

 

 بنابر این رضایت شغلی می تواند با ارائه نتایج حاصل از راهبرهای گذشته و پیش بینی های آینده کارکنان بعنوان بخشی از ارزیابیهایی که منتهی به برنامه ریزی برای بهسازی سازمان میشود بکار گرفته شود .نتایج تحقیقات نشان می دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر از نظر فیزیک بدنی و توانایی  ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند ولی افرادی که از شغل خود رضایت ندارند معمولا افرادی پژمرده و مأیوس و بدبین می باشند .رضایت شغلی از مهمترین متغیرها در حیطه رفتار سازمانی محسوب می شود زیرا هر سازمانی دارای اهداف مشخصی می باشد که فلسفه وجودی آن سازمان را تشکیل می دهد . نیل به هدف سازمان در گرو  وجود و بسیج امکانات ( سرمایه ) ، تجهیزات و منابع انسانی می باشد . در این میان نقش منابع انسانی محوری تر و کلیدی تر می باشد زیرا کارکنان سازمان هستند که با ترکیب سرمایه و تجهیزات و نیروی خلاق و ابتکار و برنامه ریزی به گونه عملی در صدد تحقق اهداف سازمانی هستند .  

 

بنیاد نظری این تحقیق بر این اساس استوار است ، کارکنانی که از شغل خود رضایت کافی داشته باشند قادرند با انجام بهینه مسئولیت اساسی یعنی ایجاد فضای مناسب جهت افزایش عملکرد و تحقق اهداف سازمان اهتمام ورزند . ازسوی دیگر به دنبال کشف عواملی هستیم که موجب می گردد کارکنان از کار کردن در سازمان احساس رضایت نموده و با میل و رغبت ، نیروی فکری و جسمی خود را در راه هدفهای سازمان بکار اندازد وهدف سازمان را هدف خود بشمار آورند . 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

عملکرد کارکنان

عوامل موثر رضایت شغلی

 

 

 

مقدمه

طبق دستاوردهای صاحبنظران علم مدیریت برای بقاء نیروی انسانی ( رضایت شغلی ) و بقاء سازمانی ( دسترسی به اهداف سازمانی ) شناخت نیازها ، خواسته ها ، انگیزه ها و عواملی همچون رضایت شغلی ، روحیه کارمندان و اتخاذ خط مشی های مناسب در ایجاد هماهنگی بین اهداف فردی ( رضایت شغلی کارمند ) و اهداف سازمانی بعنوان مهمترین گام در جهت کارایی و اثر بخشی سازمان ضروری می باشد . ( زارعی  ، 1384 ، 8 ) از طرف دیگر بیشتر شواهد بیانگر این نکته بوده اندکه زمانیکه موقعیت و شرایط سازمانی بدتر شد میزان رضایت شغلی پائین بوده است . رضایت شغلی موجب ایجاد یک محیط سالم در داخل سازمان می گردد . 

 

تحقیقات زیادی نشان داده است که عدم ارضای نیازهای کارکنان در سازمان میتواند بصورت بازدهی کم ، سود دهی پائین ، و هدفهای تحقق نیافته جلوه گر شود زیرا کارکرد کارکنان در رابطه تنگاتنگی با میزان رضایت آنان دارد و در واقع اگر شغلی بتواند شرایطی را فراهم سازد که نیازها ی وی ارضاء شود در بازدهی بسیار مؤثر خواهد بود .( زارع ، 1380 ، 4 ) . اهمیت رضایت شغلی در آتش نشانی از آنجا ناشی می شود که نیروهای آتش نشان 24 ساعت یعنی یک شبانه روز را بطور کامل در محل کار خود بسر می برند و با عواملی مانند دور از خانواده ، استرس ناشی از کار و … درگیر می باشند  بدون شک فرماندهان و مدیران درباره رضایت و عدم رضایت کارکنان که از حساسیت بالائی برخوردار است آگاه هستند  . اهمیت رضایت شغلی برای فرماندهان و مدیران حداقل به سه دلیل باید اهمیت داشته باشد:

1- از شواهد چنین پیداست که افراد ناراضی یا کم کاری می کنند یا بی تفاوت هستندو یا سازمان را برای بدست آوردن شغل بهتر ترک می کنند و یا تقاضای استعفاء و باز خریدی و انتقال می کنند. 

2- ثابت شده است که کارکنان راضی از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار هستند و بیشتر عمر می کنند و نسبت به سازمان خود تعصب و اهمیت بیشتری می دهند . 

