بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی

بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی

عمکرد سازمان
یادگیری سازمانی
رفتار شهروندی سازمانی
رابطه یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی
بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی
دانلود پایان نامه کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت تحول

رفتن به سایت اصلی

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول

بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سازمانهای دولتی استان چهارمحال و بختیاری

 

 

 

مقدمه

در 15 سال گذشته تحقیقات زیادی در موضوع رفتار شهروندی سازمانی صورت گرفته است. این واژه اولین بار در سال 1983 توسط ارگان و همكارش مطرح شد(ارگان؛ 1983). مبنای این مطرح شدن به مفاهیمی از قبیل ” تمایل به همكاری  “(بارنارد؛ 1938) و نیز تمایز بین عملكرد قابل اعتماد نقش و ” رفتارهای نوآورانه و خودجوش  ” (كتز و كاهن؛ 1987) برمی گردد.

 

در ابتدا تحقیقات عمدتا در راستای شناخت رفتارهایی بود كه با وجود تاثیر آشكار بر عملكرد سازمان ها، در سیستم های ارزیابی عملكرد جدا از محدوده شغل ملاحظه می شد. البته به تدریج همراه با توسعه مفهوم رفتار شهروندی سازمانی مشخص شد كه تمایز میان فعالیت های درون حوزه شغل و خارج از حوزه شغل چندان مشخص و آشكار نیست. لذا باید رفتار شهروندی سازمانی را به طور انعطاف پذیر تعریف كرد.

 

یكی از تعاریف اولیه كه مورد قبول بسیاری از محققان قرار گرفته است، توسط ارگان (1988) مطرح شده است: 

” رفتار شهروندی سازمانی شامل رفتار های اختیاری  كاركنان است كه جزء وظایف رسمی آنها نیست و مستقیما توسط سیستم رسمی پاداش سازمان در نظر گرفته نمی شود ولی میزان اثر بخشی كلی سازمان را افزایش می دهد. “)ارگان؛ 1988)

 

متغیر دیگری كه در این تحقیق به آن پرداخته خواهد شد یادگیری سازمانی می باشد. یكی از كاملترین تعاریفی كه در مورد یادگیری ارائه شده است یادگیری را فرایند یافتن خطا و اصلاح آن می داند. در فصل دوم به صورت مفصل به تشریح این دو متغیر و ارتباط میان آنها خواهیم پرداخت. اما فصل اول این تحقیق شامل مطالب ذیل خواهد بود: بیان مسئله تحقیق؛ اهمیت و ضرورت تحقیق؛ اهداف و فرضیات تحقیق؛ روش های تحقیق و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نهایتا زمان بندی تحقیق مشخص خواهد شد.

 

 

کلمات کلیدی:

كاركنان

عمکرد سازمان

یادگیری سازمانی

رفتار شهروندی سازمانی

 

 

 

 

2-1- بیان مسئله پژوهش

در مقدمه ذكر شد كه رفتار شهروندی سازمانی شامل رفتار های اختیاری  كاركنان است كه جزء وظایف رسمی آنها نیست و مستقیما توسط سیستم رسمی پاداش سازمان در نظر گرفته نمی شود ولی میزان اثر بخشی كلی سازمان را افزایش می دهد. نكته دیگر اینكه احتمالا پیش بینی و ارزش گذاری این رفتارها به كمك معیار هایی كه به نگرش ها و حالات كاركنان توجه می كنند، بهتر از معیار های متداول ارزیابی عملكرد است ، چراكه جنبه ارادی و اختیاری این رفتارها بسیار برجسته تر رفتارهای عادی یك شغل است. همچنین اثرات مفید رفتار شهروندی سازمانی بر زمینه های اجتماعی، روانشناسی، سازمانی، و سیاسی یك سازمان با ارزش تر از اثرات آن بر شاخص های كمی و عملكردی است)فار؛ 2004)

 

درباره ابعاد رفتار شهروندی سازمانی هنوز یك توافق واحد بین محققان وجود ندارد. برای مثال ابعادی نظیر رفتارهای كمك كننده، رادمردی و گذشت، وفاداری سازمانی، پیروی از دستورات، نوآوری فردی، وجدان، توسعه فردی، ادب و ملاحظه، فضیلت مدنی، نوع دوستی و … در تحقیقات مختلف به عنوان ابعاد شكل دهنده رفتار شهروندی سازمانی مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین بعضی محققان بین رفتارهای شهروندی در رابطه با دیگر افراد و نیز در رابطه با كل سازمان تفاوت قائل شده اند.)پاداسكف؛ 2000).

