تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی
شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران
روشهای ارزیابی عملکرد مدیران
مولفه های استراتژی های منابع انسانی
پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت و گاز
پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز
مدلهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

 

 

 

 

 

چکیده:  

هدف: 

هدف از این پژوهش ارزیابی دیدگاه مدیران در مورد استراتژی منابع انسانی با عملکرد کارکنان شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد

 

 

 

روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه  توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران شاغل در شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بود. حجم نمونه 60 نفر  (52 نفر مردان و 8 نفر زنان)تعیین شد. روش نمونه گیری برای این تحقیق، سرشماری بود. ابزار گرد آوری داده ها، شامل دو پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT    و ارزیابی عملکرد هرسی و گلداسمیت (1991) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداکثر و حداقل) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه)  استفاده شد. و  محاسبات مربوط به تحلیل داده  با استفاده از نرم افزار SPSS نسخۀ 18 انجام گرفت.

 

 

 

یافته ها: یافته ها  نشان می دهد که میانگین  استراتژی های منابع انسانی و  ارزیابی  عملکرد مدیران به ترتیب، 3795/3  از 5  و 7899/3  از 5 می باشد که در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارند. 

نتیجه گیری: نتایج ضریب همبستگی نشان داد از میان ابعاد استراتژی های منابع انسانی، نقاط ضعف و فرصت ها  با  ارزیابی عملکرد رابطه مستقیم و معناداری دارد. در کل ضریب همبستگی متغیر مستقل  استراتژی های منابع انسانی کل با ارزیابی عملکرد کل نیز 391/٠ می باشد. که این نشان دهندۀ رابطه نسبتاً مطلوبی  بین این دو متغیر مذکور می باشد. 

 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیران

کرمانشاه

ارزیابی عملکرد

شرکت نفت و گاز

استراتژی منابع انسانی

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در سال های اخیر، نیروی انسانی در سازمان ها جایگاه محوری پیدا کرده است و منابع انسانی، عاملی استراتژیک در هر سازمان به شمار می آید. نظام مدیریت منابع انسانی در هر سازمان، باید بتواند خود را با تغییرات و تحولات مستمر محیطی هم آهنگ نماید. استراتژی منابع انسانی می تواند،  با ایجاد هماهنگی بین استراتژی سازمان و خط مشی های منابع انسانی، امکان بهره برداری بهینه از فرصت ها و  پیش گیری از تهدید های احتمالی را فراهم کرده و سازمان را در جهت مزیت های رقابتی کمک کند.

 

در پژوهش حاضر  سعی بر آن شد تا تأثیر استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه از نگاه نظری کنکاش گردد و در ادامه مدلی برای این مفاهیم ترسیم و به بررسی ابعاد مدل و روابط آن در کلیه مدیران شرکت نفت و گاز غرب در استان کرمانشاه پرداخته شود.

 

 

 پس از تجزیه و تحلیل های انجام شده در این تحقیق، در انتها مشخص گردید که بین تمامی متغیرهای مستقل استراتژی منابع انسانی (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها) با هفت متغیر وابسته ارزیابی عملکرد، (اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)، کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) و  محیط (تناسب محیطی))  تنها با دو متغیر نقاط ضعف و فرصت ها با ارزیابی عملکرد رابطه وجود دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که اکثریت مدیران شرکت نفت و گاز دارای استراتژی منابع انسانی و ارزیابی عملکرد دارای مناسبی و مطلوبی می باشند. از طرفی دیگر، نتایج حاصل از پژوهش نشان داد  بالاترین میانگین نمرات عوامل چهارگانه استراتژی منابع انسانی، به نقاط قوت استراتژی منابع انسانی  و کمترین شاخص مربوط به نقاط ضعف  استراتژی منابع انسانی  است که نشان می دهد همۀ شاخص های استراتژی منابع انسانی مدیران در سطح متوسط به بالا قرار داشتند. در این میان شاخص نقاط ضعف، وضعیت نسبتاً بدی  به سایر  شاخص ها دارد.