3- رضایت شغلی پدیده ای است که از مرز سازمان گذشته و اثرات آن در زندگی خصوصی و خارج از محیط کار نیز نمایان می شود . 

      

از سوی دیگر رضایت شغلی بالا دلخواه فرماندهان و مدیریت است  زیرا ین پدیده با آثار مثبتی که خواست مدیران است همراه می باشد . رضایت شغلی بالا نشاندهنده آشکار سازمانی است که به خوبی اداره می شود و بطور اساسی نتیجه ای است که از مدیریت رفتاری کارآمد سرچشمه می گیرد . ( امتحان ، 1385 ، 4 )  این مطلب در شغلی مانند  آتش نشانی  می تواند  اثرات  بسیار  زیادی  داشته باشد . عدم  ارضاء  نیازهای کارکنان در این شغل می تواند  بصورتهای  مختلفی بروز کند از قبیل : کم کاری در ایستگاه ، عدم شرکت در کارهای گروهی ، تشویش و نگرانی ، یأس ، غیبت کاری ، تأخیر در ورود ، ترک زودتر از موعد مقرر محل کار ، بد اخلاقی ، عدم اجرای دستور ، بی تفاوتی در اجرای وظیفه ، و … و در نهایت می تواند با عملکرد نیز در ارتباط باشد .  در این خصوص رضایت شغلی باعث افزایش عملکرد می شود و عده ای نیز معتقدند که عملکرد شغلی موجبات رضایت شغلی را فراهم می آورد  .اثرات ناشی از عدم کارایی کافی می تواند بر اثر عدم رضایت از شغل خود باشد که در محل حریق و حادثه می تواند باعث افزایش کارهای محوله بر عهده دیگر نیرو ها گشته و باعث خستگی مفرط و افزایش احتمال آسیب دیدگی آنها گردد و عدم شرکت درست و کار شکنی در کارهای درون ایستگاه باعث بهم خوردن نظم گروه و ایجاد اختلاف و پراکندگی در تیم عملیاتی شودکه آثار آن در روحیه نیروها بسیار منفی خواهد بود . 

 

لذا اهمیت موضوع نگارنده را بر آن داشت تا با بررسی عواملی که منجر به رضایت نیرو ها از شغل خود و همچنین عواملی که باعث ارضاء نیازهای آنان می شود آنها را شناخته و تأثیرش را بر عملکرد نیروها بسنجم و دیگر اینکه این اتفاق در سازمان آتش نشانی چقدر شیوع داشته تا بدین وسیله با ارائه راهکارهای مناسب باعث دلگرمی نیروهای آتش نشانی شده در نتیجه بتوانند در محل کار خود احساس آرامش کرده و همچنین در محل حریق با حداکثر تلاش خود بکار اطفاء بپردازند . 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

 

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                           

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی       

                                                                                      

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                                     

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                             

مدل منابع انسانی                                                                                                 49

                                                                               

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                          

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی                                                                  137           

 

 

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروهای عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                                                   

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                                   

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت لوازم و تجهیزات شبکه

    دانلود پاورپوینت لوازم و تجهیزات شبکه پاورپوینت لوازم و تجهیزات شبکه پاورپوینت تجهیزات شبکه پاورپوینت تجهیزات شبکه وایرلس پاورپوینت تجهیزات شبکه سیسکو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت لوازم و تجهیزات شبکه جهت رشته IT در قالب 12 اسلاید و…

  • مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن

    مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن تبلیغات خلاقیت در تبلیغات تاریخچه تبلیغات در ایران استراتژیهای نوین تبلیغات تاکتیکهای مدرن تبلیغات مبانی و ماهیت تبلیغات و تشریح روشهای نوین آن روانشناسی رنگها در تبلیغات دانلود پایان نامه تبلیغات…

  • پاورپوینت کتاب شیمی و تکنواوژی مواد غذایی

    پاورپوینت کتاب شیمی و تکنواوژی مواد غذایی پاورپوینت کتاب شیمی و تکنواوژی مواد غذایی پاورپوینت شیمی و تکنولوژی مواد غذایی پیام نور پاورپوینت شیمی و تکنولوژی مواد غذایی پاورپوینت جزوه شیمی و تکنولوژی مواد غذایی پیام نور رفتن به سايت…

  • بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان

    بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان موفقیت پروژه مدیریت پروژه فن آوری اطلاعات سیستم های اطلاعاتی بررسی عوامل موفقیت و عدم موفقیت فناوری اطلاعات در سازمان عوامل موفقیت و شکست فناوری اطلاعات در سازمانها عوامل موفقیت…

