مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

مبانی نظری ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد با DEA
ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه
ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد بیمه با DEA
ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ها
شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد صنعت بیمه

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه  کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی و سنجش کارآیی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها

 

 

 

هدف از این پژوهش ارزیابی و سنجش کارآیی شعب و نمایندگی های بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها DEA  بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.

 

 

چکیده
شبکه فروش بیمه یکی از مهمترین بخش های شرکت های بیمه می باشد، چرا که از یک سو درآمد حاصل از عملیات بیمه گری را از طریق فروش محصولات بیمه ای و دریافت حق بیمه های مربوطه تأمین می کند و از طرف دیگر این واحد در ارتباط نزدیک با مشتریان است و چگونگی تعامل این واحد با مشتریان در میزان فروش، تکرار خرید و توصیه به دیگران و. تاثیر بسزایی دارد. در بین ارکان مختلف، شبکه های فروش، نمایندگی های بیمه به لحاظ تعداد و گستردگی جغرافیایی از اهمیت دو چندانی برخوردارند. بنابراین عملکرد آنان می تواند، تأثیر شگرفی بر بینش، نگرش و درک بیمه گزاران نسبت به شرکت بیمه داشته باشد.

 

 

لذا ارزیابی عملکرد نمایندگی های بیمه به منظور اطلاع از کیفیت و چگونگی عملکرد آنان از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این پژوهش کارایی 60 نماینده شرکت سهامی بیمه ایران فعال در استان گیلان که کارمزد دریافتی ماهانه آنها بین20 الی70 میلیون ریال می باشد، با دو روش تحلیل پوششی داد ه ها BCC –O با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب (ضریب خسارت) به عنوان ورودی و روش دوم با لحاظ نمودن خروجی نامطلوب به عنوان خروجی با استفاده از مدل مهرگان مورد بررسی قرارگرفت.

 

اطلاعات مربوط به هزینه عملیاتی و پرسنلی نمایندگان از دفاتر نمایندگی گرفته شد و مقادیر مربوط به حق بیمه و محاسبه ضریب خسارت از  اطلاعات پایگاه داد ه های حسابداری شرکت سهامی بیمه ایران استان گیلان اخذ گردید. با توجه به نتایج بدست آمده با هر دو روش 14 نماینده کارا و 46 نماینده ناکارا شدند. تفاوت دو روش در مقدار کارایی های نمایندگان می باشد که بیانگر این است در روش دوم با در نظر گرفتن خروجی نامطلوب نتایج حاصله دقیق تر می باشد. ضمنا سایر نمایندگان می توانند با الگو قراردادن نمایندگان کارا به عنوان مرجع (الگو) و رساندن ورودی و خروجی های شان به واحدهای مجازی پیشنهادی یا همان  نقاط تصویر به سطح مطلوبی از کارایی برسند. نمایندگان بیمه باید با شناخت کامل از صنعت و بازار بیمه حق بیمه دریافتی از بیمه گزاران را افزایش دهند، تا به سطح قابل قبولی از کارایی برسند.

 

 

 

کلمات کلیدی: تحلیل پوششی داده ها، کارایی، شبکه فروش، صنعت بیمه، خروجی نامطلوب

 

 