 

 

بدون شك براي تحقق اهداف سازمان و بقا، رشد و پويايي آن ، شناسايي منابع انساني خلاق ، مبتكر و نوآور اهميت حياتي دارد. و  با توجه به اهمیت نیروی انسانی در یک سازمان  و نقش وی در رشد و تحقق اهداف سازمانی، پرداختن به مبحث ارزیابی عملکرد در مدیران یکی از مهم ترین دغدغه های سازمان های امروزی است (نظری، 1387: 26). زيرا با اجراي صحيح نظام ارزشيابي مي توان درجهت اثربخشي، ايجاد انگيزه و نهايتاً درجهت افزايش كمي و كيفي عملكرد مدیران گام هاي اساسي برداشت. اكثر نظريه پردازان مديريت منابع انساني بر اين عقيده اند كه سازمانها بايد پيش از هرتصميم گيري مهمي چون ارتقا، افزايش حقوق و دستمزد، جابجايي، انتصاب و بركناري از خدمت اقدام به ارزشيابي مدیران و  كاركنان مورد نظر كنند و باتوجه به معيارهاي متناسب عملكرد مدیران و كاركنان را موردارزشيابي قرار دهند. 

 

 

سازمان ها در ارزشیابی عملکرد کارکنان و اعضای خود در پی اهداف مختلف و گوناگون هستند. ارزشیابی این امکان را به مدیران می دهد که نارسایی های مهارتی افراد را درک کنند و با استفاده از آن برنامه های آموزشی را به اجرا در آورند. گذشته از این می توان با استفاده از ارزشیابی عملکرد پایه یا مبنایی برای تخصیص پاداش تعیین کرد. هر یک از نقش هایی که ارزشیابی عملکرد  در صحنه تصمیم گیری ایفا می کند، اهمیت زیادی دارد اما هدف نهایی ارزشیابی عملکرد رشد کارکنان و افزایش انگیزش شغلی می باشد. 

 

 

با بررسی های صورت گرفته و تحقیقات مطالعه شده می توان چنین نتیجه گرفت که مدل مورد بررسی توانایی در حد متوسطی را در خصوص تعیین عوامل و میزان تأثیر عوامل مؤثر در بهبود  عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  را  داشته و برای مدیران و سازمان ابزار نسبتاً مناسبی است. اگر به رشد ملایم عملکرد  نیروی انسانی نسبت به دهۀ  60 نگاه کنیم، در می یابیم که این رشد فقط 1/2  درصد بوده است. هر چند افزایش این رقم بیانگر تلاش مجموعۀ مدیران است، سطح عملکرد ما هنوز نسبت به کشورهای آسیایی مشابه، بسیار پایین است. به نظر می رسد که عامل ضعف مدیریت یکی از مهم ترین عوامل در  جهت کاهش عملکرد نیروی انسانی باشد(اسماعیلی، 1383: 134). یکی از دشواری های وضعیت فعلی کشور ما به هدر رفتن منابع یا به عبارتی نبود کارایی است؛ یعنی انسان به عنوان مؤثرترین و   راهبردی ترین منبع تولید در سطحی بسیار پایین تر از ظریفیت های ذهنی خود به کار گرفته می شود و میزان بهره گیری از  او به شدت پایین است. عملکرد  نیروی انسانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیا بسیار پایین است(اسماعیلی، 1383: 134).

 

 

 عملکرد و بهره وری  پایین در سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات، ناشی از عوامل مختلف و متنوع است. برای مدیران سازمان رسیدن به این امر مهم، مستلزم استفاده بهینه از منابع انسانی،  منابع مادی و مالی خواهد بود و از آنجا که کنترل منابع مادی و مالی به راحتی امکان پذیر است و بر این فرضیه بنا شده است که دستیابی به بالاترین و برترین فناوری و بهترین و بیشترین امکانات مالی فراهم است و با تلاش های مناسب و تحول مدیریت قابل دستیابی خواهد بود، تنها متغیر عمده و اساسی، نیروی انسانی است که زمینۀ تحقیق بهره وری را فراهم خواهد ساخت (پروکوپنکو،1380).

 

 با توجه به این که عملکرد مدیران  نقشی حیاتی برای سازمان دارد؛ بنابراین یافتن عواملی که بر روی عملکرد مدیران  و بهره وری آنان تأثیر گذار است از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد. تعیین معیارهای مناسب جهت گزینش نیروها می تواند سازمان را در رسیدن به اهداف مورد نظر و دستیابی به سطوح مناسبی از بهره وری کمک نماید. این پژوهش نشان داد از نظر میانگین مؤلفه هایی چون اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)،  کمک (حمایت سازمانی)، وضوح (درک یا تصور نقش)، توانایی (دانش و مهارت)، انگیزه (انگیزش یا تمایل)،  ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد)، محیط (تناسب محیطی) به ترتیب بیشترین اهمیت را در افزایش ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب  دارا می باشد. بنابراین ضروری است که مدیران و مسئولان ضمن توجه به این مؤلفه ها، زمینه را برای بهبود این عوامل فراهم نموده تا بتوانند سازمان را به بهره وری لازم در سطوح مختلف فعالیت خود برساند. 

