ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

معایب ارزیابی 360 درجه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران
مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته  مدیریت

ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران

 

 

 

 

هدف از این پایان نامه ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید می باشد

 

بازخورد 360 درجهمجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

 

 

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).

 

تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

 

 

 

روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجهارزیابی بالا به پایین: همان شکل سنتی ارزیابی که سرپرستان، مدیران و زیردستان را ارزیابی می‌کنند.
ارزیابی پایین به بالا: در این نوع ارزیابی زیردستان عملکرد مدیران و سرپرستان را از چندین بعد ارزیابی می‌کنند و نتایج ارزیابی را به فرد اصلی ارائه می‌دهند.
ارزیابی همکاران: اعضای گروه، با استفاده از یک مقیاس ارزیابی و براساس یک سری ویژگی‌های پرسنلی یا عملکردی خاص، سایر افراد را ارزیابی می‌کنند.
رتبه‌بندی همکاران: اعضای گروه، بر اساس یک یا چند عامل، همدیگر را از بهترین تا بدترین (به صورت یک طیف) رتبه‌بندی می‌کنند.
خود ارزیابی: به فرآیندی دلالت دارد که به موجب آن، فرد عملکرد خودش را ارزیابی می‌کند. در این فرآیند، خود فرد به عنوان منبع ارزیابی و علاقه‌مند به خود ارزیابی است (جونز و برلی، 1379).

 

 

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه صاحب‌نظران اهداف زیر را برای بازخورد 360 درجه ذکر کرده‌اند:
•    تهیه بازخورد از نقاط قوت و ضعف عملکرد افراد و واحد کاری
•    تشخیص جهت استراتژیک برای توسعه
•    بهبود سطح درک کاری و توسعه همکاری بین واحدهای کاری 
•    تشخص شایستگی‌های مشترک و قابل دستیابی
•    توسعه و ایجاد فرآیند یادگیری برای اندیشه های باز و انتقاد سازنده
•    تقویت ارزش‌های سازمانی و تسهیل تغییر فرهنگی 
•    کمک در جهت مشاوره به مدیران ارشد
•    برنامه‌ریزی جانشین پروری
•    استقرار مدیریت کیفیت جامع
•    اصلاح مدیران و کلیه افراد در سازمان
•    ساختاردهی مجدد
•    به منظور کمک به تنظیم اهداف
•    ارزشیابی عملکرد برای اصلاح و بهبود شخصی یا ارزشیابی رسمی (ماکس ول، 1386).

 

 

کاپور و راو  (2011) عنوان می‌کنند که هدف بنیادی این ابزار جدید (ارزیابی 360 درجه) در هر سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستگی و سازمانی این است که نیازهای توسعه‌ای و رشد را مشخص کند و اطلاعات مرتبط با شایستکی و صلاحیت را برای برنامه‌ریزی پی‌درپی و مدون فراهم می‌کند. در این روش نتایج از تمامی بررسی‌ها در یک گزارش گردآوری می‌شود به گونه‌ای که سرپرست، همکاران، مرئوسین و مشتریان فرم را تکمیل می‌کنند. اصطلاح ارزیابی 360 درجه به این خاطر مورد استفاده قرار می‌گرید که شامل سرپرستان، همکاران و زیردستان کاری در یک سلسه مراتب است؛ و در نهایت به ما کمک می‌کند که دیدگاه دیگران را نسبت به کارمند هدف در محل کارش درک کنیم که این خود کارامدی و موثر بودن فرد را تضمین می‌کند.

 

براکن  (1994) خاطرنشان کرده است که سازمان‌ها به پنج دلیل اساسی زیر، از بازخوردهای چند منظوره مشابه بازخورد 360 درجه‌ای استفاده می‌کنند:
این گونه سیستم‌ها، مکمل مسائل نوین همچون تفویض اخیتار و قدت، مدیریت مشارکتی، از بین بردن لایه‌های متعدد مدیریتی و تاکید بر کار گروهی هستند.بازخوردهای چند منظوره، فاقد برخی محدودیت‌های موجود در روش‌های ارزشیابی سنتی سازمان‌ها، بویژه در طیف وسیعی از کنترل هستند.دیگر روش‌های ارزشیابی مثل زیر نظر گرفتن کارکنان، در خصوص ارزشیابی افزایش پاسخگوئی و احساس مسئولیت مدیران در زمینه پیگیری نتایج بررسی‌ها، موفق نبوده‌اند.ابزار سفارشی بازخورد 360 درجه‌ای را می‌توان به نحوی طراحی کرد که مخصوص سازمانی خاص باشد و نتایج آن بتواند سطح اعتماد به نفس رهبران ارشد را در رسیدن به اهداف نهائی سازمان، افزایش دهد.ارزشیابی‌های چند شاخصی از لحاظ درونی پذیرفتنی‌تر هستند، زیرا گردآوری اطلاعات از چند منبع صورت می‌گیرد، می‌تواند به گسترش دید افراد منجر شود. این روش، شاخص‌هائی را ارائه می‌کند که در نهایت می‌توانند پایه‌هائی برای موفقیت دریافت کنندگان اطلاعات در فرآیند ارزشیابی باشند. این شیوه، افراد را متقاعد می‌سازد که مسئولیت پیشرفت و رشد شغلی آنان، با خود آن‌هاست. در نهایت اینکه اجرای آن بسیار ارزان، ساده و سریع است.