مقدمه
یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشر برای رویارویی با حوادث و تأمین برخی از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی، پدیده بیمه است. بیمه وسیله ای است که علاوه بر جبران خسارات اقتصادی ناشی از حوادث، تأمین آینده و ارتقای سطح زندگی افراد و ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای رشد و توسعه اقتصادی، موجب آرامش خاطر اعضای جامعه شده و این آرامش نیز به نوبه خود موجب پویایی حیات اجتماعی، رشد و شکوفایی استعدادها و افزایش کارایی و بهره وری می شود(راستگو، حبیب،1390).در قرن حاضر فعالیت های اقتصادی به گونه ای شکل گرفته اند که تداوم آنها بدون پشتوانه بیمه ای سخت تحت تاثیر قرار می گیرد. به همین علت صنعت بیمه سالانه حجم ارزشی زیادی را به خود اختصاص می دهد که در مقایسه با حجم سایر فعالیت های اقتصادی حجم بسیار قابل توجهی است(حجاریان، مسعود،1387).بیمه در جوامع مختلف در قالب موسسات و خدمات متنوع وجود دارد، هر چند که در کشورهای در حال توسعه به صورت یک پدیده زیر بنایی و با ابعاد مورد انتظار شکل نگرفته است. توسعه صنعت بیمه در کشورهای پیشرفته، عمق و ابعاد حیاتی این صنعت را آشکار ساخته و دست یابی به بسیاری از اهداف اقتصادی را امکان پذیرساخته است.        

 

                                                                                                           
شرکت های بیمه سعی دارند که با استفاده بهینه از امکانات موجود، خدماتی را ارائه دهند که به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی باشد و چون این شرکت ها ارائه کننده خدمات عمومی بوده و موتور محرکه جامعه تلقی می شوند، اگر بررسی نشوند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی، جامعه را با چالش مواجه خواهند نمود. ارزیابی شرکت های بیمه بدین منظور صورت می گیرد که از چگونگی عملکرد آنها مطلع شویم و بتوانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم و از این طریق در جهت بهبود مستمر عملکرد آنها حرکت کنیم. این ارزیابی به موسسات بیمه در افزایش آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت هایشان کمک می کند و به آنها فرصت می دهد که مشکلات را شناسایی کرده و عمل صحیح را قبل از اینکه مشکلات بزرگ شوند، انجام دهند.(Kueng, 2000) یکی از تکنیک هایی که برای اندازه گیری کارایی واحدهای تصمیم گیری   با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها   است. در

 

 

 

1-2-    بیان مسئله 
صنعت بیمه را می توان یکی از صنایع با ارزش هر جامعه برشمرد که خود به نوعی باعث توسعه آن جامعه خواهد شد، امروزه در تمامی جوامع توسعه گرا، بیمه را عامل مهمی در توسعه کشورها می دانند، زیرا معتقدند بیمه در رشد بخش های مختلف اقتصادی نقش برجسته ای ایفا می کند و با پوشش خسارات ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای جامعه، انگیزه سرمایه گذاری را نیز افزایش می دهد (جواهردشتی و همکاران، 1383). صنعت بیمه به عنوان یک بخش خدماتی به منظور تولید سود، خدماتی را به مشتریان ارائه می کند. پژوهش هایی که در زمینه عملکرد صنعت بیمه صورت گرفته، نشان می دهد که سود این صنعت تنها با ارائه خدمات بیمه ای بدست نمی آید، بلکه شرکت های بیمه برای بدست آوردن سود، حق بیمه های دریافت شده از طریق آژانس ها، واسطه ها و مشاوران حقوقی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین تمام فرآیند تولید این شرکت ها را می توان به دو زیر فرآیند دریافت حق بیمه و تولید سود تقسیم نمود(Hwang, 2008 Kao &). بنابراین لازمه توسعه روز افزون صنعت بیمه در کشور، گسترش فروش محصولات بیمه ای شرکت های بیمه می باشد. علاوه بر مورد فوق، از آنجایی که یکی از اهداف شرکت های بیمه کسب سود است، لذا تأکید بر شبکه فروش شرکت های بیمه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

 