 

 

 

 

 

 

از آنجا که در پژوهش حاضر از چارچوب مدل SWOT  برای استراتژی منابع انسانی و  مدل ACHIEVE برای عملکرد کارکنان استفاده می شود. از این رو محقق بر آن شد که با بهره گیری از این مدل های فوق دیدگاه مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه را در خصوص استراتژی منابع انسانی با  عملکرد کارکنان را  ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب            
                            
                   
فصل اول: کلیات
 1-1. مقدمه  2
1-2. بیان مسأله 3
1-3.  اهمیت و ضرورت تحقیق 6
1-4. اهداف تحقیق 7
1-4-1. هدف اصلی  7
1-4-2. اهداف فرعی  7
1-5.  سوالات تحقیق 8
1-5-1. سوال اصلی 8
1-5-2.  سوالات فرعی 8
1-6.  فرضیات تحقیق 9
1-6-1. فرضیه اصلی 9
1-6-2.  فرضیات فرعی 9
1-7.  تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و شاخص ها  10
1-8.  ویژگی های فردی پاسخگویان  16

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
2-1.  مقدمه 18
2-2.  مفهوم و فرایند استراتژی 18
2-2-1. تعریف استراتژی 18
2- 2-2. مفهوم استراتژی 19
2-2-3. مزیت رقابتی 19
2-2-4. قابلیت های متمایز 20
 2-2-5.  هماهنگی استراتژیک 20
2-2-6. مبانی استراتژی  21
2-2-7. قصد استراتژیک 21
2-3. استراتژی منبع- محور  22
2-4. توان استراتژیک 22
 2-5. مدیریت استراتژیک 22
2-6. تدوین استراتژی 24
2-7. نگرش سیستماتیک به تدوین استراتژیک 24
2-8. واقعیت فرایند تدوین استراتژی 25
2-9. واقعیت مدیریت استراتژیک 27
 2-10. استراتژی منابع انسانی 27
2-10-1. مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی های منابع انسانی 27
2-10-2. استراتژی سرباز وفادار 28
2-10-3. استراتژی نیروی کار قراردادی 28
2-10-4. استراتژی متخصص متعهد 29
2-10-5. استراتژی پیمانکارانه 29
2-11. تعریف استراتژی منابع انسانی 29
2-12. انواع استراتژی منابع انسانی 30
2-13. استراتژی عام منابع انسانی 30
2-13-1. یک شرکت تولیدی 30
2-14. استراتژی خاص منابع انسانی 31
2-14-1. استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی 31
2-15. معیارهای استراتژی اثربخش منابع انسانی 32
2-16. تعبیری از استراتژی مطلوب منابع انسانی 32
2-17. نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 33
2-18. تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی 34
2-19. نقش استر اتژی های منابع انسانی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 35
2-20. تعریف عملکرد 37
2-21. مفهوم عملکرد 38
2-22. انواع عملکرد 40
2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام 41
2-24. جلوه های عملکرد 41
2-25. ارزیابی عملكرد 42
2-26. تعریف ارزیابی عملكرد 42
2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد 43
2-28. رویكردها و روش های ارزشیابی عملكرد 44
2-29. فواید ارزیابی عملکرد 45
2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد 46
2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف 47
2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران 47
2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا 47
2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا 48
2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان 49
 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن 49
2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام 50
2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث 50
2-32-2. ارزشیابی در جهان 51
2-32-3. ارزشیابی در ایران 52
2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد 52
2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی 54
 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد 56
2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد 57
2-36-1. جمع آوری اطلاعات 57
2-36-2. ارزیابی و سنجش 57
2-36-3.  اقدامات اصلاحی 57
2-36-4. شبکه ارتباطی 57
2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد 57
2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی 57
2-37-2.کارمند یابی و انتخاب 58
2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان 58
2-37-4. تعیین مسیر شغلی 58
2-37-5. حقوق و مزایا 58
2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان 59
2-38.  كاربردهای ارزیابی عملكرد 60
 2-38-1. كاربردهای مدیریتی 60
2-38-2.  كاربردهای پرورشی 61
2-39. بازخورد ارزیابی عملكرد 61
 2-40. مدیریت عملكرد كارآمد 62
2-41. ارزیابی چندگانه یا 360 درجه 62
2-42. مدیریت بر مبنای هدف 63
2-43. فرایند مدیریت بر مبنای هدف شامل چهار مرحله است 64
 2-44. عملکرد  نیروی انسانی 65
2-45. نقش عملکرد در سازمان ها 65
2-46. اهمیت عملکرد در سازمان های كشور 66
2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان 66
2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد 68
2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نیروی كار 70
2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد 71
2-51. شاخص های عملکرد 73
2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد 74
2-53. بررسی نقش سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان در بهسازی نیروی انسانی 74
2-54. نقش عوامل رفاهی در ارتقای عملکرد نیروی انسانی 75
2-55. نقش مدیریت در بهبود عملکرد کارکنان 75
2-56. راه های بهبود عملکرد 76
2-57. خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 76
2-58. عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 79
2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 80
2-60. ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف 81
2-61. مزایا ی نظام ارزیابی عملكرد 82
2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد 83
2-63. مشكلات ارزیابی عملكرد 84
2-63-1. عینیت نداشتن 84
2-63-2. تعمیم 84
2-63-3. سختگیری، تساهل یا محافظه كاری 84
2-63-4. تازگی 85
2-63-5. مقایسه 85
2-63-6. محاكمه بجای ارزیابی 85
2-63-7. تعصبات شخصی ارزیاب 85
2-63-8.  پایان سخن 86
2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد 86
2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد 87
2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 88
2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد 88
2-67-1. روش امتیازبندی 88
2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم 89
2-67-3. روش‌های غیر متدوال 90
2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان 90
2-67-5. خطای هاله‌ای 91
2-67-6. عامل سنجی 92
2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف 92
2-67-8. روش توصیفی 92
2-67-9. روش قیاسی 92
2-67-10. روش درجه بندی 92
2-67-11. مقایسه دو به دو 92
2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 93
2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد 93
2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان 94
2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد 97
2-72. فرایند ارزیابی عملکرد 98
2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد 99
2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد 99
2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی 99
2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی 99
2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره 100
2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد 100
2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام 100
2-74-1-1. جلوگیری از خطا 100
2-74-1-2. پیشگیری از فساد 100
2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات 101
2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها 101
2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت 101
2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری 101
2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر 102
2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی 102
2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان 102
2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم 103
2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف 103
2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان 103
2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب 103
2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد 104
2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد 104
2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی 105
2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 105
2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران 108
2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج 121
2-82. مدل تحلیلی تحقیق 122

