بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب
امر به معروف و نهی از منکر در مساله بی حجابی
بررسی چالشهای امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
ارائه راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
شناسایی آسیب های احتمالی امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب
پایان نامه امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی

بررسی چالشها و راهکارهای امر به حجاب و نهی از بدحجابی

 

 

 

 

چکیده:

امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب امروزه ذهن بسیاری از اندیشمندان جامعه را درگیر خود نموده است، گروهی این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته اند و تلاش های پی در پی در این حوزه صورت گرفته است، در این پژوهش که در راستای بهبود این روش های امر و نهی  در این حوزه است به بررسی عوامل  مؤثر در اثر پذیری امر به حجاب و نهی از کم حجابی پرداخته شده است، عواملی همچون احساس امنیت مخاطب، تربیت و  اعتقادات او ، مقبولیت شخص آمر به معروف و ناهی از منکر، نحوه بیان ونوع الفاظ  او و همچنین ویژگی های شخصیتی او، شرایط پیرامونی امر و نهی ،  نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به حجاب و نهی از کم حجابی و روش های عملی امر و نهی، که همگی عواملی هستنند که این امر را تحت تأثیر قرار می دهند. همچنین برای  قدم نهادن در هر راهی باید آسیب ها و آفت های آن راه را شناخت تا بتوان محکم در این راه قدم برداشت،

 

 بنابراین علاوه بر  بررسی  عوامل مؤثر بر اثربخشی به بررسی  آسیب ها و شبهات مطرح شده در این حوزه پرداخته شده است ،  و فراوانی هر کدام  نشان داده شده است، آسیب های مطرح شده در این حوزه در دو دسته آسیب های مهم  معرفتی و آسیب های مهم مربوط به روش شناسایی شده اند، که آگاهی نسبت به آنها به داشتن دید وسیع در این زمینه کمک نموده است،  در این پژوهش که به روش پیمایشی با انتخاب دانشگاه اصفهان به عنوان جامعه آماری، جهت مدیریت بهتر بررسی موضوع مورد پژوهش، صورت گرفته است، به وسیله فرمول کوکران  با حجم جامعه مشخص،  261 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده اند و با تهیه و اجرای پرسشنامه اطلاعات لازم گردآوری شده است، سپس با استفاده از آزمون پیرسون  و اتا  به بررسی عوامل اثر بخش در امر و نهی در حوزه حجاب  بررسی شده اند و با تحلیل رگرسیونی آن معناداری هریک از عوامل مطر ح شده بررسی، و  نشان داده شد که بین متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی ازمنکر و مقبولیت آمر و ناهی،احساس امنیت مخاطب امر و نهی، خصوصیات آمر و ناهی، اعتقادات و تربیت مخاطب امر و نهی و روش های عملی در این حوزه رابطه معنادار و مستقیم برقرار می‌باشد و  بیشترین اثرگذاری مربوط به روش های عملی امر و نهی و تربیت مخاطب آن است.

 

 

 

 

 

کلید واژه ها:

چالش

حجاب

راهکار

امر به معروف  نهی از منکر

 

 

 

 

بیان مساله :

 مسئله پژوهش چگونگی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در جامعه و شناسایی آسیب های احتمالی می باشد . 

دغدغه ذهن هر مسلمان متعهدى، راهنمایى بشر و نوع انسان‏ها به سوى رستگارى و سعادت است، این وظیفه به ویژه در جوامع انسانی در قالب امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد؛ که این خود از اهمّ فرایض اسلامی و واجبات دینی به شمار رفته، و مورد تأکید شارع مقدس هم قرار گرفته است؛ « وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَر… »(توبه/71) (مردان و زنان با ایمان، دوستان یكدیگرند، كه به كارهاى پسندیده وا مى‏دارند، و از كارهاى ناپسند باز مى‏دارند…. )و نیز امیر مؤمنان در این باره می فرمایند: «  همه كارهای نیك و جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منكر چون دمیدنی است به دریای پرموج پهناور و همانا امر به معروف و نهی از منكر نه اجلی را نزدیك كنند و نه از مقدار روزی بكاهند و از تمامی ارزشها برتر، شعار عدالتخواهی است رویاروی حاكمی ستمگر» (نهج‌البلاغه، حكمت374). این مهّم ضمن حفظ سلامت و سعادت فردی، امنیت عمومی جامعه اسلامی را نیز تأمین می کند؛ پیامبر (ص) می فرمایند: امر به معروف كنید تا محفوظ بمانید. نهى از منكر كنید تا یارى شوید(دیلمى: 18) .

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و حاکمیت نظام اسلامی این فریضه به عنوان اصل  هشتم قانون اساسی به تصویب رسیده در این اصل آمده است: …. در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‏ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند، این اصل مورد به رأی مردم گذاشته شد و به تأیید رهبری نظام رسید.