 

 

 اهمیت درخواست بازخورد
مدیران به پنج دلیل اساسی می‌بایستی درباره بازخورد، بویژه در ارتباط با خصوصیات، قابلیت‌ها و نحوه رفتار خود سئوال کنند چرا که:
1- بازخورد می‌تواند به سوال اساسی مدیریت، یعنی نحوه کار کردن من چگونه است؟ پاسخ دهد. به هر اندازه که مدیران در سلسله مراتب سازمانی بالاتری قرار می‌گیرند، اطلاعات ناقص‌تری در باره خود و عملکردشان به آن ها داده می‌شود. بازخورد و ارزشیابی 360 درجه می‌تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنان قرار دهد تا عملکردشان را تصحیح کنند.

 

2- درخواست اطلاعات از طریق بازخورد می‌تواند ساز و کاری هدایتی برای بهینه‌سازی مستمر باشد. میراث “حرکت کیفیت جامع” برای سازمان‌های آینده، به احتمال زیاد این طرز تفکر است که همواره می‌بایستی سعی در بهینه‌سازی آرام عواملی داشت که نقش و تاثیری خاص در اهداف نهائی و ماموریت سازمان دارند. برای رهبرانی که بخواهند این گونه مسائل را به خودشان تعمیم داده و سرمشق برای دیگران باشند، اطلاعات می‌بایستی معتبر، صحیح و به روز باشد. آن ها باید بدانند که دیگر افراد سازمان، چه درک و نظری درباره آنان دارند.

 

3- استفاده از نتایج ارزشیابی و بازخورد 360 درجه، می‌تواند به صحت و درستی نظر مدیران نبست به خودشان کمک کنند. مدیران می‌توانند مواضع خود را بر مبنای رفتارهای اتفاقی، استوار کنند. آن‌ها باید بازخوردی درست از دیگر افراد دریافت کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

 

4- با توجه به نظریه “انسان تنها موجود خود غریب است” می‌بایست بازخوردی مطمئن از سوری افراد مورد قبول خود دریافت کرد تا مطمئن شد دیدگاه افراد نسبت به خودشان دیدگاهی واقع گرایانه است.

 

5- مهمترین ویژگی ارزیابی و بازخورد 360 درجه، مشارکت دیگران در کارآمد کردن رهبران است. درخواست بازخورد از روسا، همکاران، زیردستان، مشتریان و دیگران، در واقع درخواست مشارکت آن‌ها در فرآیند بهینه‌سازی فردی و عمومی سازمان است. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد از رهبرانی حمایت می‌کنند که از آن‌ها درخواست بازخورد کرده و به نتایج حاصل از آن عمل می‌کنند (جونز و برلی، 1379).

 

 

 

 

فهرست عناوین.2-1- مقدمه    12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟    13
2-3- وظایف مدیریتی    13
2-3-1- برنامه‌ریزی    15
2-3-2- سازماندهی    15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی    16
2-3-4- هدایت    17
2-3-5- کنترل    17
2-4- مهارت‌های مدیریتی    18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی    18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی    19
2-4-3- مهارت فنی    21
2-5- نقش‌های مدیریتی    22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی    22
2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی    23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی    23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق    24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران    26
2-8- ارزیابی عملکرد    29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد    30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد    30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد    34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد    35
2-14- بازخورد 360 درجه    36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه    38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه    39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه    40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد    42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه    42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده    44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه    44
2-23- پیشینه تحقیق    45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور    49

منابع    

 

 

 

  • اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن

    اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن سیستم اسکادا سیستم های کنترل فناوری جمع آوری اطلاعات کاربردهای سیستم اسکادا اهمیت سیستم های اسکادا و بررسی کاربردهای آن دانلود پایان نامه سیستم های اسکادا دانلود پایان نامه صنایع دانلود پایان…

  • بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک

    بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای اجرایی…

  • پاورپوينت كايزن (بهبود مستمر)