از مهم ترین قسمت های فروش هر شرکت بیمه نمایندگی های آن شرکت می باشند، شرکت های بیمه بخش بزرگی از محصولات خود را از طریق نمایندگی های خود به مشتریان می فروشند. در موسسات مالی مانند بیمه و بانک که به نحوی، جریان فعالیت هایشان بر اساس آورده نقدی و یا سرمایه گذاری مشتریان است، رضایت مشتریان در کسب مزیت رقابتی و افزایش سودآوری آنها اهمیت بسزایی دارد. از آنجایی که نمایندگی های شرکت های بیمه در تماس مستقیم با بیمه گزاران بوده و نحوه برخورد آنها تأثیر مستقیم بر سطح رضایت مندی و دیدگاه مشتریان از شرکت دارد، لذا تعیین سیستمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های شرکت های بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در دهه اخیر، با روی کار آمدن عصر اطلاعات و عدم کامیابی شرکت های تابع عصر صنعتی، نیاز به سیستم سنجش عملکردی کامل تر از آنچه که موجود بود، بوجود آمد سیستم های سنجش عملکرد سنتی و مبتنی بر حسابداری تا آن زمان نتوانسته بودند عملکرد واقعی سازمان ها را نشان دهند، زیرا آنها فقط بر بعد مالی سازمان تأکید می کردند که این بعد در دنیای کنونی هرگز مزیت رقابتی پایداری برای سازمان ایجاد نمی کرد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دستیابی به یک شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر است، تا به کمک آن، اطلاعات دقیق و کافی را از جایگاه امروز خویش به دست آورند و با نگاه به آینده از خطاهای گذشته درس بگیرند. با وجود اهمیت فراوان ارزیابی عملکرد، بیشتر سنجش ها بر اساس نگرش های سنتی است. این نگرش سنتی تنها مباحث مالی را در بر گرفته و پیامدهای عملکردهای گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهند، در حالی که در دیدگاه های نوین ارزیابی عملکرد بر رشد توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده تمرکز دارند(میرزایی، 1390).

 

 

 

بنابراین این سوال همواره درباره عملکرد بیمه ها مطرح است که شبکه فروش شرکت های بیمه به  چه میزان و درجه ای از کارایی عمل می کنند؟ محاسبه کارایی سیستم های تولید یکی از وظایف مهم مدیران برای کنترل و برنامه ریزی است. یکی از روش هایی که به طور وسیعی برای اندازه گیری کارایی نسبی یک مجموعه از سیستم های تولیدی یا واحد های تصمیم گیری با چندین ورودی و چندین خروجی استفاده می شود، تحلیل پوششی داده ها (DEA) است(Kao, 2009). این روش نیازمند تخمین تابع تولید نبوده و با ترکیب تمامی واحدهای تحت بررسی، یک واحد مجازی با بالاترین کارایی را ساخته و واحدهای ناکارا را با آن می سنجد (مهرگان،1391،ص31). اولین بار فارل  در سال 1957 توانست با ارائه روش مرزی، کارایی را برای یک واحد تولیدی اندازه گیری کند. واحدی را که فارل برای اندازه گیری مدنظر قرارداده بود شامل یک ورودی و یک خروجی بود(Farrell, 1957). بعدها در سال 1978 دیدگاه فارل توسط چارنز، کوپر و رودز  توسعه داده شده و مدل CCR را ارائه نمودند که توانایی اندازه گیری کارایی با چند ورودی و چند خروجی را داشت و ازجمله مدل های بازده ثابت نسبت به مقیاس بود (Charnes et al , 1981). 

 

 

در سال 1984، بنکر، چارنز و کوپر  با تغییر در مدل CCR مدل جدیدی را عرضه نمودند که به مدل BCC شهرت یافته و ازجمله مدل های بازده متغیر نسبت به مقیاس بود (مهرگان،1391، ص79).هدف از محاسبه کارایی این است که نقاط ضعف شناسایی شوند تا تلاش هایی در جهت رفع نقایص برای بهبود عملکرد صورت گیرد. اما نگرانی عمده در مورد واحدهای تصمیم گیری ناکارا این است که چه عواملی باعث ناکارایی شده اند؟ اگرچه واضح است که کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید ولی برای پاسخ به این سوال، برای سیستم های تولیدی که شامل فرآیندهای داخلی هستند باید علاوه برکارایی کل سیستم، کارایی زیرفرآیندها هم محاسبه شوند تا به طور دقیق تر منابع ناکارایی شناسایی شوند(Hwang, 2008 & Kao). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده .1