 

ابعادی كه بیشترین توجه را میان محققین به خود جلب كرده اند عبارتند از:

نوع دوستی(فداكاری) ، وجدان(وظیفه شناسی) ، ادب وملاحظه(توجه و احترام) ، راد مردی و گذشت(پایداری و تحمل پذیری) ، فضیلت مدنی(مشاركت مدنی) 

این پنج بعد توسط ارگان در سال 1988 مطرح شدند و پاداسكف و همكارانش در سال 1990 با كمك روش تحلیل عاملی برای هركدام از این پنج بعد، مقیاس سنجش استانداردی ایجاد كردند كه این مقیاس ها در سالهای بعد برای سنجش رفتار شهروندی سازمانی مورد استفاده بسیاری از محققان قرار گرفته است. (ارگان؛ 1988 و پاداسكوف؛ 1990).

 

 

 

 

 

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1) مقدمه       2

1-2) بیان مسئله 3

1-3) اهمیت موضوع تحقیق 5

1-4) ضرورت انجام تحقیق 7

5-1) اهداف پژوهش 7

6-1) فرضیه های پژوهش 8

7-1) روش انجام پژوهش 8

8-1) قلمرو تحقیق 9

9-1) جامعه آماری تحقیق 8

1-10) نمونه آماری 9

1-11) روشهای نمونه گیری 9

1-12) روش تجزیه و تحلیل داده ها 9

1-13) روشهای مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها 9

1-14) متغیرهای تحقیق 10

1-15) تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی تحقیق 10

1-16) زمان بندی پروژه 11

فصل دوم: مبانی نظری

مقدمه 13

2-1-1) بخش اول: یادگیری سازمانی 15

2-1-2) توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی 17

2-1-3) یادگیری فردی 18

2-1-4) یادگیری سازمانی 24

2-1-5) مهارت های یادگیری 27

                            2-1-5-1) تفكر سیستمی 28

                               2-1-5-2) مدلهای ذهنی 29

                            2-1-5-3)  شایستگی شخصی 29

                               2-1-5-4)یادگیری خود هدایتی 30

                               2-1-5-5)گفتمان 30

2-1-6) سازمان یادگیرنده 31

2-1-7) قابلیت یادگیری 32

2-1-8) معماری سازمان یادگیرنده 35

2-1-9) ابزارها؛ تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده 36

2-1-10)موانع یادگیری 39

                2-1-10-1) اطلاعات اریب 39

                 2-1-10-2) خطا در تفسیر 39

                 2-1-10-3) ناتوانی در اقدام 40

                 2-1-10-4) ناتوانی كوری 40

                  2-1-10-5) ناتوانی حل سرانگشتی مسائل 40

                  2-1-10-6)  ناتوانی فقدان تنوع 40

                  2-1-10-7) ناتوانی همبستگی قوی 41

                2-1-10-8)  ناتوانی معلولیت 41

                 2-1-10-9)   ناتوانی یادگیری خرافی 41

                  2-1-10-10) ناتوانی انتشار ناكارامد 41

2-1-11)سبكهای یادگیری 42

2-1-12) مولفه های یادگیری سازمانی 44

2-1-13)تشریح مولفه های یادگیری سازمانی مورد استفاده درتحقیق براساس مدل دیانی 50

2-1-14) جمع بندی یادگیری سازمانی 53

رفتار شهروندی سازمانی 54

 2-2-1) مقدمه (تعاریف و تاریخچه ) 55

2-2-2) انواع رفتار شهروندی 57

2-2-3) ابعاد رفتار شهروندی سازمانی 59

                   2-2-3-1) فداكاری 59

                   2-2-3-2) توجه و  احترام 60

                   2-2-3-3) وظیفه‌شناسی 60

                   2-2-3-4)پایداری یا تحمل پذیری 60

                   2-2-3-5) مشاركت مدنی 62

2-2-4) عوامل تاثیرگذار بر رفتارشهروندی سازمانی 62

2-2-5) چگونه رفتار شهروندی بر عمکرد سازمان تاثیر می گذارد؟ 63

2-2-6) سرمایه اجتماعی به عنوان مزیت رقابتی 64

              2-2-6-1) ابعاد سرمایه اجتماعی 64

                                2-2-6-1-1) بعد ساختاری سرمایه اجتماعی 64

                                2-2-6-1-2)بعد ارتباطی سرمایه اجتماعی 64

                                2-2-6-1-3)بعد شناختی سرمایه اجتماعی 65

               2-2-6-2) الگوی ارتباط رفتارشهروندی و توسعه سرمایه اجتماعی و تاثیر آن در عملکرد سازمانی 65