 امر به معروف و نهی از منکر نمونه ای از احکام عالی و ترقی بخش اسلام است و ضامن تحقق و اجرای احکام اسلامی است،  فریضه ی بزرگی است که فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شوند؛ امام باقر (ع) می فرمایند: امربه معروف ونهی ازمنكر ، راه انبیاء روش صالحان است ، فریضه بزرگی است كه فرائض دیگر به وسیله آن اقامه می شود وراه و روش انسان را مصون ازخطا وكسب وكار اورا حلال می كند ، ستمها را جبران وزمین راآباد می سازد ، به وسیله این فریضه از دشمنان ، عدالت وانصاف خواسته می شود وهمه امور استوار ودرمسیر درست قرار گیرد؛ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْیَ عَنِ الْمُنْكَرِ سَبِیلُ الْأَنْبِیَاءِ وَ مِنْهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَةٌ عَظِیمَةٌ بِهَا تُقَامُ الْفَرَائِضُ وَ تَأْمَنُ الْمَذَاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكَاسِبُ وَ تُرَدُّ الْمَظَالِمُ وَ تُعْمَرُ الْأَرْضُ وَ یُنْتَصَفُ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ یَسْتَقِیمُ الْأَمْرُ الْحَدِیث (عاملی، 1409 ، ج‏16: 119 ). 

 

یکی از معروفات در اسلام، داشتن پوشش و حجاب است، که در اكثر قریب به اتفاق ملت ها و آیین های جهان معمول بوده است، امّا با وجود سابقه دیرینه حضور اسلام در ایران و پایبندی ایرانیان به این دین، این مسئله دچار تغییر گردید، علیرغم تمهیدات جدّی برای حل این معضل، و امر و نهی در این زمینه این مهّم همچنان در حال چالش و مورد بحث است، لذا یکی از مسائل مهم فرهنگی جامعه امروز در ایران و دغدغه نظام اسلامی، وضعیت حجاب و چگونه مواجهه شدن با چالش های مربوط به آن است. به نظر می رسد همچنان باید تلاش های جدّی برای نهادینگی این مسئله و قابلیت ارائه آن به نظام جهانی صورت گیرد.

 

اهمیت این تحقیق از آن جهت است که؛ از یک سو حجاب اسلامی که در دین مبین اسلام مطرح شده است، و آیات و روایات متعدد در این خصوص آمده، چنانچه نماد تکریم شخصیت زن مسلمان ، نشانه سلامت اخلاقی و تعالی معنوی جامعه اسلامی است و اینکه داشتن حجاب زنان در اجازه ورود آنان به جامعه و پویائی آن ها منتهی می شود و نداشت آن به حریم و حرمت در زندگی خصوصی آنان صدمه وارد می کند، با چالش ها و معضلاتی روبرو شده که نیازمند است بررسی شود، و از دگر سو اجرا کردن احکام قرآنی در جامعه با توجه به جهانی شدن و رنگ باختن یا چند رنگ شدن مسائل دینی، در قالب امر به معروف و نهی از منکر ل در یک مسیر چندگانه با چالش ها و معضلاتی روبرو شده، و نیازمند است بررسی شود. این پژوهش بر این است که اجرای این فریضه و روش های امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه را تحلیل نماید و با بحث پیرامون موانع و چالش های موجود، راهکارهای مناسب در این زمینه با شیوه هایی معقول و مناسب در اجرای مطلوب این دو فریضه  ارائه نماید.

 

بر این اساس در این پژوهش پس از تفسیر و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب، بررسی روشهای انجام شده در این حوزه، نقاط ضعف و قوّت عملکردها؛ کام یابی ها و ناکامی ها بررسی می گردد تا در نهایت زمینه های اثربخشی امر و نهی در حوزه حجاب به دست آید. از این رو جهت بررسی میدانی، با انتخاب جامعه آماری (کلیه افراد در حال تحصیل دانشگاه اصفهان) ، به کنکاش در این حوزه پرداخته شده است، از آنجا که مسئله حجاب به مسئله حساسی تبدیل شده، و شبهات بسیاری در مورد آن مطرح گردیده است، با بررسی چالش های کنونی و به حداقل رساندن آسیب های موجود در خصوص دعوت به این معروف (حجاب) می توان  راهکارهایی مناسب در این زمینه ارائه داد، و در پایان پیشنهادات نظری و توسعه ای برای طراحی سیاست های جدید و ارائه الگوهای اجرایی جهت سازمانهای ذی ربط مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

