ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
پایان نامه ارزیابی عملکرد
پایان نامه ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.      

 

                                                                                                             
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل اول: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه .3                                                           
1-2-    بیان مسئله 4
1-3-    اهمیت  و ضرورت تحقیق5
1-4-    اهداف تحقیق8
1-5-    مدل تحقیق 9
1-6- تعریف متغیرهای پیشنهادی تحقیق 10 
1-7- سوالات تحقیق 12
1-8- روش تحقیق.12
1-8-1- روش گردآوری اطلاعات .12
1-8-2- روش تجزيه و تحليل اطلاعات 12
1-9-  قلمرو تحقیق 13
1-10- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی.13

 

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   

 

   
    
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1- مقدمه . 45
3-2- روش تحقیق  46
3-3- جامعه آماری . 46
3-4- روش گردآوری اطلاعات  47
3-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات . 47
3-6- رتبه بندی واحدهای کارا 48
3-6-1- روش اندرسون- پترسون  48
3-6-2- روش کارایی متقاطع . 48
3-7- ورودی و خروجی های تحقیق .49
3-7-1- ورودی ها .49
3-7-2- خروجی ها .49
3-7-3- ورودی و خروجی نمایندگی بیمه . 50
3-8- نمونه ای از حل مدل تحلیل پوششی داده ها 53
3-8-1- روش اول مدل BCC  خروجی محور .53
3-8-2- روش دوم خروجی نامطلوب مهرگان .54

 

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه 57
4-2- ارزیابی و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل .58
4-2-1- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب به عنوان یک عامل ورودی 58
4-2-2- در نظر گرفتن خروجی نامطلوب با تغییر متغیر به عنوان یک عامل خروجی
.65
4-3- رتبه بندی واحدهای تصمیم گیری .71

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه .75
5-2- سنجش کارایی نمایندگان با روش های فعلی 75 
5-3- پاسخ به پرسش های تحقیق 77
5-4- بحث و نتیجه گیری . 84
5-5- پیشنهادات برخاسته از تحقیق .85
5-5-1- پیشنهاد برای نمایندگان بیمه . 85
5-5-2- پیشنهاد ها برای شرکت های بیمه . 86
5-5-3- پیشنهاد ها برای بیمه  مرکزی . 87
5-6- پیشنهاد برای تحقیقات آینده . 87
5-7- محدودیت ها. 87

 

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  89
ب – منابع خارجی . 92

پیوست ها 
پیوست الف – شناخت بیمه و تاریخچه آن   94

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول(2-1)خلاصه ای بر فعالیتهای DEA.38
جدول(3-1) جدول(3-1) ورودی ها( )و خروجی های( )،نماینده  بیمه50 
جدول(4-1) نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه اول 59                                                          
جدول (4-2) نمایندگان کارا در دیدگاه اول . 62
جدول (4-3) نقاط تصویر واحدها به منظور کارا شدن در دوره بعدی فعالیت در دیدگاه اول 62
جدول (4-4) نقاط تصویر (واحد مجازی )برای نمایندگی 7343 65
جدول(4-5) تبدیل خروجی نامطلوب به خروجی مطلوب بر اساس مدل مهرگان 66
جدول(4-6) : نتایج ارزیابی نمایندگی های بیمه و واحدهای مرجع با دیدگاه دوم  66
جدول (4-7) نمایندگان کارا در دیدگاه دوم 68
جدول(4-8 ) : نقاط تصویر نمایند گی ها در دیدگاه دوم 69
جدول (4-9) : رتبه بندی واحدها بر اساس دو دیدگاه  72
جدول (5-1) رتبه بندی نمایندگی های بیمه بر اساس روش فعلی  76 
جدول (5-2) تعداد و درصد نمایندگان کارا و ناکارا .78 
جدول (5-3) مقایسه تعداد واحدهای کارا و ناکارا و مقایسه میانگین کارایی 78 
جدول (5-4) مقایسه نتایج حاصل از سنجش کارایی دیدگاه اول و دوم.79 

 

 

فهرست اشکال

شکل(1-1) مدل کلاسیک واحد تصمیم گیرنده  8
شکل (1-2) ورودی و خروجی دفاتر نمایندگی 11
شکل(2-1) مدل کلی تحلیل پوششی داده ها22  

 

 

 

  • پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2)

    پرسشنامه استاندارد فرزند پروری بزرگسال – نوجوان (AAPI-2) پرسشنامه فرزند پروری بزرگسال – نوجوان دستورالعمل پرسشنامه سبک فرزند پروری پرسشنامه تربیت فرزندان سبک های فرزند پروری یانگ پرسشنامه دیانا بامریند پرسشنامه تربیت کودک پرسشنامه باولک و کین پرسشنامه استاندارد فرزند…

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس پنجم عربی هشتم - قسمت دوم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس پنجم عربی هشتم - قسمت دوم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس پنجم عربی هشتم - قسمت دوم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx…

  • پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال

    پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک و کامپیوتر با عنوان پردازش تصویر دیجیتال تصویر پردازش تصویر پردازش تصویر دیجیتال دانلود پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک خرید پروژه‌ی پایانی رشته گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه…

  • پاورپوینت آشنایی با مبحث اجزاء ماده

    پاورپوینت آشنایی با مبحث اجزاء ماده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبحث اجزاء ماده جهت رشته فیزیک در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • دانلود پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و ارتباط آن با رضایت از زندگی و شغل

    دانلود پاورپوینت هوش هیجانی معلمان و ارتباط آن با رضایت از زندگی و شغل پاورپوینت هوش هیجانی در مدیریت پاورپوینت برای هوش هیجانی پاورپوینت در مورد هوش هیجانی پاورپوینت هوش هیجانی معلمان پاورپوینت رابطه هوش هیجانی معلمان با رضایت از…

  • پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه

    پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریات جامعه شناسی توسعه نظریات جامعه شناسی توسعه تحقیق نظریات جامعه شناسی توسعه مقاله نظریات جامعه شناسی توسعه بررسی نظریات جامعه شناسی توسعه تحلیل نظریات جامعه شناسی توسعه رفتن به سایت…

  • بررسی مدل غنی سازی ازدواج (A. C. M. E) جهت بهبود روابط

    بررسی مدل غنی سازی ازدواج (A. C. M. E) جهت بهبود روابط مهارت های روابط صمیمانه زوجین برنامه پیشگیری از نارضایتی زوجین رویکرد مداخله ای روابط زوجین رویکردها و برنامه غنی سازی ازدواج رویکردهای پیشگیرانه روابط زوجین اهداف برنامه های…

  • ایمونولوژی کوبای ترجمه دکتر محمد علی بهار - متن کامل

    ایمونولوژی کوبای ترجمه دکتر محمد علی بهار - متن کامل ایمونولوژی کوبای ترجمه دکتر محمد علی بهار رفتن به سایت اصلی ایمونولوژی کوبای ترجمه دکتر محمد علی بهار - متن کامل 21 فصل کامل + فهرست و منابع مجموعه 1121…

  • پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز

    پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مکانیک کوانتومی در فضای فاز جهت رشته مکانیک در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       پس…

  • پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده

    پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت پژوهش های مصرف کننده پژوهش های مصرف کننده تحقیق پژوهش های مصرف کننده دانلود پاورپوینت رایگان درس رفتار مصرف کننده مقاله پژوهش های مصرف کننده مقایسه بین پژوهش بازاریابی و پژوهش…

  • پرسشنامه سازه های خود اتکایی با روایی و پایایی

    پرسشنامه سازه های خود اتکایی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خود اتکایی پرسشنامه سازه های خود اتکایی پرسشنامه استاندارد خود اتکایی دانلود پرسشنامه خود اتکایی پرسشنامه خود اتکایی محقق ساخته پرسشنامه محقق ساخته خود اتکایی رفتن به…

  • بررسی تابلوهای برق

    بررسی تابلوهای برق انواع تابلو برق بررسی تابلوهای برق ساخت تابلوهای برق خصوصیات تابلوهای برق دانلود مقاله تابلو برق دانلود مقالات رشته برق الکترونیک رفتن به سایت اصلی مقاله رشته برق و الکترونیک با عنوان بررسی تابلوهای برق    …

  • پاورپوینت انواع قدرت سازمانی و غیر سازمانی

    پاورپوینت انواع قدرت سازمانی و غیر سازمانی پاورپوینت انواع قدرت سازمانی تحقیق انواع قدرت سازمانی انواع قدرت سازمانی تعریف انواع قدرت سازمانی پاورپوینت انواع قدرت سازمانی و غیر سازمانی انواع قدرت قدرت مدیریتی (سازمانی) قدرت قانونی قدرت پاداش قدرت اجبار…

  • پاورپوینت چوب ، ویژگی ها و ساختمان آن

    پاورپوینت چوب ، ویژگی ها و ساختمان آن پاورپوینت چوب در ساختمان دانلود پاورپوینت چوب دانلود پاورپوینت سازه های چوبی دانلود پاورپوینت درباره انواع چوب پاورپوینت انواع چوب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چوب ، ویژگی ها و ساختمان آن…

  • دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری

    دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری مسکن و شهرسازی برنامه ریزی مسکن برنامه ریزی شهری نظام قطعه بندی زمین برنامه ریزی کاربری اراضی شهری دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی عمران با عنوان برنامه ریزی شهری…

  • پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

    پروپوزال شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پروپوزال عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش…

  • راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

    راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن انیمیشن راهبردهای موفقیت هنری انیمیشن راهبردهای موفقیت اقتصادی انیمیشن دانلود پایان نامه رشته هنر راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی روانشناختی برنامه درسی