2-2-7) عواملی كه شهروندی كاركنان را ارتقاء و پرورش می‌‌دهند: 69

                     2-2-7-1) رضایت شغلی 69

                     2-2-7-2)رهبری تحول آفرین 69

                     2-2-7-3) درگیری شغلی و شغل‌ها و مأموریتهای جذاب 69

                     2-2-7-4) حمایت سازمانی 70

                     2-2-7-5) عدالت سازمانی 70

                     2-2-7-6)خصوصیات و خصلت‌های شخصی كاركنان 72

2-2-8) سیاست و اقدامات سازمانی كه رفتار شهروندی را تشویق و ترغیب می‌كنند 73

                  2-2-8-1) استخدام و جذب 73

                  2-2-8-2)آموزش و توسعه 73

                  2-2-8-3)ارزیابی عملكرد و جبران پرداخت 74

                  2-2-8-4) سیستم‌های غیر رسمی رفتار شهروندی را تشویق و ترغیب می‌كنند 74

                  2-2-8-5)پیوند و روابط بین فردگرایی, جمع‌گرایی و رفتار شهروندی سازمانی 77

2-2-9) رفتارهای ضد شهروندی  و عوامل موثر بر آن 79

                  2-2-9-1) رفتارهای ضد شهروندی 79

                  2-2-9-2)عوامل تاثیر گذار بر رفتار ضد شهروندی در محیط های فروش 80

                                   2-2-9-2-1)عدالت سازمانی 80

                                  2-2-9-2-2)رقابت های درون موسسه 81

                                  2-2-9-2-3)استرس شغلی 82

                                  2-2-9-2-4)تناسب سازمانی 82

                                  2-2-9-2-5)حیطه كنترل 83

                                  2-2-9-2-6)درون گرائی 83

                                  2-2-9-2-7) خودكنترلی 84

2-2-10) جنبه‌های منفی رفتار شهروندی (كنترل و مهار برخی از دامهای بالقوه رفتار شهروندی سازمانی) 85

                  2-2-10-1) شهروندی و مدیریت تسخیر احساسات 85

                  2-2-10-2)هزینه‌های بالقوه رفتار شهروندی 85

                  2-2-10-3)شهروندی افزاینده (روز افزون) 86

2-2-11) روابط بین شهروندی عادی و رفتار شهروندی 86

2-2-12) آیا شهروندان خوب عادی, شهروندان خوب سازمانی را بناء می‌كنند؟ 87

2-3) بررسی ارتباط میان یادگیری سازمانی و رفتار شهروند سازمانی   89

2-4) پیشینه تحقیق 92

 

 

منابع و مآخذ

 منابع فارسی

  منابع انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی

    دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت بهره وری نیروی انسانی جهت رشته مدیریت در 134 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هدف…

  • پاورپوینت درباره فسیل ها

    پاورپوینت درباره فسیل ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره فسیل ها جهت رشته ی باستان شناسی و تاریخ در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت انواع ترک و نشست ساختمان

    پاورپوینت انواع ترک و نشست ساختمان پاورپوینت عکس انواع ترک در ساختمان پاورپوینت انواع ترک در ساختمان پاورپوینت ترک های مورب در ساختمان پاورپوینت تعمیر نشست ساختمان پاورپوینت علت ترک های ساختمان نوساز پاورپوینت خطر نشست ساختمان رفتن به سايت…

  • پرسشنامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی

    پرسشنامه تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی هافستد دانلود پرسشنامه ارزیابی فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه ارزیابی فرهنگ سازمانی بر اساس مدل گرت هافستد پرسشنامه مسئولیت پذیری…