1-1 پیشگفتار  1

1-2 کلید واژه ها   2

1-3 شرح و بیان مساله پژوهشی  2

1-4 پیشینه وتاریخچه موضوع تحقیق    4

1-5 اهمیت و ارزش تحقیق 10

1-6 اهداف تحقیق 10

1-6-2 اهداف علمی  10

1-6-2 اهداف کاربردی 10

1-7 سوالهای تحقیق  10

1-8 كاربرد نتایج تحقیق  11

1-9 روش تحقیق  11

1-10 مشکلات و محدودیت های تحقیق   11

 

فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

2-1 امربه معروف و نهی از منکر  12

2-1-1 مفهوم شناسی  12

2-1-1-1 مفهوم شناسی امر به معروف و نهی از منکر  12

2-1-1-2 دسته بندی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن  13

2-1-2 شرایط امر به معروف و نهی از منکر  16

2-1-2-1 علم به معروف و منکر (شرط اول)  16

2-1-2-2 احتمال تأثیر ( شرط دوم)  17

2-1-2-3 بنای بر استمرار گناه (شرط سوم)  18

2-1-2-4 امر و نهی بدون مفسده  و ضرر (شرط چهارم) 19

2-1-3 مراتب امر به معروف و نهی از منکر  20

2-1-3-1 مرحله قلبی (اظهار تنفر قلبی)   21

2-1-3-2 مرحله لسانی (گفتار)    23

2-1-3-3 مرحله یدی 25

2-1-2-3 سیره پیشوایان معصوم در امر به معروف و نهی از منکر  27

2-2 عفاف و حجاب   33

2-2-1 مفهوم حجاب     33

2-2-2 حجاب مرد مسلمان   34

2-2-2-1 کنترل نگاه     34

2-2-2-2 پوشاندن شرمگاه    35

2-2-3 حجاب زن مسلمان    36

2-2-3-1کنترل نگاه     37

2-2-3-2 پوشاندن شرمگاه     37

2-2-3-3 حدود پوشش    37

2-2-3-3-1 خُمُر     37

2-2-3-3-2 جیب     38

2-2-3-4 زینت     39

2-2-3-5 تبرج     39

2-2-3-6 جلباب     40

2-2-3-7 عفاف     41

2-2-4 فلسفه پوشش    42

2-2-4-1 حق الهی     43

2-2-4-2 حفظ حرمت زن    43

2-2-4-3 مبارزه با نفس    44

2-2-4-4 ایجاد امنیت     44

2-3  عوامل مؤثر بر امربه معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب    45

2-3-1 مقبولیت آمر و ناهی     46

2-3-2 نحوه بیان آمر و ناهی    47

2-3-3 نوع الفاظ     49

2-3-4 امر و نهی متناسب با شرایط پیرامونی   50

2-3-5 احساس امنیت مخاطب  50

2-3-6 تربیت مخاطب  51

2-3-7 عملکرد ارگان های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر   51

2-3-8 روش های عملی    52

2-3-9 خصوصیات آمر و ناهی  52

2-3-10 اعتقادات مخاطب  53

2-4 آسیب ها و آفت های امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب  54

 

فصل سوم: روش شناسی

3-1 نوع تحقیق  58

3-2 روش تحقیق  58

3-3 نحوه جمع آوری داده ها و اطلاعات تحقیق 59

3-4 فرضیات  61

3-5 واحد و سطح تحلیل  62

3-6 جامعه آماری  62

3-7 حجم نمونه 62

3-8 شیوه نمونه گیری  62

3-9 روایی و پایایی پرسش نامه  63

3-9-1 روایی پرسش نامه  63

3-9-2 پایایی پرسش نامه 64

3-10 سنجش متغیر ها   64

3-11 تعریف عملیاتی متغیر های مستقل و وابسته  65

3-12 مکان پژوهش  68

3-13 زمان پژوهش  68

3-14 روش های آماری  68

3-15 استخراج   69

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1مقدمه   70

4-2 آمار توصیفی؛ نتایج توصیفی و یک متغیره پژوهش  71

4-2-1 شاخص های پراکندگی سن  71

4-2-3- توزیع پاسخگویان بر حسب جنس  72

4-2-4- توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  72

4-2-5- توزیع پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه خانوار  72

4-2-6- شاخص های پراکندگی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 74

4-2-7- توزیع ابعاد اثر بخشی امر به معروف و نهی از منکر بر وضعیت پوشش و رفتار 75

4-2-8- توزیع پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف 77

4-2-9- شاخص های پراکندگی مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف78

4-2-10-توزیع ابعاد اثر بخش بر امر به معروف و نهی از منکر   79

4-2-11-شاخص های نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر  80

4-2-12-شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف  81

4-2-13-شاخص های پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  82

4-2-14-توزیع پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص تاثیر نحوه بیان امر ونهی  83

