بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری

    پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با استراتژی فناوری جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه داخلی یادگیری سازمانی پیشینه خارجی یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فرزندپروری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نظریه های فرزندپروری مبانی نظری نظریه های فرزندپروری دانلود مبانی نظری نظریه های فرزندپروری پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری ادبیات نظری نظریه های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه نظریه های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام

    تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام تجلی حکمت بررسی احکام اسلامی فسلفه‌ پزشکی احکام تجلی حکمت در فسلفه‌ پزشکی احکام حکمت احکام اسلامی فلسفه‌ پزشکی احکام اسلامی فلسفه‌ بهداشتی احکام اسلامی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی…

  • پاورپوینت اصلاح نباتات مهندسی ژنتیک

    پاورپوینت اصلاح نباتات مهندسی ژنتیک پاورپوینت اصلاح نباتات(مهندسی ژنتیک) دانلود پاورپوینت اصلاح نباتات(مهندسی ژنتیک) پاورپوینت مقاله نباتات مقاومت به آفات و بيماري رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصلاح نباتات مهندسی ژنتیک جهت رشته ژنتیک در قالب 32اسلاید و با…

  • کتاب مبانی بیولوژی گیاهی ک - ار - استرن ترجمه دکتر هرمزدیار کیان مهر

    کتاب مبانی بیولوژی گیاهی ک - ار - استرن ترجمه دکتر هرمزدیار کیان مهر کلمات کلیدی : کتاب مبانی بیولوژی گیاهی ک - ار - استرن ترجمه دکتر هرمزدیار کیان مهر رفتن به سایت اصلی کتاب مبانی بیولوژی گیاهی ک…

  • پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل

    پرسشنامه رابطه سطح توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه تواتمند سازی پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه رابطه توانمندسازی کارکنان با غنی سازی شغل پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان پرسشنامه سطح توانمند سازی کارکنان در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل…

  • وضعیت حقوقی قربانیان قاچاق انسان و مهاجرین غیر قانونی

    وضعیت حقوقی قربانیان قاچاق انسان و مهاجرین غیر قانونی وضعیت حقوقی قربانیان قاچاق انسان حقوق بیگانگان در منابع حقوق بین الملل جایگاه حقوق بیگانگان در اسناد بین المللی حقوق بشر وضعیت حقوقی مهاجرین غیر قانونی پایان نامه حقوق اتباع خارجی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دست برتری 25 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دست برتری 25 صفحه فصل دوم پایان نامه دست برتری مبانی نظری دست برتری پیشینه تحقیق دست برتری پیشینه داخلی دست برتری پیشینه خارجی دست برتری پیشینه پژوهش دست برتری پیشینه نظری دست برتری ادبیات…

  • چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب

    چالش ها و کمبودهای موجود در سیستم های توزیع شده و سرویس گرا و پتانسیل سرویس گرایی برای ارائه راهکارهای مناسب سیستم های توزیع شده سیستمهای اجرایی تولید اصول معماری سرویس گرا مدیریت سیستم های تولیدی سیستمهای توزیع شده اجرایی…

  • پاورپوینت ارتباط پزشک با بیمار

    پاورپوینت ارتباط پزشک با بیمار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ارتباط پزشک با بیمار جهت رشته ی پزشکی در قالب 22  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ارتباط…

  • پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار

    پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت شغلی و بررسی عوامل زیان آور محیط کار جهت رشته صنعتی در قالب 68 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات

    ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات دولت الکترونیک فناوری اطلاعات دولت شهروند – محور دانلود مقاله ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

  • پاورپوينت حافظه های ثانوی

    پاورپوينت حافظه های ثانوی دانلود پاورپوينت حافظه های ثانوی دانلود پاورپوينت درمورد حافظه های ثانوی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت حافظه های ثانوی جهت رشته نرم افزار در قالب 26 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • دانلود پاورپوینت گل های نشایی

    دانلود پاورپوینت گل های نشایی پاورپوینت معرفی گل های نشایی پاورپوینت تاریخچه گل های نشایی پاورپوینت در مورد نگه داری گل های نشایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت گل های نشایی جهت رشته کشاورزی در 60 اسلاید و با…

  • پاورپوینت بررسی وضعیت مدیریت شهری و نهادهای محلی در کشور آلمان

    پاورپوینت بررسی وضعیت مدیریت شهری و نهادهای محلی در کشور آلمان پاورپوینت دانستنی های کشور آلمان پاورپوینت آشنایی با کشور آلمان دانلود پاورپوینت بررسی وضعیت مدیریت شهری و نهادهای محلی در کشور آلمان پاورپوینت بررسی وضعیت مدیریت شهری در کشور…

  • طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب

    طراحی کنترل کننده مد لغزشی و کاربرد آن در سیستمهای آشوب پدیده چترینگ همزمان سازی سیستمهای آشوب کنترل کننده مد لغزشی طراحی کنترل کننده مد لغزشی همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین

    پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین تحقیق اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین مبانی مدیریت زنجیره تأمین مدیریت زنجیره تأمین زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين هدف…