  • مطالعه انواع خطاهای بوجود آمده در ترانسفورماتورهای فوق توزیع و روشهای پیشگیری

    مطالعه انواع خطاهای بوجود آمده در ترانسفورماتورهای فوق توزیع و روشهای پیشگیری ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای فوق توزیع علل سوختن ترانسفورماتورهای 66 كیلو ولت خطاهای بوجود آمده در ترانسفورماتورهای فوق توزیع خطاها در ترانسفورماتورهای فوق توزیع سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

  • دانلود مقاله اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران

    دانلود مقاله اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران فناوری نانو تکنیک AHP صنایع بالادستی نفت تکنیکهای نوین تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی فناوری نانو در صنایع بالادستی نفت ایران اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو…

  • گزارش كار آموزی رشته الكترونیك با عنوان آشنایی با دستگاههای اندازه گیری

    گزارش كار آموزی رشته الكترونیك با عنوان آشنایی با دستگاههای اندازه گیری مولتی متر منبع تغذیه اسیلوسکوپ فانکشن ژنراتور دانلود گزارش كار آموزی رشته الكترونیك با عنوان آشنایی با دستگاههای اندازه گیری دستگاههای اندازه گیری در الکترونیک خرید گزارش كار…

  • پرسشنامه کمرویی چیک و بریگز با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه کمرویی چیک و بریگز با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه کمرویی پرسشنامه استاندارد کمرویی پرسشنامه کمرویی کودکان پرسشنامه کمرویی چیک و باس پرسشنامه کمرویی چیک و بریگز پرسشنامه کمرویی 14 سوالی پرسشنامه تجدید نظر شده…

  • ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر

    ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر رفتن به سایت اصلی ترجمه فارسی فصل 2، 3 و 4 کتاب استنباط آماری کاسلا برگر به…

  • پاورپوینت جراحی مغز و اعصاب

    پاورپوینت جراحی مغز و اعصاب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جراحی مغز و اعصاب جهت رشته ی پزشکی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       جمجمه…

  • جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

    جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مدیریت دانش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس تاثیر مدیریت دانش در بهبود تصمیم گیریهای…

  • تعاریف و مفاهیم کلی بین الملل در رابطه با سلب آزادی از اطفال

    تعاریف و مفاهیم کلی بین الملل در رابطه با سلب آزادی از اطفال سن مسئولیت كیفری سلب آزادی قرار بازداشت موقت‌ كانون اصلاح و تربیت مفهوم لغوی طفل ضوابط بین المللی ناظر به سلب آزادی از اطفال تعاریف و مفاهیم…

  • دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی

    دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت قالب های شعر فارسی جهت رشته ادبیات در 50 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       قالب شعر، به…

  • دانلود پاورپوینت نقش مذهب در اختلالات روانی

    دانلود پاورپوینت نقش مذهب در اختلالات روانی پاورپوینت نقش مذهب در اختلالات روانی پاورپوینت نقش مذهب در روانشناسی نقش دین در روانشناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نقش مذهب در اختلالات روانی جهت رشته روانشناسی در قالب 15 اسلاید…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی…

  • مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمد

    مقاله ترجمه شده رشته حسابداری با عنوان نوسانات و پیش بینی درآمد همکاری در فروش فایل فروشگاه ساز فایل همکار در فروش مقاله ترجمه شده دانلود مقاله ترجمه شده رشته حسابداری ماندگاری نوسانات درآمد درآمد های هسته و گذرا پیش…

  • نقش والدین در شکل گیری عزت نفس فرزندان

    نقش والدین در شکل گیری عزت نفس فرزندان تحقیق درباره عزت نفس انواع عزت نفس ابعاد مختلف عزت نفس عزت نفس از دیدگاه قرآن عزت نفس از دیدگاه احادیث تاثیر والدین در شکل گیری عزت نفس رفتن به سايت اصلي…

  • دانلود پاورپوینت جزوه کتاب اقتصاد کلان

    دانلود پاورپوینت جزوه کتاب اقتصاد کلان پاورپوینت دانلود رایگان کتاب اقتصاد کلان عباس شاکری پاورپوینت جزوه اقتصاد کلان علمی کاربردی پاورپوینت خرید کتاب اقتصاد کلان پیام نور پاورپوینت جزوه اقتصاد کلان به زبان ساده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی 89 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های زندگی 89 صفحه فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی مبانی نظری مهارت های زندگی پیشینه تحقیق مهارت های زندگی پیشینه داخلی مهارت های زندگی پیشینه خارجی مهارت های زندگی پیشینه پژوهش مهارت های…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی ارزیابی عملکرد…