4-2-15- شاخص های پراکندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  85

4-2-16- شاخص های خصوصیات آمر و ناهی  85

4-2-17- شاخص های پراکندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  86

-2-18-  شاخص روش های امر  به معروف و و نهی از منکر 86

4-2-19- شاخص های پراکندگی شرایط پیرامونی امر و نهی  جهت اثربخشی امر به معروف  88

4-2-20- شاخص های شرایط پیرامونی امر و نهی  جهت اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 89

4-2-21- شاخص های پراکندگی نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی امر به معروف  90

4-2-22- شاخص های نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی امر به معروف 91

4-2-24-شاخص های اعتقادات مخاطب امربه معروف و نهی از منکر نسبت به امر به معروف و نهی از منکر 93

4-2-25- شاخص های پراکندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  94

4-2-25- شاخص های پراکندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف 95

4-2-26- شاخص های پراکندگی آسیب های معرفتی  96

4-2-27- شاخص های آسیب های معرفتی 97

4-2-28- شاخص های پراکندگی آسیب های روشی  99

4-2-29- شاخص های آسیب های روشی  100

4-3- آمار استنباطی 103

4-3-1- آزمون فرضیات پژوهش  103

4-3-1- 1- آزمون فرضیه اول  103

4-3-1- 2- آزمون فرضیه دوم  104

4-3-1- 3- آزمون فرضیه سوم  105

4-3-1- 4- آزمون فرضیه چهارم  106

4-3-1- 6- آزمون فرضیه ششم  107

4-3-1- 6- آزمون فرضیه ششم 108

4-3-1- 7- آزمون فرضیه هفتم  109

4-3-1-8- آزمون فرضیه هشتم  110

4-3-1-9- آزمون فرضیه نهم  111

2-3-1-10- آزمون فرضیه دهم  112

4-3-2- تحلیل رگرسیونی  113

4-4- برخی مسائل و شبهات 115

4-4-1- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از اولویت های

 جامعه خارج است  115

4-4-2- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و از حیطه ی

 امر و نهی خارج است  116

4-4-3- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار (پوشیدن روسری) است نه

 پوشیدن کامل مو  117

4-4-4- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ کرامت

 با زور نمی-شود 118

4-4-5- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی ضرورتی

 ندارد 119

4-4-6- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن ازدواج می شود

 120

4-4-7- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است بعد از 1400 سال

 نوع پوشش تغییر می کند  121

4-4-8- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه واجب نبوده

 و توصیه است 122

4-4-9- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده  123

4-4-10- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را حفظ کنند

 بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  124

4-4-11- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان نوع پوشش

 متفاوت است  125

4-4-12- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب 126

4-4-13- توزیع پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد، اندیشه

 اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  127

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 عوامل اثر بخش   128

5-2 چالش ها   131

5-2-1 آسیب ها  131

5-2-2 شبهات  132

5-3 پیشنهادات  134

منابع  135

 

 

فهرست جدول ها

جدول (1-1) مطالعات و تحقیقات صورت گرفته که در این زمینه   9

جدول (3-1) تعریف عملیاتی متغیر های مستقل مؤثر بر امر و نهی در حوزه حجاب  63

جدول (4-1): جدول توزیع پراكندگی سن پاسخگویان  69

جدول (4-3): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس  70

جدول (4-4): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  70

جدول (4-5): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه خانوار  71

جدول (4-6): شاخص‌های پراكندگی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر 72

جدول(4-7)توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر بر وضعیت پوشش

 و رفتار 73

جدول (4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی 75

جدول (4-9): شاخص‌های پراكندگی مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 76

جدول(  4-10 )توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب ابعاد اثربخش بر امربه معروف و نهی از منکر 77

جدول (4-11): شاخص‌های پراكندگی نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  78

جدول(4-12)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف

 و نهی از منکر  79

جدول (4-13): شاخص‌های پراكندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  80

 

جدول(4-14)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به

 معروف 81

جدول (4-15): شاخص‌های پراكندگی خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  82

جدول(4-16)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر

 به معروف  83

جدول (4-17): شاخص‌های پراكندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  84

جدول (4-17): شاخص‌های پراكندگی روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  85

جدول (4-19): شاخص‌های پراكندگی شرایط پیرامونی امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  86

جدول (4-20): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرایط پیرامونی امر و نهی نهی جهت اثربخشی امر به

 معروف و نهس از منکر  87

جدول (4-21): شاخص‌های پراكندگی نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف  جهت اثربخشی امر 

به معروف  88

 

فهرست جدول ها

جدول (4-22): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب عملکرد نیروهای مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر

 جهت اثربخشی امربه معروف و نهی از منکر  89

جدول(4-23): شاخص‌های پراكندگی اعتقادات مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  90