    پاورپوینت آشنایی با مبانی روانشناختی برنامه درسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی روانشناختی برنامه درسی جهت رشته آموزشی در قالب 15 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی

    زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در عصر ساسانی روحانیون زرتشتی روحانیون عصر ساسانی فعالیت روحانیون عصر ساسانی نحوه شکل گیری روحانیون عصر ساسانی روحانیان زرتشتی در عصر ساسانی زندگانی،فعالیت و فرایند شکل گیری سلسله مراتب روحانیت در…

  • سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان

    سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش در سازمان مدیریت دانش سبک رهبری توانمندساز سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش رابطه بین مدیریت دانش و سبک رهبری پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش…

  • پاورپوینت کتاب اصول تنظیم و کنترل بودجه از اسفندیار فرج وند

    پاورپوینت کتاب اصول تنظیم و کنترل بودجه از اسفندیار فرج وند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول تنظیم و کنترل بودجه از اسفندیار فرج وند جهت رشته ی حسابداری در قالب 224 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد دانلود پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد پیشینه تحقیق چرخه تبدیل وجه نقد ادبیات نظری چرخه تبدیل وجه…

  • اقلیم خاک و آمایش زمین

    اقلیم خاک و آمایش زمین اقلیم خاک و آمایش زمین رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه تاکنون آب و هوا مهم ترین عامل کنترل گسترش خاکها (تشکیل خاک) از مواد مادری خود بوده، اما آن تنها نیست. تشکیل خاک همچنین…

  • پاورپوینت فعالیت های کشاورزی

    پاورپوینت فعالیت های کشاورزی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فعالیت های کشاورزی جهت رشته ی حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       كمیته‌ تدوین‌ استانداردهای‌…

  • پاورپوینت تهاتر (روابط مالی و اعتباری) در ایران و جهان

    پاورپوینت تهاتر (روابط مالی و اعتباری) در ایران و جهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با تهاتر در ایران و جهان جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 20 اسلاید و با فرمت pptx به صورت…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی فصل دوم پایان نامه اختلالات روانی مبانی نظری اختلالات روانی پیشینه تحقیق اختلالات روانی پیشینه داخلی اختلالات روانی پیشینه خارجی اختلالات روانی پیشینه پژوهش اختلالات روانی پیشینه نظری اختلالات روانی ادبیات…

  • پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها

    پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها دانلود پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها تحقیق درمورد پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهبود مستمر فرآیندها جهت رشته علوم سیاسی در قالب 163 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی و كودهای شيميایی

    پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی و كودهای شيميایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی وكودهای شيميايی جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • پروپوزال داده کاوی در سازمان

    پروپوزال داده کاوی در سازمان کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی در سازمان نمونه پروپوزال داده کاوی در سازمان موضوع پروپوزال داده کاوی در سازمان دانلود نمونه…

  • بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی

    بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی عمکرد سازمان یادگیری سازمانی رفتار شهروندی سازمانی رابطه یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی دانلود پایان…

  • پاورپوينت وبا 34 اسلاید

    پاورپوينت وبا 34 اسلاید پاورپوینت بیماری وبا دانلود پاورپوینت وبا پاورپوینت در مورد بیماری وبا پاورپوینت درباره وبا دانلود پاورپوینت بیماری وبا دانلود پاورپوینت در مورد بیماری وبا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت وبا 34 اسلاید جهت رشته علوم…

  • پاورپوینت کارگاه آموزشی اصول ثبت آدرس و فضای اینترنتی

    پاورپوینت کارگاه آموزشی اصول ثبت آدرس و فضای اینترنتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی اصول ثبت آدرس و فضای اینترنتی جهت رشته کامپیوتردر قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی

    بررسی و مقایسه روش چالزنی و آتشباری در حفر تونلها با سطح مقطع متفاوت و تحت شرایط مختلف ژئومکانیکی روشهای حفاری طبقه بندی سنگها روش حفاری چالزنی و آتشباری الگوی آتشباری تونلهای بزرگ مقطع مقایسه روش چالزنی و آتشباری در…

  • پاورپوینت بررسی کاربرد کامپیوتر در اقتصاد

    پاورپوینت بررسی کاربرد کامپیوتر در اقتصاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی  کاربرد کامپیوتر در اقتصاد جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 75 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت نظام ساماندهی و آراستگی محیط

    پاورپوینت نظام ساماندهی و آراستگی محیط پاورپوینت نظام ساماندهی محیط کار پاورپوینت ساماندهی نظام بانکی پاورپوینت ساماندهی نظام ارجاع پاورپوینت ساماندهی نظام سلامت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظام ساماندهی و آراستگی محیط جهت رشته مدیریت در قالب 55…