فصل سوم: روش تحقیق
3-1. مقدمه.  124
3-2. روش تحقیق 124
3-3.  نوع پژوهش 125
3-4. جامعه و نمونه آماری 125
3-5. ابزار گرد آوری داده ها 126
3-6. نحوه اجرا و جمع آوری داده ها 126
3-7. روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 127
3-7-1.  اعتبار تحقیق 127
3-7-2.  پایایی تحقیق 127
3-8.  ابزار تحقیق 128
3-9.  نرم افزار کامپیوتری 129
3-10. روش اجرای پژوهش 129
3-11. تجزیه و تحلیل داده ها 129

فصل چهارم: توصیف و تحلیل داده ها

بخش اول : توصیف داده ها    132
4-1. مقدمه 132
4- 2. توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس 133
4 – 3 . توزیع وضعیت تأهل پاسخگویان برحسب سن 134
4- 4 . توزیع فراوانی میزان تحصیلات پاسخگویان 135
4 – 5 . توزیع فراوانی نوع استخدام پاسخگویان 136
4- 6 . توزیع فراوانی سابقه خدمت پاسخگویان 137
4-7. توزیع فراوانی سابقه مدیریتی پاسخگویان 138
4-8. توصیف گویه های متغیر نقاط قوت پاسخگویان 139
4-9. توصیف گویه های متغیر نقاط ضعف پاسخگویان 141
4-10. توصیف گویه های متغیر فرصت های پاسخگویان 143
4-11. توصیف گویه های متغیر تهدیدهای پاسخگویان 145
4-12. توصیف میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و رتبه آزمودنی ها در متغیرها 147
4-13. توصیف شاخص متغیر توانایی (دانش و مهارت) 148
4-14. توصیف شاخص  متغیر وضوح (درک یا تصور نقش) 149
4-15. توصیف شاخص متغیر کمک (حمایت سازمانی) 150
4-16. توصیف شاخص متغیر انگیزه (انگیزش یا تمایل) 151
4-17. توصیف شاخص  متغیر ارزیابی (آموزش و بازخورد عملکرد) 152
4-18. توصیف شاخص  متغیر اعتبار (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان) 153
4-19. توصیف شاخص  متغیر محیط(تناسب محیطی) 154
4-20. میانگین، انحراف معیار، حداقل نمره، حداکثرنمره  و شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران 155