  • پاورپوينت شبکه های فعالیت

    پاورپوينت شبکه های فعالیت پاورپوینت شبکه های فعالیت پاورپوینت شبکه فعالیت پاورپوینت در مورد شبکه های فعالیت دانلود پاورپوینت شبکه های فعالیت شبکه های فعالیت دانلود پاورپوینت در مورد شبکه های فعالیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت شبکه های…

  • دانلود پاورپوینت برق گرفتگی

    دانلود پاورپوینت برق گرفتگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برق گرفتگی جهت رشته پزشکی در 37 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       به تاثیر جریان الکتریسته بر ارگانها و…

  • تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی

    تجزیه و تحلیل عوامل موفقیت CRM در شرکت های خدماتی اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM برای دفاتر خدمات گردشگری مدل های پیاده سازی CRM…

  • نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در ایالات متحده آمریكا و تاثیر آن ها بر سیاست اين كشور در قبال جمهوری اسلامی ایران

    نقش گروه های فشار اسرائیل محور در سیاست گذاری خارجی در ایالات متحده آمریكا و تاثیر آن ها بر سیاست اين كشور در قبال جمهوری اسلامی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران جايگاه…

  • پاورپوینت فاكتورهای ارتقا رده بندی سایت در موتورهای جستجو

    پاورپوینت فاكتورهای ارتقا رده بندی سایت در موتورهای جستجو پاورپوینت فاكتورهای ارتقا سایت دانلود پاورپوینت فاكتورهای ارتقا سایت پاوروینت درباره فاكتورهای ارتقا سایت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فاكتورهای ارتقا رده بندی سایت در موتورهای جستجو جهت رشته قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق

    مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری شکلگیری مطالبات معوق پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق پیشینه پژوهش شکلگیری مطالبات معوق ادبیات نظری تحقیق شکلگیری مطالبات معوق دانلود مبانی نظری…

  • پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان بازیابی اطلاعات از هارد دیسک

    پایان نامه مهندسی کامپیوتر و آی تی با عنوان بازیابی اطلاعات از هارد دیسک بازیابی درهم سازی چرا اطلاعات موجود در هارددیسک از بین می رود؟ شاخص های جستجو بازیابی اطلاعات از هارد دیسک دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر و…

  • ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام

    ادبیات و مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام بازده سهام تغییرپذیری بازده سهام مبانی نظری تغییرپذیری بازده سهام ادبیات نظری تغییرپذیری بازده سهام روش های محاسبه بازده سهام حداکثر شدن سود هر سهم به عنوان یک معیار حداکثر شدن قیمت هر…

  • پاورپوینت مديريت زمان

    پاورپوینت مديريت زمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مديريت زمان جهت رشته ی روان شناسی در قالب 115 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آیا می دانید که…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن

    پرسشنامه ارزیابی عملکرد با استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک…

  • مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی

    مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با مزیت رقابتی مزیت رقابتی تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot تدوین الگوی استراتژیک تدوین استراتژی با swot منظور از تدوین استراتژی چیست تدوین استراتژی در سازمان تدوین استراتژی رقابتی رویکردهای…

  • دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم

    دانلود پایان نامه کامل و جامع در مورد بیماری آسم کلمات کلیدی : پایان نامه آسم پایان نامه بیماری آسم دانلود پایان نامه آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد آسم پایان نامه در مورد بیماری آسم…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن

    پروپوزال ارزیابی عملکرد بانک با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پروپوزال ارزیابی…

  • پاورپوينت فصل پانزدهم علوم هفتم ابتدايی مبحث تبادل با محيط

    پاورپوينت فصل پانزدهم علوم هفتم ابتدايی مبحث تبادل با محيط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت فصل پانزدهم علوم هفتم ابتدايی مبحث تبادل با محيط در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب 55 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حجاب 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری حجاب پیشینه تحقیق حجاب فصل دوم پایان نامه حجاب دانلود مبانی نظری حجاب پیشینه تحقیق درباره حجاب پیشینه تحقیق در مورد حجاب مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

  • دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx

    دانلود تحقیق در مورد اخلاق کاری docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اخلاق کاری با فرمت docx در قالب 40 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       اخلاق را…

  • ابعاد و الگوهای شیوه های فرزندپروری

    ابعاد و الگوهای شیوه های فرزندپروری ابعاد شیوه های فرزندپروری پایان نامه شیوه های فرزندپروری الگوهای شیوه های فرزندپروری شیوه های فرزندپروری بامریند شیوه های فرزند پروری در اسلام خانواده و شیوه های فرزند پروری شیوه های فرزند پروری در…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری عمومی شماره 11(افشای اشخاص وابسته)