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه  18 
2-2- ارزیابی عملکرد . 19
2-3- تحلیل پوششی داده ها 21             
2-4- مدل های اصلی تحلیل پوششی داده ها 22
2-4-1- مدلCCR . 23
2-4-1-1- مدل مضربی CCR ورودی محور  .25
2-4-1-2- مدل مضربی CCR خروجی محور.26
2-4-2- مدل BCC 27
2-4-2-1- مدل مضربی BCC ورودی محور 27 
2-4-2-2- مدل مضربی BCC خروجی محور.28
2-5- مروری بر تحقیقات انجام شده با استفاده DEA .29
2-5-1- تحقیقات خارجی .29
2-5-2- تحقیقات داخلی 30
2-6- مروری بر تحقیقات انجام شده درصنعت بیمه  با استفاده DEA32
2-6-1- تحقیقات خارجی . 32
2-6-2- تحقیقات داخلی   35
2-7- ورودی ها  و خروجی های نامطلوب در DEA .  39
2-7-1- مدل خروجی نامطلوب  40 
2-8- مروری بر تحقیقات انجام شده با خروجی نامطلوب. 41
2-9- مدل تحقیق . 43   
   
    

منابع و مأخذ
الف – منابع فارسی .  
ب – منابع خارجی . 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی مبانی نظری تنیدگی دانلود مبانی نظری تنیدگی پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات نظری تنیدگی فصل دوم پایان نامه تنیدگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنیدگی ادبیات و مبانی نظری تنیدگی رفتن به سایت اصلی دانلود مبانی…

  • تشریح کامل مولفه ها و ابعاد فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی

    تشریح کامل مولفه ها و ابعاد فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیر فناوری بر ساختار سازمانی رابطه بین تکنولوژی و ساختار سازمانی اثر تکنولوژی بر ساختار سازمانی تکنولوژی سازمانی میزان تاثیر فناوری اطلاعات بر…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک

    بررسی کاهش تراوش از پی سد با استفاده از بتن پلاستیک دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای اجرایی…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده در زنجیره نهایی توزیع

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده در زنجیره نهایی توزیع پرسشنامه استقرار نظام مالیات پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار نظام مالیات پرسشنامه استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده پرسشنامه عوامل موثر بر استقرار نظام مالیات…

  • پاورپوینت مزایا و معایب امضا دیجیتالی

    پاورپوینت مزایا و معایب امضا دیجیتالی پاورپوینت امضای دیجیتال چیست پاورپوینت امضای دیجیتالی پاورپوینت امضا دیجیتال پاورپوینت امضا دیجیتال ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مزایا و معایب امضا دیجیتالی جهت رشته کامپیوتر و IT در قالب ایکس اسلاید و…

  • دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی مفهوم و اهمیت تربیت فرزند

    دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی مفهوم و اهمیت تربیت فرزند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی مفهوم و اهمیت تربیت فرزند جهت رشته علوم تربیتی در قالب 40 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت ازدواج سفید

    پاورپوینت ازدواج سفید پاورپوینت ازدواج سفید یعنی چه پاورپوینت ازدواج سفید در ایران پاورپوینت ازدواج سفید در تهران پاورپوینت ازدواج سفيد چيست پاورپوینت درباره ازدواج سفید دانلود پاورپوینت ازدواج سفید پاورپوینت در مورد ازدواج سفید رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه داخلی…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مخابرات سیستم پیاده سازی بلادرنگ کدک صحبت استاندارد G.728 بر روی پردازنده TMS320C5402

    پایان نامه کارشناسی ارشد مخابرات سیستم پیاده سازی بلادرنگ کدک صحبت استاندارد G.728 بر روی پردازنده TMS320C5402 دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مخابرات خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی ارشد مخابرات پایان نامه کارشناسی ارشد مخابرات پایان…

  • تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری و ارزیابی علل متفاوت پروسه بر ویژگیهای کامپوزیت

    تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری و ارزیابی علل متفاوت پروسه بر ویژگیهای کامپوزیت تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت مشخصات و خواص زیرکن روشهای ساخت کامپوزیتها دانلود پایان نامه تولید زیرکن…

  • روستای حسین اباد اسلامشهر

    روستای حسین اباد اسلامشهر دانلود مقاله روستای حسین اباد اسلامشهر توپوگرافی زمین شناسی جغرافیای طبیعی روستای حسین اباد اسلامشهر سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه رشته جغرافیا fileina…

  • مبانی نظری ارزیابی تاثیرات استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک

    مبانی نظری ارزیابی تاثیرات استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره…

  • دانلود پاورپوینت بررسی بیمارستان میلاد تهران

    دانلود پاورپوینت بررسی بیمارستان میلاد تهران پاورپوینت بررسی بیمارستان میلاد تهران پاورپوینت بررسی بیمارستان میلاد تهران از نظر معماری پاورپوینت بیمارستان میلاد تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی بیمارستان میلاد تهران در قالب 26 اسلاید و با فرمت…

  • بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان

    بررسی اثرات فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان مدل اقتصادسنجی بهره وری در سازمان تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری سازمان مهندسی مجدد فرایند‌های سازمانی تاثیر سرمایه‌گذاری در فنّاوری اطلاعات بر بهره‌وری ارزیابی شاخص‌های مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی ارزیابی تاثیر…

  • چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال

    چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال ابطال رای داور اعتراض به رأی داوری چگونگی ابطال رای داور دعوی ابطال رأی داور آثار ابطال رأی داوری مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال مرجع صالح…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی 52 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی 52 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خودپنداره پیشینه تحقیق خودپنداره مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی چارچوب نظری…

  • بررسی انواع رویکردهای درمان شناختی

    بررسی انواع رویکردهای درمان شناختی رویکرد وجودی الگوی درماندگی آموخته شده رویکرد رفتار درمانی رویکرد مراجع محور رویکرد گشتالت درمانی رویکرد منطقی عاطفی رفتاری رویکرد سایکودراما یا روان نمایشگری رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی انواع رویکردهای…

  • پاورپوینت آشنایی با دوپینگ و مسئولیت مدنی

    پاورپوینت آشنایی با دوپینگ و مسئولیت مدنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با دوپینگ و مسئولیت مدنی جهت رشته تربیت بدنی در قالب 15 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مدیریت و بازیافت زباله های شهری

    مدیریت و بازیافت زباله های شهری انواع زباله ها زباله های شهری بازیافت زباله های شهری مدیریت زباله های شهری مدیریت و بازیافت زباله های شهری دانلود مقالات محیط زیست دانلود مقالات رشته محیط زیست رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • دانلود پاورپوینت معرفی معماری نمونه ترمینال

    دانلود پاورپوینت معرفی معماری نمونه ترمینال پاورپوینت در مورد معماری ترمینال پاورپوینت محاسن و معایب ترمینال پاورپوینت ترمینال کاوه اصفهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی معماری نمونه ترمینال جهت رشته معماری در 61 اسلاید و با فرمت pptx …

  • پاورپوینت فصل 8 علوم ششم ابتدایی مبحث تولید مثل

    پاورپوینت فصل 8 علوم ششم ابتدایی مبحث تولید مثل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل 8 علوم ششم ابتدایی مبحث تولید مثل در قالب 32 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت امنیت، فساد و آلودگی مواد غذایی

    پاورپوینت امنیت، فساد و آلودگی مواد غذایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت امنیت ، فساد و آلودگی مواد غذایی جهت رشته پزشکی در قالب 39 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در حقوق موضوعه 