  • نحوه مدیریت پسماند و فرآوری تصفیه بازیافت روغن

    نحوه مدیریت پسماند و فرآوری تصفیه بازیافت روغن تصفیه پذیری روغن لجن اسیدی ترکیبات آلاینده فرآوری بازیافت روغن روش مناسب جهت دفع لجن اسیدی نحوه مدیریت پسماند و فرآوری تصفیه بازیافت روغن دانلود پایان نامه محیط زیست دانلود پایان نامه…

  • استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی در موسسه های آموزش عالی

    استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی در موسسه های آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه بودجه ریزی عملیاتی در موسسه های آموزش عالی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در موسسه های آموزش…

  • نظریه های تئوری اقتصادی و نظریه کنش اجتماعی تالکوت پارسونز

    نظریه های تئوری اقتصادی و نظریه کنش اجتماعی تالکوت پارسونز کلمات کلیدی : نظریه های تئوری اقتصادی نظریه های تنظیم خانواده نظریه کنش اجتماعی تالکوت پارسونز تمایل زوجین به برنامه های تنظیم خانواده نظریه های روانشناسی مرتبط با تنظیم خانواده…

  • پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار

    پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار دانلود پاورپوینت استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار استراتژی های بازاریابی در مرحله بلوغ بازار استراتژی افزایش نفوذ عوامل تعیین کننده و شرایط مناسب برای انتخاب استراتژی افزایش نفوذ استراتژی عوامل…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

    دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پیام نور پاورپوینت جزوه مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات جهت…

  • پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان صالحی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عملکرد شغلی دانلود پرسشنامه عملکرد شغلی پرسشنامه عملکرد شغلی صالحی پرسشنامه عملکرد شغلی کارکنان پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پرسشنامه ارزیابی عملکرد شغلی پرسشنامه خودارزیابی عملکرد…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی، یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری پرسشنامه ارتباط بین محیط خارجی و عملکرد نوآوری پرسشنامه بررسی ارتباط بین محیط خارجی و یادگیری سازمانی پرسشنامه بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری رفتن به سایت…

  • پروپوزال پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی

    پروپوزال پایان نامه هوش معنوی و سلامت روانی کلمات کلیدی : پروپوزال هوش معنوی پروپوزال سلامت روان نمونه پروپوزال سلامت روان پروپوزال در مورد هوش معنوی دانلود پروپوزال درباره هوش معنوی پروپوزال هوش معنوی و سلامت روانی پایان نامه هوش…

  • دانلود پاورپوینت معماری مسجد جامع ساوه

    دانلود پاورپوینت معماری مسجد جامع ساوه پاورپوینت معرفی مسجد جامع ساوه دانلود پاورپوینت مسجد جامع ساوه پاورپوینت در مورد مسجد جامع ساوه پاورپوینت معماری مسجد جامع ساوه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مسجد جامع ساوه جهت رشته معماری در…

  • گرافیك سنتی، گرافیك نوین

    گرافیك سنتی، گرافیك نوین گرافیك سنتی گرافیك نوین دانلود پایان نامه گرافیك سنتی دانلود پایان نامه گرافیك نوین دانلود پایان نامه رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گرافیک و هنر با عنوان گرافیك سنتی، گرافیك نوین…

  • مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا

    مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک تحت عدم قطعیت تقاضا کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده طراحی زنجیره تأمین استوار با تولید چابک…

  • پاورپوینت آموزشی سرویكس و بیماریهای مربوط به آن

    پاورپوینت آموزشی سرویكس و بیماریهای مربوط به آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی سرویكس و بیماریهای مربوط به آن جهت رشته پزشکی در قالب 40 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان

    پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان کلمات کلیدی : پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان لل لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسانلل لل پاورپوینت استخوان بندي بدن انسان پاورپوینت استخوان بندي…

  • پروپوزال نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی

    پروپوزال نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی پیشگیری از فساد اداری روشهای پیشگیری از فساد اداری پیشگیری فساد اداری نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از فساد اداری راهکارهای پیشگیری از فساد اداری راه…

  • پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت

    پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت دانلود پاورپوینت ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت پاورپوینت درباره ساخت سيستم های اطلاعاتی فصل هشت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سيستم…