بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آن بر عملكرد نیروهای آتش نشانی در شهر تهران

پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه رضایت شغلی کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی
پایان نامه در مورد رضایت شغلی
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
پایان نامه تاثیر رضایت شغلی بر عملكرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مالی

بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملكرد نیروها

(مطالعه موردی:نیروهای آتش نشانی در شهر تهران)

 

 

چکیده : 

این پژوهش با هدف کلی بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی و تأثیر آن بر عملکرد نیروهای عملیاتی در سازمان آتش نشانی شهر تهران انجام گرفته است . و علاوه بر این هدف کلی ، اندازه گیری میزان رضایت ، تعیین عوامل تأثیر گذار بر ضایت شغلی از اهداف دیگر این تحقیق می باشد . برای رسیدن به این اهداف ، از بین نیروهای عملیاتی شاغل در ایستگاههای عملیاتی که بالغ بر 3000 نفر می باشند با استفاده از روش نمونه گیری ساده نمونه ای به تعداد تقریبی 95 نفر انتخاب گردید . لذا این تحقیق از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی بشمار می آید و از نظر روش اجرا با استفاده از پرسش نامه ، به جمع آوری اطلاعات پرداخته شده ، و بعنوان تحقیق توصیفی پیمایشی محسوب می شود و پس از جمع آوری اطلاعات ، با استفاذه از نرم افزا  spss  و آزمونهای r پیرسون و تحلیل رگرسیون به تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته شده و نهایتا” نتایج زیر بعنوان نتایج کلی این تحقیق حاصل شده است .

 

 بین رضایت شغلی و عملکرد با ضریب همبستگی ( 48/0 ) رابطه مستقیم و با شدت متوسط وجود دارد . در بین عوامل مؤثر بر رضایت شغلی عوامل سازمانی ( 72/0 ) بیشترین تأثیر را بر عملکرد دارد . در مرتبه دوم عوامل گروهی ( 52/0 ) و در مرتبه سوم عامل مدیریت مشترک با ضریب همبستگی ( 25/0 ) با میزان عملکرد رابطه دارد . با توجه به ابعاد تشکیل دهنده عوامل فوق ؛ بعد حقوق و مزایا بیشترین تأثیر را در رضایت شغلی و همچنین عملکرد نیروها دارد و کمترین تأثیر مربوط به شرایط کار می باشد .                   

 

 

 

کلمات کلیدی:

شرایط کار

رضایتمندی

رفتارهای سازمانی

کارایی نیروی انسانی

رضایت شغلی و عملکرد

 

 

 

مقدمه: 

مطالعه انگیزش ، رضایتمندی و رفتارهای سازمانی جستجویی است برای پاسخ به پرسشهای بیشمار مشکلات سازمانی ، با توجه به اهمیت عناصر انسانی در سازمانها انجام پژوهشهای کاربردی جهت کمک به فهم چرایی رفتار انسانی توسط مدیران ضروری است .رضایت شغلی بعنوان راهبردی جهت بهبود عملکرد سازمانها مطرح است و بررسی متناوب آن جهت برنامه ریزی مقابله با تغییرات کاهش دهنده آن بکار گرفته می شود . 

زمانی که یک سازمان در مسیر تعالی ، ترقی و پیشرفت گام بر می دارد و به اهداف عالیه خویش دست می یابد که دارای منابع انسانی سالم ، شاداب و با نشاط باشد . بهمین علت گفته شده است که توسعه هر سازمان در گرو توسعه و شکوفایی نیروی انسانی آن سازمان خواهد بود .(خسروی ، 1386 ، 1 ) منابع انسانی با ارزشترین منابع برای یک سازمان محسوب می شود که به تمام فعالیتهای سازمان جهت می دهد و فعالیتهای آنرا عینیت می بخشد. 

 

برای ارائه یک رفتار مطلوب و مورد پسند در راستای اهداف سازمان توسط نیروی انسانی ، بایستی عوامل انگیزشی را شناخت و ابزارهای لازم را توسط مدیران لایق و شایسته بکار برد تا رضایت شغلی ، علاقه ، وفاداری فرد به سازمان و بالندگی کارکنان در محیط کار تحقق یابد . 