    بررسی اعتبار بیع با ثمن شناور در حقوق موضوعه  ثمن شناور بیع با ثمن شناور مکانیزم تعیین ثمن پایان نامه بیع با ثمن شناور نظریه کفایت قابلیت تعیین ثمن ارزش و کارکرد شناور بودن ثمن نظریه‌ی لزوم تعیین قطعی ثمن…

  • بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات بر روی بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران

    بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات بر روی بازرگانی خارجی جمهوری اسلامی ایران فناوری اطلاعات تجارت الكترونیكی تجارت الكترونیكی در بازرگانی خارجی ایران دانلود پایان نامه تاثیر آی تی بر روی بازرگانی خارجی ایران بررسی و تحلیل آثار فناوری اطلاعات…

  • دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP

    دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP پاورپوینت مدیریت پروژه پاورپوینت RUP چیست؟ دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه در RUP در قالب 62 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه

    پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه تنظیم و کنترل بودجه دولتی پاورپوینت دانلود جزوه تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه اصول تنظیم و کنترل بودجه پاورپوینت جزوه نحوه تنظیم و کنترل بودجه ریزی پیام نور رفتن به سايت…

  • پاورپوينت درس مدیریت رفتار سازمانی

    پاورپوينت درس مدیریت رفتار سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت درس مدیریت رفتار سازمانی جهت رشته مدیریت و رهبری قالب  306 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش         مدیریت…

  • دانلود پاورپوینت کتاب مانیتورینگ بیهوشی 140 اسلاید

    دانلود پاورپوینت کتاب مانیتورینگ بیهوشی 140 اسلاید رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مانیتورینگ بیهوشی 140 اسلاید جهت رشته پزشکی در قالب 140 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ

    بررسی اصول طراحی و ساخت مراکز خرید با تاکید بر مراکز تجاری و پاساژ معماری بازار ایرانی طراحی معماری مراکز خرید دانلود پروژه بازارایرانی دانلود پروژه معماری بازار ایرانی دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید اصول طراحی و ساخت مراکز…

  • مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن

    مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی و شرایط تحقق آن مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پیشینه مسئولیت…

  • مقاله رشته حقوق بین الملل با عنوان جهانی سازی حقوق بشر

    مقاله رشته حقوق بین الملل با عنوان جهانی سازی حقوق بشر حقوق بشر روابط بین المللی جهانی سازی حقوق بشر دانلود مقاله رشته حقوق بین الملل با عنوان جهانی سازی حقوق بشر خرید مقالات حقوقی همکاری در فروش فایل همکاری…

  • پاورپوینت مجموعه برج میلاد تهران

    پاورپوینت مجموعه برج میلاد تهران پاورپوینت برج میلاد پاورپوینت برج میلاد تهران پاورپوینت مجموعه برج میلاد پاورپوینت درمورد مجموعه برج میلاد تهران دانلود پاورپوینت مجموعه برج میلاد تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مجموعه برج میلاد تهران جهت رشته…

  • پاورپوینت اطلاعات حسابداری مديريت و تصميمات قيمت گذاری

    پاورپوینت اطلاعات حسابداری مديريت و تصميمات قيمت گذاری پاورپوینت اطلاعات حسابداری مديريت پاورپوینت تصميمات قيمت گذاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اطلاعات حسابداری مديريت و تصميمات قيمت گذاری جهت رشته حسابداری در قالب 27 اسلاید و با فرمت بصورت…

  • پرسشنامه ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی

    پرسشنامه ارزیابی ارتباط اخلاق ترافیک شهروندی و تخلفات رانندگی اخلاق شهروندی اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه میزان تخلفات رانندگی پرسشنامه اخلاق شهروندی پرسشنامه اخلاق ترافیک شهروندی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی پرسشنامه علل بروز مشکلات ترافیکی در شهر رفتن به سایت…