جدول (4-24): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اعتقادات مخاطب به امربه معروف و نهی از منکر نسبت

 به امر به معروف و نهی از منکر  91

جدول (4-25): شاخص‌های پراكندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  92

جدول (4-25): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تشویق ارزش ها در محیط خانواده و مدرسه  جهت اثربخشی

 امر و نهی  93

جدول (4-26): شاخص‌های پراكندگی آسیب های معرفتی  95

جدول (4-27): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اسیب های معرفتی در امر به معروف و نهی از منکر  96

جدول (4-28): شاخص‌های پراكندگی آسیب های روشی  97

جدول (4-29): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های مربوط به روش های امر و نهی  98

جدول  (4-30): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و مقبولیت آمر

 و ناهی  101

جدول (4-31): جدول توصیفی اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احساس امنیت مخاطب

 امر و نهی  102

جدول (4-32): جدول ANOVA   102

جدول (4-33): آزمون اتا (Eta)  103

جدول  (4- 34): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نوع الفاظ

 آمر و ناهی  103

جدول  (4- 35): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه بیان

 امر و نهی  104

جدول  (4- 36): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و خصوصیات

 آمر و ناهی  105

جدول  (4- 37): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات

 مخاطب امر و نهی   106

جدول  (4- 38): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد

 نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر  107

جدول  (4- 39) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و شرایط پیرامونی

 امر و نهی  109

 

 فهرست جدول ها

جدول  (4- 40): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و روش های عملی

 امر و نهی  110

جدول  (4- 41): نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و تربیت مخاطب

 امر و نهی  111

جدول (4-42): خلاصه مدل در خروجی تحلیل رگرسیون چند متغیره  111

جدول (4-43): ضرایب رگرسیون متغیرهای پژوهش  112

جدول (4-44): تحلیل واریانس برای آزمون معناداری شكل رگرسیونی (برآورد واریانس)  112

جدول (4-45): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از

 اولویت های جامعه خارج است   113

جدول (4-46): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و 

از حیطه امر و نهی خارج است  114

جدول (4-47): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار است نه پوشیدن

 کامل مو  115

جدول (4-48): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ

 کرامت با زور نمی شود   116

جدول (4-49): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی

 ضرورتی ندارد  117

جدول (4-50): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن

 ازدواج می شود  118

جدول (4-51): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است

 بعد از 1400 سال نوع پوشش تغییر می کند   119

جدول (4-52): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه

 واجب نبوده و توصیه است  120

جدول (4-53): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده 121

جدول (4-54): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را

 حفظ کنند بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  122

جدول (4-55): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان

 نوع پوشش متفاوت است  123

جدول (4-56): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب)124

 

 فهرست جدول ها

جدول (4-57): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد،

 اندیشه اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  125

جدول(5-1): نتایج عوامل مؤثر بر امر و نهی در حوزه حجاب  128

جدول (5-2): نتایج آسیب های مطرح شده در حوزه امر به حجاب و نهی از کم حجابی   130

جدول(5-3) نتایج شبهات امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب  131

 

 

فهرست شکل ها

شکل (2-1): مدل  مباحث امر به معروف و نهی از منکر 16

شکل (2 -2): مدل حجاب و اصطلاحات مربوط به آن  32

شکل (2-3) مدل عوامل مؤثر بر امر به معروف و نهی از منکر  45

شکل (2-4) مدل زیر شاخه های مقبولیت  46

شکل(2-5) مدل آسیب های معرفتی مطرح شده امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب53

شکل (2- 6) مدل آسیب های مطرح شده مربوط به روش اجرای امر به معروف و نهی از منکر 54

شکل (2-7) مدل  مسائل و شبهات مطرح شده ی مربوط به امر و نهی در حوزه حجاب  55

شکل (3-1) مدل طراحی پرسش نامه 58

شكل (4-1):هیستوگرام توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن   69

شكل (4-2):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس  70

شكل (4-3):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی  71

شكل (4-4):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب حدود درآمد ماهیانه  72

شكل (4-5):توزیع فراوانی ‌ پاسخگویان بر حسب اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر   72

شكل (4-6): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب احساس امنیت مخاطب امر و نهی   75

شكل (4-7): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقبولیت آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف  76

شكل (4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع الفاظ آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 79

شكل (4-9): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  80

شكل (4-10): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب خصوصیات آمر و ناهی جهت اثربخشی امر به معروف 82

شكل (4-11): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب روش های امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  84

شكل (4-12): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شرایط پیرامونی امر و نهی نهی جهت اثربخشی امر به معروف86

شكل (4-13): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف جهت اثربخشی

 امر به معروف 88

شكل (4-14): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اعتقادات مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی 91