  • پاورپوینت توسعه خوشه های صنعتی

    پاورپوینت توسعه خوشه های صنعتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت توسعه خوشه های صنعتی جهت رشته گوناگون در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     خوشه صنعتي:  خوشه به تجمعي…

  • ماشین کاری با لیزر

    ماشین کاری با لیزر لیزر ماشین کاری دانلود پایان نامه ماشینکاری با لیزر انواع لیزر برای ماشینكاری ماشین کاری با لیزر دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته برق ماشین…

  • پاورپوینت کتاب ودرس حسابداری صنعتی 2

    پاورپوینت کتاب ودرس حسابداری صنعتی 2 پاورپوینت حسابداری صنعتی 2 جمشید اسکندری پاورپوینت حسابداری صنعتی 2 pdf پاورپوینت دانلود جزوه حسابداری صنعتی 2 pdf پاورپوینت دانلود pdf کتاب حسابداری صنعتی 2 پاورپوینت دانلود کتاب حسابداری صنعتی 1-2-3 (پارسه) رفتن به…

  • دانلود پاورپوینت کنترل و فرآیند ابزار دقیق براساس توصیه API 554

    دانلود پاورپوینت کنترل و فرآیند ابزار دقیق براساس توصیه API 554 پاورپوینت کنترل و فرآیند ابزار دقیق براساس توصیه API 554 پاورپوینت آموزش کنترل و فرآیند ابزار دقیق براساس توصیه API 554 پاورپوینت درباره ی کنترل و فرآیند ابزار دقیق…

  • نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی

    نظریه ها و مدل های حمایت اجتماعی و بررسی رابطه ان با سلامت روانی کلمات کلیدی : ابعاد حمایت اجتماعی نظریه های حمایت اجتماعی مدل های حمایت اجتماعی نظریه های سلامت عمومی کارکردهای مختلف سلامت عمومی حمایت اجتماعی و سلامت…

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی مبانی نظری کودکان خیابانی مبانی نظری درباره کودکان کار مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی…

  • مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پیشرفته

    مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پیشرفته سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دانلود گزارش کار آزمایشگاه فیزیک پیشرفته دانلود مجموعه آزمایشات آزمایشگاه فیزیک پیشرفته فروش گزارش کار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه فکری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری سرمایه فکری دانلود مبانی نظری سرمایه فکری پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات نظری سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری ادبیات و…

  • مقیاس و آزمون ابراز وجود با نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی

    مقیاس و آزمون ابراز وجود با نحوه نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه ابراز وجود دانلود پرسشنامه ابراز وجود پرسشنامه استاندارد ابراز وجود پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریچی پرسشنامه ابراز وجود گمبریل پرسشنامه ابراز وجود برای…

  • پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا

    پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا پاورپوینت برج مسکونی تورنینگ تورسو معروف به پیکره مارپیچ دانلود پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا پاورپوینت آسمان خراش تورسو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آسمان خراش تورسو و معرفی بنا جهت رشته معماری…

  • دانلود تحقیق کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی کیفیت زندگی و عوامل موثر بر آن با فرمت docx در قالب 18 صفحه ورد بصورت کامل و جامع…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق شغلی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتیاق شغلی مبانی نظری اشتیاق شغلی پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی پیشینه داخلی اشتیاق شغلی پیشینه خارجی اشتیاق شغلی پیشینه پژوهش اشتیاق شغلی پیشینه نظری اشتیاق شغلی…

  • دانلود تحقیق تعلیم و تربیت فرزندان با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تعلیم و تربیت فرزندان با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تعلیم و تربیت فرزندان با فرمت docx در قالب 28 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بی تفاوتی در سازمان مبانی نظری بی تفاوتی در سازمان پیشینه تحقیق بی تفاوتی در سازمان پیشینه داخلی بی تفاوتی در سازمان پیشینه خارجی بی…

  • پاورپوینت ارتباطات غيررسمي براي جبران خدمت كاركنان

    پاورپوینت ارتباطات غيررسمي براي جبران خدمت كاركنان دانلود پاورپوینت ارتباطات غيررسمي براي جبران خدمت كاركنان سطوح فعاليت ارتباطات غيررسمي ارتباطات شفاهي سودمندي ارتباطات غيررسمي كانالهاي غيررسمي چند جهتي كانالهاي فعال انتخاب كانال ارتباطي عوامل موثر بر ايجاد كانالهاي غيررسمي شايعه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد بازرگانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عملکرد بازرگانی مبانی نظری عملکرد بازرگانی دانلود مبانی نظری عملکرد بازرگانی پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی ادبیات نظری عملکرد بازرگانی فصل دوم پایان نامه عملکرد بازرگانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد بازرگانی ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت کف پوش های اپوکسی در 23 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر اجرایی

    پاورپوینت کف پوش های اپوکسی در 23 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر اجرایی پروژه پاورپوینت کف پوش های اپوکسی رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت کف پوش های اپوکسی در…