    پاورپوینت استاندارد حسابداری عمومی شماره 11(افشای اشخاص وابسته) پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 11یازده پاورپوینت استاندارد حسابداری عمومی شماره 11 پاورپوینت افشای اشخاص وابسته تحقیق افشای اشخاص وابسته پاورپوینت درس بررسی موارد خاص حسابداری پاورپوینت استانداردهای حسابداری رفتن به سایت اصلی…

  • علم آمار

    علم آمار تعریف آمار پیشینة تاریخی آمار اهمیت آمار در عصر انفجار اطلاعات طرح یك مشكل اساسی دانشمندی كه علم آمار را پایه گذاری كرد علم آمار خرید مقالات رشته آمار سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

  • پکیج کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید

    پکیج کسب درآمد از اینترنت به سبک شاه کلید کلمات کلیدی : کسب درآمد از اینترنت کسب درآمد از اینترنت شاه کلید بسته ویژه کسب درآمد از اینترنت رفتن به سایت اصلی پکیج جدید کسب درآمد از اینترنت شاه کلید…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی پلیمر

    پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی پلیمر پلیمر منشا تولید پلیمرها گلوكز فیلتر های خونی محلول های پلیمری انحلال پلیمرها مذاب های پلیمری هیدروژل ها سلولز پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی…

  • پاورپوینت حسابداری گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف

    پاورپوینت حسابداری گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف دانلود پاورپوینت حسابداری گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف تحقیق درمورد پاورپوینت حسابداری گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف پاورپوینت حسابداری گزارشگری بر حسب قسمت های مختلف و انواع آن رفتن به…

  • صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی

    صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی سیب زمینی صنایع غذایی سیب زمینی سوخاری آزمایشات کنترل کیفیت سیب زمینی دانلود گزارش كارآموزی صنایع غذایی در كارخانه سیب زمینی پریس با عنوان سیب زمینی دانلود گزارش كارآموزی…

  • فلسفه مرگ دراسلام

    فلسفه مرگ دراسلام دانلود مقاله فلسفه مرگ دراسلام مرگ جسمانیه الحدوث جدا شدن دائمی روح سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام و پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی خرید پایان…

  • رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی

    رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : اوقات فراغت معلمان فرسودگی شغلی در معلمان تعریف فرسودگی شغلی معلمان شیوع فرسودگی شغلی دربین معلمان نحوه گذراندن اوقات فراغت معلمان رابطه اوقات فراغت معلمان با فرسودگی شغلی پایان…

  • فایل جوابهای تئوری حسابداری 2

    فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 رفتن به سایت اصلی فایل جوابهای تئوری حسابداری 2 32 صفحه pdf مناسب دانشجویان ارشد حسابداری

  • كاهش ابعاد و تشریح روشهای كاهش ابعاد داده

    كاهش ابعاد و تشریح روشهای كاهش ابعاد داده كاهش ابعاد یادگیری ماشین روشهای كاهش ابعاد داده دانلود پروژه مطالعاتی درس یادگیری ماشین كاهش ابعاد و تشریح روشهای كاهش ابعاد داده دانلود پروژه مطالعاتی رشته هوش مصنوعی کد متلب کاهش ابعاد…

  • بررسی موارد عدم لزوم رفع ابهام از مورد معامله

    بررسی موارد عدم لزوم رفع ابهام از مورد معامله ابهام در معامله ابهام در مورد معامله لزوم رفع ابهام در مورد معامله استثنائات لزوم رفع ابهام در مورد معامله موارد عدم لزوم رفع ابهام در مورد معامله دانلود پایان نامه…

  • پاورپوینت درمان های سيستمی ويرجينيا ستير (خانواده درمانی)

    پاورپوینت درمان های سيستمی ويرجينيا ستير (خانواده درمانی) رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درمان های سيستمی ويرجينيا ستير جهت رشته ی روان شناسی در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فرآوری زعفران در ایران

    دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فرآوری زعفران در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فناوری تولید و فرآوری زعفران در ایران جهت رشته کشاورزی در 25 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…