شكل (4-15): شاخص‌های پراكندگی تربیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف  93

شكل (4-16): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های معرفتی  95

شكل (4-17): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب آسیب های روشی  97

شکل (4-18):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و مقبولیت آمر و ناهی  101

شکل (4-19):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نوع الفاظ آمر و ناهی  104

شکل (4-20):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه بیان امر و نهی 105

شکل (4-21):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و خصوصیات آمر و ناهی 106

شکل (4-22):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و اعتقادات مخاطب امر

 و نهی107

شکل (4-23):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و نحوه عملکرد نیروهای مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر 108

شکل (4-246):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و شرایط پیرامونی امر و نهی 109

شکل (4-25):نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و روش های عملی امر 

و نهی  110

شکل (4-26) :نمودار پراكندگی برای متغیر اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر و تربیت مخاطب امر و نهی 111

شكل (4-27): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب از اولویت های جامعه خارج است 113

شكل (4-28): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه پوشش و نحوه حضور در جامعه شخصی است و از حیطه

 امر و نهی خارج است 114

شكل (4-29): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه آنچه در قرآن واجب است خمار است نه پوشیدن

 کامل مو 115

شكل (4-30): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه اصل در حجاب حفظ کرامت زنان است و حفظ کرامت

 با زور نمی شود  116

شكل (4-31): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه وضعیت پوشش جامعه مناسب است و امر و نهی

 ضرورتی ندارد  117

شكل (4-32): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب سبب پوشیدن زیبایی ها و بالا رفتن سن ازدواج

 می شود  118

شكل (4-33): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه باید پذیرفت همه چیز در حال تغییر است بعد از 1400 

سال نوع پوشش تغییر می کند  119

شكل (4-34): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه استفاده از جلباب(چادر و پوشش کامل) بر همه واجب

 نبوده و توصیه است 120

شكل (4-35): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه دستوری بر حجاب دخترها در قرآن نیامده  121

شكل (4-36): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه در قرآن اول به مردان سفارش شده نگاهشان را حفظ

 کنند بعد به زنان، بهتر است ابتدا مردها از لحاظ کنترل میل جنسی قوی شوند  122

شكل (4-37): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب نسبی و عرفی است در هر زمان و مکان نوع

 پوشش متفاوت است  124

شكل (4-38): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب حق (اختیاری) است نه تکلیف(واجب) 125

شكل (4-39): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب اینکه حجاب عفت نمی آورد ولی عفت حجاب می آورد، 

اندیشه اصلاح شود ظاهر اصلاح می شود  126

 

 

 

  • پاورپوینت طراحی آموزشی نوین

    پاورپوینت طراحی آموزشی نوین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی آموزشی نوین جهت رشته آموزشی در قالب 56 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آرایش و سازماندهی اطلاعات و…

  • پاورپوینت کتاب و درس بازاريابي و مديريت بازار

    پاورپوینت کتاب و درس بازاريابي و مديريت بازار بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته پاورپوینت pdf پاورپوینت مدیریت بازاریابی و فروش مدیریت بازاریابی پاورپوینت ppt پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و…

  • پاورپوینت طرح پرورش قارچ خوراکی

    پاورپوینت طرح پرورش قارچ خوراکی پاورپوینت طرح پرورش قارچ پاورپوینت پرورش قارچ خوراکی پاورپوینت درباره قارچ خوراکی پاورپوینت درباره طرح پرورش قارچ خوراکی پاورپوینت درمورد طرح پرورش قارچ خوراکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طرح پرورش قارچ خوراکی جهت…

  • عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن

    عوامل موثر بر سرسختی و بررسی ابعاد و نظریه های آن عوامل موثر بر سرسختی ابعاد سرسختی نظریه های سرسختی ابعاد و نظریه های سرسختی نظریه کوباسا در مورد سرسختی نظریه براون در مورد سرسختی نظریه لماکی در مورد سرسختی…

  • پاورپوینت معماری صدر مسیحیت

    پاورپوینت معماری صدر مسیحیت دانلود پاورپوینت معماری صدر مسیحیت پاورپوینت معماری صدر مسیحیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری صدر مسیحیت جهت رشته معماری در قالب 44 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان محقق ساخته شده

    پرسشنامه استاندارد توانمندسازی کارکنان محقق ساخته شده پرسشنامه توانمندسازی کارکنان پرسشنامه توانمندسازی کارکنان در سازمان پرسشنامه سنجش توانمندسازی کارکنان پرسشنامه میزان توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی کارکنان دانلود پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر پرسشنامه توانمندسازی کارکنان اسپریتزر (peq) پرسشنامه توانمندسازی نیروی انسانی…