بخش دوم: یافته های  استنباطی 156
مقدمه 156
تحلیل و تبیین رابطه ویژگی های فردی و استراتژی منابع انسانی با ارزیابی عملکرد 157
4-21. آزمون تفاوت میانگین استراتژی منابع انسانی دارای جنسیت متفاوت 157
4-22. آزمون تفاوت میانگین ابعاد ارزیابی عملکرد  در کارکنان دارای جنسیت متفاوت 158
4-23. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 159
4-24. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سنی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 160
 4-25. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 161
4-26. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های تحصیلی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 162
4-27. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 163
4-28. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های نوع استخدام در زمینۀ ارزیابی عملکرد 164
4-29. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 165
4-30. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه خدمت در زمینۀ ارزیابی عملکرد 166
4-31. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ استراتژی منابع انسانی 167
4- 32. آزمون تحلیل واریانس مربوط به گروه های سابقه مدیریتی در زمینۀ ارزیابی عملکرد 168
آزمون فرضیه‌ها 169
آزمون تأثیر ابعاد استراتژی های منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد 169
4-33. بعد نقاط قوت  و ارزیابی عملکرد 169
4-34. بعد نقاط ضعف  و ارزیابی عملکرد 170
 4-35. بعد فرصت ها و ارزیابی عملکرد 171
4-36. بعد تهدیدها  و  ارزیابی عملکرد 172
4-37. آزمون تاثیر استراتژی های منابع انسانی کل  بر ارزیابی عملکرد 173

فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1. مقدمه 175
5-2. یافته های توصیفی 175
5-3. یافته های استنباطی 181
5 – 4 . بحث و نتیجه گیری  188
5-5. محدودیت های تحقیق 192
5-6. پیشنهادات 193
5-7. پیشنهادات برای تحقیقات آینده  194

منابع و ضمائم
منابع فارسی  195
منابع لاتین 206
ضمائم 213
پرسشنامه 214

 

 

  • پایان نامه مبانی و اصول نمایش خلاق کودکان

    پایان نامه مبانی و اصول نمایش خلاق کودکان نمایش خلاق کودکان پایان نامه نمایش خلاق اصول نمایش خلاق کودکان پایان نامه نمایش خلاق کودکان آموزه های نمایش خلاق کودکان نظریه های نمایش خلاق و تئاتر انواع بازی در نمایش خلاق…

  • پاورپوینت ديافراگم و زلزله سطح بهره‌برداری

    پاورپوینت ديافراگم و زلزله سطح بهره‌برداری پاورپوینت کنترل زلزله سطح بهره برداری پاورپوینت تعریف زلزله سطح بهره برداری پاورپوینت زلزله سطح بهره برداری پاورپوینت زلزله سطح بهره برداری چیست پاورپوینت دوره بازگشت زلزله سطح بهره برداری رفتن به سايت اصلي…

  • پاورپوینت کتاب و درس روش تحقيق کيفی و آميخته

    پاورپوینت کتاب و درس روش تحقيق کيفی و آميخته رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس روش تحقيق کيفی و آميخته جهت رشته روانشناسی در قالب 423 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری

    پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با طراحی کانسپت در معماری جهت رشته معماری در قالب 14 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پروپوزال عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

    پروپوزال عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پروپوزال زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پروپوزال ارزیابی عملکرد زنجیره…

  • پاورپوینت فصل دوم ریاضی نهم مبحث اعداد حقیقی شماره 6

    پاورپوینت فصل دوم ریاضی نهم مبحث اعداد حقیقی شماره 6 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش ریاضی نهم متوسطه مبحث اعداد حقیقی در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • جایگاه مصلحت در اجرای مجازات

    جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه مصلحت اجرای مجازات تعارض و تزاحم دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق دانلود پایان نامه جایگاه مصلحت در اجرای مجازات دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق…

  • عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان

    عوامل موقعیتی و آمیخته بازاریابی مرتبط با نیات رفتاری مصرف کنندگان کلمات کلیدی : نیات رفتاری مشتریان مدل نیات رفتاری ابعاد نیات رفتاری تعریف نیات رفتاری نیات رفتاری در تبليغات موبایلی تحقیق در مورد نیات رفتاری مشتریان انگیزه های اقدام…

  • دانلود پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت

    دانلود پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت پاورپوینت مفاهیم مدیریت کیفیت پاورپوینت آشنایی با مدیریت کیفیت پاورپوینت اصول مدیریت کیفیت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت جهت رشته مدیریت در 52 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت حسابداری کمک های بلاعوض دولت

    پاورپوینت حسابداری کمک های بلاعوض دولت پاورپوینت تحقیق راجب حسابداری کمک های بلاعوض دولت دانلود پاورپوینت حسابداری کمک های بلاعوض دولت پاورپوینت حسابداری کمک های بلاعوض رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حسابداری کمک های بلاعوض دولت جهت رشته حسابداری…

  • دانلود تحقیق در مورد دلبستگی و اختلالات مرتبط با آن docx

    دانلود تحقیق در مورد دلبستگی و اختلالات مرتبط با آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دلبستگی و اختلالات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها

    پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی نمونه های تطبیقی مدارس دیگر کشورها جهت رشته ی معماری در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی 21 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی 21 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی ادبیات نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی چارچوب نظری سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه…

  • زمین شناسی ساختمانی و چینه شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز

    زمین شناسی ساختمانی و چینه شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز چینه شناسی زمین شناسی ساختمانی حوضه آبخیز رودخانه سقز زمین شناسی ساختمانی و چینه شناسی حوضه آبخیز رودخانه سقز زمین شناسی ساختمانی حوضه آبخیز رودخانه سقز چینه شناسی حوضه آبخیز…

  • سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی

    سیاست های اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران و مقایسه آن با اسناد بین المللی اشتغال زنان سیاست های اشتغال اشتغال زنان در حقوق بین الملل اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران سیاست های اشتغال زنان در ایران دانلود مقالات…

  • پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین

    پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین تحقیق اصول و مبانی مدیریت زنجیره تأمین مبانی مدیریت زنجیره تأمین مدیریت زنجیره تأمین زنجيره تامين مديريت زنجيره تامين هدف…

  • دانلود پاورپوینت حقوق بشر در افغانستان

    دانلود پاورپوینت حقوق بشر در افغانستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حقوق بشر در افغانستان  جهت رشته اجتماعی در 74 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       برمبنای قانون تشکیل،…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مواد مخدر 90 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مواد مخدر 90 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مواد مخدر مبانی نظری مواد مخدر پیشینه تحقیق مواد مخدر پیشینه داخلی مواد مخدر پیشینه خارجی مواد مخدر پیشینه پژوهش مواد مخدر پیشینه نظری…

  • دانلود پاورپوینت الگوریتم خوشه بندی در اساس رتبه ROC

    دانلود پاورپوینت الگوریتم خوشه بندی در اساس رتبه ROC پاورپوینت در مورد الگوریتم خوشه بندی پاوروینت الگوریتم ROC پاورپوینت آشنایی با رویکرد خوشه بندی پاورپوینت درباره خوشه بندی بر اساس رتبه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت الگوریتم خوشه بندی…

  • پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

    پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی تولد و رشد بازار مشتقات تعریف بازار مشتقات…

  • پاورپوینت اگزوتوکسین های پروتئینی

    پاورپوینت اگزوتوکسین های پروتئینی پاورپوینت اگزوتوکسین های پروتئینی اگزوتوکسین های پروتئینی مقاله اگزوتوکسین های پروتئینی بررسی اگزوتوکسین های پروتئینی تحقیق اگزوتوکسین های پروتئینی تقسیم بندی توکسین های باکتری ها اگزوتوکسین های پروتئینی توکسین های تیپ یک: سوپر آنتی ژن ها…

  • پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك

    پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك کلمات کلیدی : پاورپوینت بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك بهترین تئوري‌هاي مديريت و كيفيت براي كسب و كارهاي كوچك مدل مديريت استراتژيك لزوم یکپارچه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین 71 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین 71 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده آنلاین مبانی نظری رفتار مصرف کننده آنلاین پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده آنلاین پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده آنلاین…

  • پاورپوینت تحليل الكتريكی فيزيولوژی سلول

    پاورپوینت تحليل الكتريكی فيزيولوژی سلول پاورپوینت آموزش تصویری فیزیولوژی فیزیولوژی سلول ppt دانلود پاورپوینت تحليل الكتريكي فيزيولوژي سلول رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحليل الكتريكی فيزيولوژی سلول جهت رشته مهندسی پرشکی در قالب 66 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و…

  • مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت

    مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده آماده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده فرایند تصادفی طراحی زنجیره تأمین تحت شرایط عدم قطعیت…

  • بررسی اثرات انواع تسهیلات اعطایی،وثیقه و مشخصات فردی وام گیرندگان بر مطالبات معوق

    بررسی اثرات انواع تسهیلات اعطایی،وثیقه و مشخصات فردی وام گیرندگان بر مطالبات معوق پروژه مطالبات معوق دانلود پایان نامه مطالبات معوق عوامل افزایش مطالبات معوق راهکارهای کاهش مطالبات معوق اثرات انواع تسهیلات اعطایی بر مطالبات معوق اثرات وثیقه بر مطالبات…

  • پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین

    پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی مربوط به درس علم تمرین پاورپوینت تمرینات و اصول بدنسازی درس علم تمرین پاورپوینت درس علم تمرین تمرینات و اصول بدنسازی رفتن به سایت اصلی…

  • تحقیق انتشار و حسابداری اوراق مشارکت

    تحقیق انتشار و حسابداری اوراق مشارکت کلمات کلیدی : تحقیق انتشار و حسابداری فروش و خرید اوراق مشارکت انتشار و حسابداری فروش و خرید اوراق مشارکت انتشار اوراق تصویب طرح برای صدور اوراق مشارکت حسابداری ناشران اوراق مشارکت تفاوت اوراق…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 4

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 4 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

  • مدل سازی ایمنی در انتخاب مسیرهای بهینه تخلیه اضطراری پس از زلزله

    مدل سازی ایمنی در انتخاب مسیرهای بهینه تخلیه اضطراری پس از زلزله زلزله دانلود مقاله مدل سازی ایمنی دانلود مقاله مسیرهای بهینه تخلیه اضطراری پس از زلزله دانلود مقالات رشته مدیریت در سوانح طبیعی مدل سازی ایمنی در انتخاب مسیرهای…

  • بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره

    بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی گره در WSN و ارائه الگوریتمی برای تعیین مناسب سرگروه شدن گره پروتکلهای مسیریابی شبکه های حسگر پروتکلهای مسیریابی پویا شبکه های حسگر بیسیم بهبود عملکرد پروتکلهای XLEACH و LEACH بررسی نحوه محاسبه انرژی مصرفی…

  • پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج

    پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت رود خانه جاج مقاله پاورپونیت روش تحقیق کاربردتکنیکهای تشخیص الگو درارزیابی تغییرات زمانی ومکانی کیفیت…

  • پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی

    پاپورپوینت ارزیابی رابطه تیپ های شخصیتی و سبکهای مدیریتی سبکهای مدیریت تیپ‌های شخصیتی سبک های مدیریت لیکرت سبک مدیریت مشارکتی پاپورپوینت تیپ‌های شخصیتی پاپورپوینت سبک های مدیریت لیکرت پاپورپوینت سبک مدیریت مشارکتی ارتباط بین تیپ‌های شخصیتی و سبک مدیریت رفتن…

  • پاورپوينت ابزار های مالی در بازار سرمایه

    پاورپوينت ابزار های مالی در بازار سرمایه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت ابزار های مالی در بازار سرمایه جهت رشته اقتصاد قالب 28 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • پاورپوينت مدل لایه بندی امنیت شبکه

    پاورپوينت مدل لایه بندی امنیت شبکه پاورپوينت در باره مدل لایه بندی امنیت شبکه پاورپوينت لایه بندی امنیت شبکه پاورپوينت امنیت شبکه پاورپوينت در مورد مدل لایه بندی امنیت شبکه پاورپوينت در مورد لایه بندی امنیت شبکه پاورپوينت در مورد…