 

سازمان آتش نشانی از جمله ارگانهایی است که به افراد جامعه خدمات ارائه می دهد و هم اکنون دارای بیش از 81  ایستگاه عملیاتی در سطح شهر تهران می باشد . ارائه خدمات به همشهریان در مواقعی می باشد که بر اثر حادثه یا آتش سوزی جان و یا مال آنها در خطر است و این هنگامی است که نیروهای آتش نشان در محل حاضر شده و با عملیاتهای مخصوص به اطفاء حریق و یا نجات افراد از حادثه می پردازند و این خود برای نیروهای عملیاتی می تواند حادثه آفرین باشد .از آنجا که نیرو ها در محلی مشغول به کار می باشند که حوادث گوناگون مانند موجهای خروشان به سمت آنها می آید ، لازمه کار آنها رشادت ، شجاعت ، سلامت و انگیزه ای فراوان است تا بتوانند در این چنین محیط وحشتناکی به کار خود مشغول باشند .

 

 از طرف دیگر چون کار این نیرو ها بصورت نوبه ای می باشد و به مدت 24 ساعت در کنار یکدیگر زندگی می کنند باید محیطی برای این افراد فراهم شود تا از هر لحاظ احساس آرامش کرده و نگرانی یا نارضایتی برای آنها ایجاد نشود . چرا که با توجه به مطالعات و بررسیهای دانشمندان نارضایتی بر عملکرد افراد تأثیر گذار است و این نا رضایتی می تواند بصورتهای مختلف بروز کند مانند عدم همکاری در کارهای گروهی در درون ایستگاه ، انجام ناقص فرامین ، غیبت ، جابجایی ، حضور دیر هنگام در محل کار و… و به این ترتیب انجام رسالتی که سازمان برعهده دارد با خدشه مواجه خواهد شد . 

در این تحقیق سعی شده تا ضمن بررسی میزان رضایت افراد از عواملی که بصورت فرضیه ارائه شده تأثیر آنها بر عملکرد ایشان نیز اندازه گیری شود تا بتوان با بهبود آنهاعلاو ه بر افزایش رضایتمندی ، روحیه و شادابی ایشان باعث افزایش عملکرد نیرو ها چه در درون ایستگاه و چه در محیط عملیاتی شد 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی                                                                                      34                               

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                           

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                           

مدل منابع انسانی                                                                                                 49                                                                      

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

 

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

                                            

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                    

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی       

                                                           137           

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروها ی عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

فهرست جداول

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

فهرست نمودارها

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

فهرست اشکال

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                  

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                              

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

  • بررسی نظریه های انحرافات اجتماعی با موضوعیت پیدایش اعتیاد

    بررسی نظریه های انحرافات اجتماعی با موضوعیت پیدایش اعتیاد کلمات کلیدی : پایان نامه علل گرایش به اعتیاد علل گرایش جوانان و نوجوانان به اعتیاد علل و عوامل گرایش به اعتیاد عوامل تشدید کننده اعتیاد نقش مذهب در پیشگیری و…

  • پیشینه پژوهش و چارچوب نظری مدارس هوشمند

    پیشینه پژوهش و چارچوب نظری مدارس هوشمند فصل دوم پایان نامه مدارس هوشمند مبانی نظری مدارس هوشمند پیشینه تحقیق مدارس هوشمند پیشینه داخلی مدارس هوشمند پیشینه خارجی مدارس هوشمند پیشینه پژوهش مدارس هوشمند پیشینه نظری مدارس هوشمند ادبیات نظری مدارس…

  • نهادهای مشابه قرارداد اختیار معامله

    نهادهای مشابه قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله سازوکار قرارداد اختیار معامله تحقیق در مورد قرارداد اختیار معامله تشابه قرارداد اختیار معامله با نهادهای حقوق مدنی تشابه قرارداد اختیار معامله با نهادهای حقوق تجارت رفتن به سایت اصلی سازوکار قرارداد…

  • پاورپوینت شهر الکترونیک

    پاورپوینت شهر الکترونیک پاورپوینت شهر الکترونیک شهر الکترونیک تحقیق شهر الکترونیک بررسی شهر الکترونیک مقاله شهر الکترونیک شهروند الكترونيكي ضرورت ایجاد شهر الکترونیکی ویژگی های شهر کنونی و شهر الکترونیک اولین شهرهای الکترونیکی مدل شهر الکترونیک زندگی الکترونیکی سازمان الکترونیکی…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری…

  • پاورپوینت تفسیر گازهای خونی شریانی

    پاورپوینت تفسیر گازهای خونی شریانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تفسیر گازهای خونی شریانی جهت رشته ی پزشکی در قالب 71 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       روش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت روانی مبانی نظری سلامت روانی پیشینه تحقیق سلامت روانی پیشینه داخلی سلامت روانی پیشینه خارجی سلامت روانی پیشینه پژوهش سلامت روانی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری

    پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری پاورپوینت درس ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری رفتن به سایت اصلی اسلایدهای درس “ارزیابی کارآیی سیستم های کامپیوتری” مناسب اساتید و ارائه دانشجو در طول ترم   شامل مباحث زیر می باشد: فایل اول:…

  • دانلود پاورپوینت معماری مرمت و تحلیل فرهنگسرای بهشت مشهد

    دانلود پاورپوینت معماری مرمت و تحلیل فرهنگسرای بهشت مشهد پاورپوینت مرمت فرهنگسرای مشهد پاورپوینت معماری فرهنگسرای بهشت مشهد پاورپوینت تحلیل فرهنگسرای بهشت مشهد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مرمت و تحلیل فرهنگسرای بهشت مشهد جهت رشته معماری در…

  • پاورپوینت دیدگاه های ساخت گرا در زمیـنه ی جرم و انحرافات اجتماعی

    پاورپوینت دیدگاه های ساخت گرا در زمیـنه ی جرم و انحرافات اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت دیدگاه های ساخت گرا در زمیـنه ی جرم و انحرافات اجتماعی دیدگاه های ساخت گرا دیدگاه های جرم و انحرافات اجتماعی جرم و انحرافات…

  • پاورپوینت خلاصه کتاب آیین زندگی از شریفی

    پاورپوینت خلاصه کتاب آیین زندگی از شریفی پاورپوینت کتاب آیین زندگی پاورپوینت خلاصه کتاب آیین زندگی پاورپوینت خلاصه کتاب شریفی پاورپوینت درباره خلاصه کتاب آیین زندگی از شریفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب آیین زندگی از شریفی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مولفه ها و ابزارهای فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری…

  • پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی و كودهای شيميایی

    پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی و كودهای شيميایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تأثير باقيمانده سموم دفع آفات نباتی وكودهای شيميايی جهت رشته کشاورزی و زراعت در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • پرسشنامه تطبیق شیوه های منابع تأمین کننده مالی سازمان صداوسیما با ویژگی های اقتصاد مقاومتی

    پرسشنامه تطبیق شیوه های منابع تأمین کننده مالی سازمان صداوسیما با ویژگی های اقتصاد مقاومتی پرسشنامه اقتصاد مقاومتی پرسشنامه ویژگی های اقتصاد مقاومتی پرسشنامه شیوه های منابع تأمین کننده مالی پرسشنامه شیوه های منابع تأمین کننده مالی سازمان صداوسیما پرسشنامه…

  • پاورپوینت هدف و اصول كلی حسابرسی صورتهای مالی

    پاورپوینت هدف و اصول كلی حسابرسی صورتهای مالی پاورپوینت استانداردهای حسابرسی ایران پاورپوینت استانداردهای حسابرسی داخلی پاورپوینت استانداردهای حسابرسی عملیاتی پاورپوینت استانداردهای حسابرسی دیوان محاسبات پاورپوینت استانداردهای حسابرسی چندتاست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هدف و اصول كلی حسابرسی…

  • پاورپوینت مروری بر چند کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

    پاورپوینت مروری بر چند کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) پاورپوینت کاربرد ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدها(SWOT) آشنایی با SWOT و مراحل آن SWOT ارائه یک چک لیست برای نقاط قوت، ضعف،…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرد سیگاری

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی فرد سیگاری فصل دوم پایان نامه فرد سیگاری مبانی نظری فرد سیگاری پیشینه تحقیق فرد سیگاری پیشینه داخلی فرد سیگاری پیشینه خارجی فرد سیگاری پیشینه پژوهش فرد سیگاری پیشینه نظری فرد سیگاری ادبیات نظری فرد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی در دانش آموزان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکر انتقادی در دانش آموزان فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادی پیشینه تحقیق تفکر انتقادی فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی در دانش آموزان مبانی نظری تفکر انتقادی در دانش آموزان…

  • پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان

    پرسشنامه ارزیابی رابطه آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه آزردگی از محل کار پرسشنامه عملکرد کارکنان پرسشنامه رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل…

  • دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی جدید

    دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی جدید پاورپوینت مصالح ساختمانی جدید دانلود پاورپوینت مصالح ساختمانی پاورپوینت درباره مصالح ساختمانی پاورپوینت آماده مصالح ساختمانی پاورپوینت انواع مصالح ساختمانی پاورپوینت در مورد مصالح نوین ساختمانی دانلود پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی رفتن به سايت…

  • کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی

    کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی بینایی ماشین پردازش تصویر کنترل کیفیت صنایع غذایی رنگ سنجی آنالیز تصویر درجه بندی جداسازی دانلود مقاله کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی خرید مقالات رشته صنایع غذایی…

  • پاورپوینت آموزشی روانسنجی

    پاورپوینت آموزشی روانسنجی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی روانسنجی جهت رشته روانشناسی و علوم تربیتی در قالب 183 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آزمون سازي درروانشناسي…

  • ساختار و سازمان فایلهای AVI و نحوه تغییر آنها با برنامه نویسی

    ساختار و سازمان فایلهای AVI و نحوه تغییر آنها با برنامه نویسی فایل های AVI ساختارهای اطلاعاتی فایل AVI تغییر فایل های AVI کاراکترهای اسکی فرمت چند رسانه‌ ای دانلود پایان نامه فایل های AVI بررسی و ویراست فایلهای AVI…

  • پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی

    پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی پاورپوینت جوشکاری فراصوتی چیست؟ پاورپوینت فرایند جوشکاری فراصوتی پاورپوینت تعریف جوشکاری فراصوتی پاورپوینت جوشکاری فراصوت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جوشکاری فراصوتی ، مزایا و معایب و انواع فرآیندهای فراصوتی جهت…

  • دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر کاهش تصادفات

    دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر کاهش تصادفات پاورپوینت تصادفات جاده ای دانلود پاورپوینت تصادفات رانندگی پاورپوینت درباره تصادفات پاورپوینت فرایند تصادفی پاورپوینت در مورد تصادفات پاورپوینت بررسی روش کاهش تصادفات پاورپوینت تصادف پاورپوینت تصادفات رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • پاورپوینت فصل دوم تدریس اعداد حقیقی 4 ریاضی نهم

    پاورپوینت فصل دوم تدریس اعداد حقیقی 4 ریاضی نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی نهم متوسطه مبحث اعداد حقیقی در قالب 9 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت طرح‌ های کسب و کار

    پاورپوینت طرح‌ های کسب و کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طرح‌ های کسب و کار جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 41 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش

    پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش در 35 اسلاید کاربردی به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده…

  • پاورپوینت آموزش html و css

    پاورپوینت آموزش html و css دانلود پاورپوینت آموزش html دانلود پاورپوینت آموزش css دانلود پاورپوینت آموزش مقدماتی html و css دانلود پاورپوینت آموزش سطح متوسط html دانلود پاورپوینت اصول مقدماتی html و css رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش…

  • مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی

    مدل سازی معادلات ساختاری عوامل موثر بر پرسه زنی اینترنتی سایبرلوفینگ گرایشات رفتاری پایان نامه مدیریت منابع انسانی مدل سازی معادلات ساختاری پرسه زنی اینترنتی وزارت صنعت و معدن و تجارت اعتیاد به اینترنت تاثیرات سایبرلوفینگ بر احساسات کارکنان روش…

  • بررسی انواع اخلاق در سازمانها و عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری

    بررسی انواع اخلاق در سازمانها و عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری کلمات کلیدی : ابعاد اخلاق کاری اخلاق کار در ایران پایان نامه اخلاق کاری انواع اخلاق در سازمانها عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری اهمیت و ضرورت پرداختن…

  • دانلود پاورپوینت معماری آرامستان های قزوین

    دانلود پاورپوینت معماری آرامستان های قزوین پاورپوینت معماری آرامستان پاورپوینت معماری قبرستان پاورپوینت درمورد معماری آرامستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری آرامستان های قزوین جهت رشته معماری در 34 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع…

  • عوامل موثر در فرآیند سازگاری و بررسی اشکال سازگاری

    عوامل موثر در فرآیند سازگاری و بررسی اشکال سازگاری نیازهای دوره نوجوانی ویژگیهای افراد سازگار سازگاری اجتماعی دانش آموزان رشد اجتماعی در دوره نوجوانی عوامل موثر در سازگاری عوامل موثر در فرآیند سازگاری پایان نامه سازگاری اجتماعی پایان نامه سازگاری…

  • جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان

    جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان راه های کاهش استرس دلایل افزایش استرس راه های مدیریت در سازمان راه حل هایی که یک مدیر باید بداند و بخواند رفتن به…

  • بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی

    بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی کلمات کلیدی : جو سازمانی در ایران انواع جو سازمانی ابعاد جو سازمانی رویکردهای جو سازمانی نظریه های جو سازمانی جو روانشناختی سازمانی تعریف جو سازمانی در مدیریت مدل جو سازمانی هالپین…