    پاورپوينت كايزن (بهبود مستمر) دانلود پاورپوینت کایزن فایل پاورپوینت کایزن پاورپوینت درباره کایزن پاورپوینت در مورد کایزن ppt kaizen 5s رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت کایزن (بهبود مستمر) جهت رشته مديريت قالب 32 اسلايد و با فرمت pptx بصورت…

  • دانلود پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده

    دانلود پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده پاورپوینت فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده پاورپوینت فاجعه های سازه های آینده پاورپوینت آموزش جلوگیری از فاجعه های احتمالی برای سازه های آینده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • دیدگاه ها و مدل های مختلف در مورد هوش اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد سازمان

    دیدگاه ها و مدل های مختلف در مورد هوش اخلاقی و تاثیر آن بر عملکرد سازمان کلمات کلیدی : هوش اخلاقی کارکنان اصول هوش اخلاقی کارکنان اصول هوش اخلاقی در مدیریت اصول هوش اخلاقی در اسلام تعریف و ماهیت اخلاق…

  • بررسی کامل عوامل موثر بر کیفیت سود

    بررسی کامل عوامل موثر بر کیفیت سود کلمات کلیدی : تئوری کیفیت سود نظریه های کیفیت سود عوامل موثر بر کیفیت سود عوامل تعیین کننده کیفیت سود مفاهیم مرتبط با کیفیت سود تحقیق در مورد کیفیت سود رفتن به سایت…

  • پاورپوینت نتایج سفر در مورد قطار حومه ای

    پاورپوینت نتایج سفر در مورد قطار حومه ای پاورپوینت قطار حومه ای پاورپوینت درمورد قطار حومه ای پاورپوینت سفر با قطار حومه ای دانلود پاورپوینت نتایج سفر در مورد قطار حومه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نتایج سفر…

  • پاورپوینت آشنایی با عملکرد و اجرای ورزشی

    پاورپوینت آشنایی با عملکرد و اجرای ورزشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با عملکرد و اجرای ورزشی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 16 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

    پرسشنامه بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه یادگیری الکترونیکی پرسشنامه فرآیندهای مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی

    مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی با تحلیل پوششی داده ها…

  • پاورپوینت اورژانس قلبی Cardiac emergency

    پاورپوینت اورژانس قلبی Cardiac emergency رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت Cardiac emergency  جهت رشته ی پزشکی در قالب 98 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       علایم بالینی آنژین…

  • پاورپوینت کنترل آلودگی به پدیکولوز

    پاورپوینت کنترل آلودگی به پدیکولوز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کنترل آلودگی به پدیکولوز جهت رشته ی پزشکی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       شپش…

  • دانلود تحقیق گمرک الکترونیک با فرمت ورد

    دانلود تحقیق گمرک الکترونیک با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی گمرک الکترونیک با فرمت docx در قالب 72 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • دانلود پاورپوینت کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری از دکتر زیاری

    دانلود پاورپوینت کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری از دکتر زیاری پاورپوینت کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری دکتر زیاری پاورپوینت کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری زیاری پاورپوینت برنامه ریزی کاربری اراضی شهری در ایران پاورپوینت کتاب برنامه ریزی…

  • بررسی نظریه های هوش مذهبی

    بررسی نظریه های هوش مذهبی کلمات کلیدی : نظریه های هوش مذهبی عوامل موثر بر هوش مذهبی تعریف نظری هوش مذهبی تعریف عملیاتی هوش مذهبی   تعریف دین از دیدگاه اسلامی تعریف دین از دیدگاه روانشناختی تحقیق کامل در مورد هوش…

  • پاورپوینت کار آفرینی مبتنی بر دانش

    پاورپوینت کار آفرینی مبتنی بر دانش دانلود پاورپوینت کار آفرینی مبتنی بر دانش کار آفرینی مبتنی بر دانش چیست؟ تحقیق پاورپوینت کار آفرینی مبتنی بر دانش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کار آفرینی مبتنی بر دانش جهت رشته اقتصاد…

  • بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی

    بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی اقلیم شناسی اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز اقلیم شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی دانلود پایان…

  • پاورپوینت آموزشی چکیده کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران

    پاورپوینت آموزشی چکیده کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی چکیده کتاب عقلانیت و توسعه‌ یافتگی ایران جهت رشته علوم سیاسی در قالب 133 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی

    انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی مقاله انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی تحقیق انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پژوهش انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی پروژه انتقال و نگهداری نمونه های آزمایشگاهی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل در آموزش از راه دور 91 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل در آموزش از راه دور 91 صفحه فصل دوم پایان نامه تعامل در آموزش از راه دور مبانی نظری تعامل در آموزش از راه دور پیشینه تحقیق تعامل در آموزش از راه دور پیشینه…

  • پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390)

    پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (1390) کلمات کلیدی : پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع ساختار سازمانی ترک زاده دانلود پرسشنامه نوع ساختار سازمانی دانشگاه پرسشنامه نوع…

  • پاورپونيت بررسی روش های تبلیغ سیاسی

    پاورپونيت بررسی روش های تبلیغ سیاسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپونيت بررسی روش های تبلیغ سیاسی جهت رشته علوم سیاسی در قالب 59 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش    …

  • پاورپوینت مفاهیم خلاقیت

    پاورپوینت مفاهیم خلاقیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفاهیم خلاقیت جهت رشته ی روان شناسی در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       خلاقیت عبارتست از بکارگیری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز ادبیات نظری ارزش ویژه برند سبز فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

  • جزوه ی درس آلیاژ پلیمرها - استاد آقای دکتر امیر رستمی

    جزوه ی درس آلیاژ پلیمرها - استاد آقای دکتر امیر رستمی جزوه ی درس آلیاژ پلیمرها استاد آقای دکتر امیر رستمی رفتن به سایت اصلی جزوه ی درس آلیاژ پلیمرها - استاد آقای دکتر امیر رستمی به تعداد 66 صفحه…

  • پاورپوینت کتاب روانشناسی کودکان استثنایی از احمدوند

    پاورپوینت کتاب روانشناسی کودکان استثنایی از احمدوند پاورپوینت روانشناسی کودکان استثنایی پاورپوینت اختلالات رفتاری کودکان استثنایی پاورپوینت کودکان استثنائی دانلود پاورپوینت کودکان استثنایی پاورپوینت درباره کودکان استثنایی پاورپوینت آموزش کودکان استثنایی پاورپوینت کتاب کودکان استثنایی پاورپوینت در مورد کودکان استثنایی…

  • پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری(فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)

    پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری(فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تحقیقات انتقادی حسابداری پاورپوینت تحقیقات انتقادی حسابداری پاورپوینت فصل هفتم کتاب تئوری حسابداری…

  • مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

    مبانی نظری تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش…

  • ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران

    ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی و ویژگی های افراد سرسخت با تاکید بر ورزشکاران سرسختی ذهنی تعریف سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی ورزشکاران ویژگی های افراد سرسخت ابزارهای سنجش سرسختی ذهنی تفاوتهای جنسیتی در سرسختی ذهنی سرسختی ذهنی و مقابله با استرس…

  • پروژه کارشناسی رشته محیط زیست و بهداشت محیط با عنوان نیروگاه های حرارتی و اثرات زیست محیطی آنها

    پروژه کارشناسی رشته محیط زیست و بهداشت محیط با عنوان نیروگاه های حرارتی و اثرات زیست محیطی آنها آلاینده ها نیروگاه های حرارتی آلودگی های نیروگاه تصفیه پساب نیروگاه ها اثرات زیست محیطی نیروگاه های حرارتی خرید پروژه کارشناسی رشته…

  • یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن

    یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن الگوریتم IBL الگوریتمهای یادگیری با ناظر الگوریتمهای یادگیری افزایشی یادگیری بر مبنای نمونه و الگوریتمهای آن دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی دانلود مقالات ارشد هوش مصنوعی دانلود مقالات هوش مصنوعی رفتن…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه طلاق کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق طلاق پیشینه داخلی طلاق پیشینه خارجی طلاق پیشینه پژوهش طلاق پیشینه نظری طلاق ادبیات نظری طلاق چارچوب نظری طلاق…

  • بررسی چگونگی ارتباط سه متغیر سود تعهدی و سرمایه در گردش و جریان‌های نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به عنوان نمایندگان جریانات نقدی و تعهدی

    بررسی چگونگی ارتباط سه متغیر سود تعهدی و سرمایه در گردش و جریان‌های نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به عنوان نمایندگان جریانات نقدی و تعهدی سود تعهدی سرمایه در گردش جریانات نقدی و تعهدی جریان‌های نقد حاصل از فعالیت…

  • پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) برزونسکی (1992) با روایی و پایایی

    پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) برزونسکی (1992) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه تعهد هویت پرسشنامه استاندارد تعهد هویت دانلود پرسشنامه تعهد هویت پرسشنامه تعهد هویت 40 سوالی پرسشنامه تعهد هویت (ISI-6G) پرسشنامه تعهد هویت برزونسکی رفتن به سایت…

  • حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی

    حق اشتغال و حقوق کار مهاجرین خارجی در ایران و اسناد بین المللی حق اشتغال اتباع بیگانه قانون کار ایران حقوق کار اتباع بیگانه سازمان بین المللی کار حق اشتغال مهاجرین خارجی در ایران حق اشتغال مهاجرین خارجی در اسناد…