  • پاورپوینت شکستگی و آتل بندی دستگاه اسکلتی

    پاورپوینت شکستگی و آتل بندی دستگاه اسکلتی پاورپوینت آتل بندی پا پاورپوینت آتل بندی شست دست پاورپوینت آتل بندی کتف پاورپوینت انواع آتل بندی ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شکستگی و آتل بندی دستگاه اسکلتی جهت رشته پرستاری…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی 56 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عمل جراحی زیبایی مبانی نظری عمل جراحی زیبایی پیشینه تحقیق عمل جراحی زیبایی پیشینه داخلی عمل جراحی زیبایی پیشینه خارجی عمل جراحی زیبایی…

  • رشوه در فقه شیعه با مقایسه آن در قانون مجازات اسلامی و حقوق ایران

    رشوه در فقه شیعه با مقایسه آن در قانون مجازات اسلامی و حقوق ایران پایان نامه رشوه پایان نامه درباره رشوه پایان نامه در مورد رشوه رشوه در فقه امامیه رشوه در فقه شیعه رشوه در قانون ایران مصادیق رشوه…

  • پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد آنها

    پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد آنها پاورپوینت کاربرد کامپوزیت ها در صنایع مختلف پاورپوینت معرفی کامپوزیت ها پاورپوینت انواع کامپوزیت پاورپوینت کامپوزیت ها پاورپوینت کامپوزیت صنعتی پاورپوینت کامپوزیت در ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کامپوزیت ها و کاربرد…

  • فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی

    فصل دوم پایان نامه پیش بینی قیمت سهام با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی موضوع پایان نامه داده کاوی در سهام فصل دوم پایان نامه در…

  • بررسی و تشیح دیدگاه ها و نظریه های مختلف خلاقیت

    بررسی و تشیح دیدگاه ها و نظریه های مختلف خلاقیت کلمات کلیدی : نظریه خلاقیت گیلفورد نظریه خلاقیت تورنس نظریه خلاقیت آمابیل نظریه خلاقیت آریئتی نظریه خلاقیت گشتالت نظریات خلاقیت نظریه های خلاقیت نظریه های خلاقیت و نوآوری نظریه های…

  • پاورپوینت بررسی روش تبلیغ برای کودکان و نوجوانان

    پاورپوینت بررسی روش تبلیغ برای کودکان و نوجوانان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی روش تبلیغ برای کودکان و نوجوانان جهت رشته خدماتی و آموزشی در قالب 28 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوينت کتاب کاربرد فناوری های جدید در آموزش: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی

    پاورپوينت کتاب کاربرد فناوری های جدید در آموزش: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی پاورپوينت کاربرد فناوری پاورپوينت کاربرد فناوری های جدید پاورپوينت کتاب کاربرد فناوری های جدید پاورپوينت در مورد کاربرد فناوری های جدید دانلود پاورپوينت کتاب کاربرد…

  • پروپوزال بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

    پروپوزال بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی فرآیند ارزیابی عملکرد بهسازی نیروی انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی 42 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی 42 صفحه فصل دوم پایان نامه سازگاری روانشناختی مبانی نظری سازگاری روانشناختی پیشینه تحقیق سازگاری روانشناختی پیشینه داخلی سازگاری روانشناختی پیشینه خارجی سازگاری روانشناختی پیشینه پژوهش سازگاری روانشناختی پیشینه نظری سازگاری روانشناختی ادبیات…

  • مقاله رشته مهندسی نرم افزار با عنوان داده کاوه

    مقاله رشته مهندسی نرم افزار با عنوان داده کاوه داده کاوی DATA MINING استخراج اطلاعات دسته بندی داده ها فرآیند و مراحل داده کاوی تفاوت داده کاوی و آنالیز های آماری دانلود مقاله رشته مهندسی نرم افزار با عنوان داده…

  • ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

    ماهیت و توصیف اختلال وحشت زدگی و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال وحشت زدگی در dsm 5 اختلال وحشت زدگی در کودکان اختلال وحشت زدگی و درمان درمان اختلال وحشت زدگی علائم اختلال وحشت زدگی اختلال…

  • پاورپوینت اختلالات جنسی، تشخيص، درمان

    پاورپوینت اختلالات جنسی، تشخيص، درمان پاورپوینت اختلالات جنسی چیست پاورپوینت درمان اختلالات جنسی پاورپوینت تشخیص اختلالات جنسی پاورپوینت درمورد اختلالات جنسی پاورپوینت درباره اختلالات جنسی پاورپوینت انواع اختلالات جنسی پاورپوینت اختلال جنسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلالات جنسی،…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری تکانشگری و رفتارهای تکانشی کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای…

  • پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

    پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی پاورپوینت روابط بین سازمانی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش سرامیک با عنوان سنتز هیدروکسی آپاتیت نانومتری با مورفولوژی میله‌ای شکل به روش رسوب‌گیری از محلول ریخت شناسی مورفولوژی رسوب گیری از محلول سنتز هیدروکسی آپاتیت هیدروکسی آپاتیت نانومتری ترکیب هیدروکسی آپاتیت نانومتری…

  • دانلود تحقیق در مورد کمال گرایی و ابعاد آن docx

    دانلود تحقیق در مورد کمال گرایی و ابعاد آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی کمال گرایی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک فصل دوم پایان نامه تفکر استراتژیک مبانی نظری تفکر استراتژیک پیشینه تحقیق تفکر استراتژیک پیشینه داخلی تفکر استراتژیک پیشینه خارجی تفکر استراتژیک پیشینه پژوهش تفکر استراتژیک پیشینه نظری تفکر استراتژیک ادبیات…

  • ارزیابی اثرات حسادت بر سلامت روان و راهکارهای درمان آن از نگاه قرآن و روایات

    ارزیابی اثرات حسادت بر سلامت روان و راهکارهای درمان آن از نگاه قرآن و روایات کلمات کلیدی : پایان نامه حسادت درمان حسد در روایات آثار حسادت بر سلامت روان حسادت از دیدگاه امام علی آثار حسادت بر سلامت روان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزندپروری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های فرزندپروری مبانی نظری سبک های فرزندپروری دانلود مبانی نظری سبک های فرزندپروری پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری ادبیات نظری سبک های فرزندپروری فصل دوم پایان نامه سبک های فرزندپروری مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت بررسی معماری مسجد ایاصوفیه

    پاورپوینت بررسی معماری مسجد ایاصوفیه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی معماری مسجد آیا صوفیا جهت رشته ی معماری در قالب 60 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن

    ماهیت و انواع اضطراب و نقش والدین در ایجاد و تداوم آن اضطراب در نظریه فروید نظریه های روانشناختی اضطراب نظريه هاي شناختي اضطراب نظریه دانشمندان در مورد اضطراب نظریه هایی در مورد اضطراب مفاهیم و نظریه های اضطراب نقش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان فصل دوم پایان نامه تیزهوشی دانش آموزان مبانی نظری تیزهوشی دانش آموزان پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان پیشینه داخلی تیزهوشی دانش آموزان پیشینه خارجی تیزهوشی دانش آموزان پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان…

  • پاورپوینت بررسی عکس برداری EMG

    پاورپوینت بررسی عکس برداری EMG رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی عکس برداری EMG جهت رشته پیراپزشکی در قالب 59 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اﻟﻜﺘﺮوﻣﻴﻮﮔﺮاﻓﻲ ﻳـﻚ…

  • پاورپوینت تحليل سايت ميدان بار

    پاورپوینت تحليل سايت ميدان بار پاورپوینت میدان بار پاورپوینت تحلیل سایت پاورپوینت در مورد میدان بار دانلود پاورپوینت در مورد میدان بار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحليل سايت ميدان بار جهت رشته معماری در قالب 54 اسلاید و…

  • پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب

    پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب کلمات کلیدی : پاورپوینت ويتامينهاي محلول در چربي و آب ويتامين A ويتامين D راشی تیسم استئومالاسی استئوپروز ويتامين E ويتامين K کمبود ويتامين K ويتامين محلول در آب تيامين ريبوفلاوين کمبود ويتامين…

  • وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی

    وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی مطالبات معوق بانکی وصول مطالبات معوق بانکی روش‌های وصول مطالبات معوق وصول مطالبات معوق بانکی در کشورهای اسلامی راهکارهای بانک‌های اسلامی برای وصول مطالبات بازپرداخت مطالبات در نظام بانکداری اسلامی کشورها رفتن به…

  • گزارش کارآموزی شته حسابداری با عنوان بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور شرکت اطلس میکال (سهامی خاص)

    گزارش کارآموزی شته حسابداری با عنوان بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور شرکت اطلس میکال (سهامی خاص) دانلود گزارش کارآموزی دانلود گزارش کارآموزی رشته حسابداری بررسی مالی شرکت تولیدی بررسی مالی شرکت تولیدی روغن موتور بررسی مالی شرکت تولیدی روغن…

  • پرسشنامه تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده

    پرسشنامه تاثیر سطوح کیفیت ادراک شده پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه استاندارد و جهانی كیفیت خدمات پرسشنامه سنجش كیفیت خدمات پرسشنامه استاندارد كیفیت خدمات پرسشنامه كیفیت خدمات تست سرو كوال پرسشنامه كیفیت خدمات دانلود پرسشنامه کیفیت خدمات…