مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

ارزیابی عملکرد در بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت
شاخص های ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن
ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc)
مبانی نظری ارزیابی عملکرد
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

مبانی نظری تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

 

 

 

 

هدف از این پژوهش تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.در واقع می خواهیم تاثیر اجرا تکنیک ارزیابی متوازن “BSC”بر سنجش عملکرد بانک ملت را بررسی نماییم.

 

 

چکیده:
ارزیابی شرط لازم مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی نمود نمی توان آن را مدیریت کرد. سرمایه گذاری و مدیریت روی دارایی های نامشهود در بالندگی و شکل گیری سازمانهای مشتری مدار و پاسخگو منجر به تولید خدمات ارزان و بالا رفتن سطح رضایتمندی جامعه هدف می گردد. امروزه دیگر نمی توان با ابزارهای اندازه گیری عملکرد دوران اقتصاد سنتی و صنعتی موفقیت سازمان را سنجید. ارزیابی عملکرد فرایند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین با هدف بازنگری اصلاح و بهبود مستمر آن می‎باشد. بانک ملت استان گیلان نیز، در جهت نیل به اهداف عالی و رسیدن به جایگاه برتر نیاز به استقرار یک مدل جهت ارزیابی عملکرد خویش دارد تا هم استراتژی‌های خود را عملیاتی نموده، عملکرد مجموعه خود را جهت حصول اطمینان از کاهش انحراف در مسیر ارزیابی نماید و هم در رسیدن به نتایج مورد خواست خود توازن ایجاد نماید.

 

 

به همین منظور در این تحقیق، بررسی نقش ارزیابی عملکرد در بانک ملت استان گیلان با استفاده از کارت امتیازی متوازن  مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحقیق ابتدا با مقایسه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل کارت امتیازی متوازن به این سوال پاسخ می‌دهد که کدام یک از مدل‌های اندازه گیری عملکرد را جهت ارزیابی عملکرد بانک ملت استان گیلان باید انتخاب کرد و توسعه داد؟

 

اين تحقيق از نظر هدف کاربردي است و از لحاظ روش و اجرا، تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی است و نهایتاً از لحاظ روش جمع آوری داده ها و اطلاعات این تحقیق از نوع میدانی می باشد. ابزار پژوهش نیز پرسشنامه بوده است. کارکنان بانک ملت استان گیلان که تعداد آنها 750 نفر بود به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. شیوه نمونه گیری در این پژوهش روش تصادفی ساده بوده است. تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها با استفاده از نرم افزار spss انجام شده است. آزمون تی تست برای بررسی فرضیه ها و آزمون فریدمن برای اولویت بندی شاخص ها استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می‎دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شده است.

 

 

 

واژه‌هاي كليدي:

ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (شاخص های چهارگانه BSC)، دارایی های مشهود و دارایی های نامشهود

 

 

 

1-2- بیان مسأله
در اوایل دهه 1990موسسه نولان نورتون بازوی تحقیقاتی شرکت کی پی ام جی تحقیقی را با عنوان(( اندازه گیری عملکرد سازمانهای آینده)) به عهده گرفت. در این پژوهش روشی به منظور اندازه گیری عملکرد به نام کارت امتیازی متوازن ارائه شد. کارت امتیازی متوازن چارچوبی مفهومی دارد که اهداف راهبردی سازمان را به شاخص های قابل سنجش تبدیل کرده و توزیع متعادلی میان حوزه های حیاتی سازمان برقرارمی کند و امروزه نه تنها بعنوان ابزاری برای اندازه گیری عملکرد بلکه بعنوان ابزاری به منظور مدیریت راهبردی و تبدیل چشم انداز به مجموعه ای شفاف و واضح از اهداف نیز استفاده می شود.

 

این روش که تلاش شد ضعف سیستم های اندازه گیری عملکرد سنتی در ارتباط با خلق ارزش از دارایی های نامشهود پوشانده شود بعنوان سیستم ارزیابی عملکردعلاوه بر ارزیابی مالی عملکرد سازمان را با افزودن سه بعد دیگر ارزیابی می کند. مدل ارزيابي متوازن تکنيکي جهت تبديل استراتژي به عمل می‌باشد، كارت امتيازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی به تنهايي ناكافي هستند، كارت امتيازي متوازن، شاخص‌های مالی از عملكرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعيين کننده‌های عملكرد آينده تكميل می‌کند. اهداف و شاخص‌های كارت امتيازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعيين شده‌اند. اين اهداف و شاخص‌ها به عملكرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآيندهای داخلی، و رشد و يادگيری.

 

زیگنفوس(2000) استفاده از کارت امتیازی متوازن را به منظور انتخاب شاخص های عملکرد در حوزه بازرسی ممیزی داخلی نشان داد. کالن وهمکاران (2003) استفاده از کارت امتیازی متوازن را برای تقویت مدیریت عملکرد پیشنهاد دادند. لانکویست(2002) کارت امتیازی متوازن را یکی از معروف ترین سیستم های اندازه گیری و سنجش عملکرد در آمریکا و اروپا تلقی کرد. چن و همکاران (2006) با استفاده از کارت امتیازی متوازن به ارزیابی عملکرد دانشگاه تکنولوژی چین پرداختند. چرا که بیان داشتند صاحب نظرانی همچون ( بروان.دلوین.رولستاداس واندرسون). کارت امتیازی متوازن را بعنوان یکی از سیستم های مدرن اندازه گیری معرفی کردند.

 

 

با توجه به گسترش رقابت جهانی و افزایش تنوع تقاضای مشتری سازمان ها برای حفظ بازار و کسب سود باید بطور مداوم در تلاش برای بهبود تولید ارائه خدمات و فرآیندهای فعالیت مطابق با سلایق مشتریان باشند. پر واضح است که مشتری امروزی خواستار محصولی با کیفیت  و در عین حال با قیمتی مناسب است. این امر نیز مستلزم ارتباط نزدیک با مشتریان و شناخت کافی از فرآیندهای درونی سازمان است. ابزاری که می تواند شناخت کامل و صحیحی از عملیات درونی یک سازمان و بازخور مناسبی از عملکرد کارکنان ارائه کند، ارزیابی عملکرد است. با توجه به تغییر و دگرگونی های روزافزون در محیط و عوامل  اثر گذار بر سازمانها سیستم های ارزیابی عملکرد می توانند موثر واقع شوند که بطور فراگیر یک سازمان را ارزیابی کنند و علاوه بر معیارهای مالی. معیارها و سنجه های غیرمالی را نیز در ارزیابی خود دخیل کنند. امروزه سازمان ها با چندین موضوع اساسی در رابطه با کسب و کار روبرو هستند. چهار موضوع فراگیر که بدون شک واحدهای کسب وکار را متاثر می سازد عبارتند از: اتکا بر معیار های مالی سنتی، افزایش    دارایی های نامشهود، خطر از دست دان شهرت و اجرای استراتژی.

 

اگر سابقه ارزیابی عملکرد را مورد کاوش قرار دهیم باید به تاریخ زندگی بشر برگردیم درست زمانی که افراد کار کردن بصورت گروهی را آغاز کردند شیوه ارزیابی درآن زمان بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول گروه بوده است. به همین ترتیب شیوه ارزیابی عملکرد و اهدافی را که دنبال می کند در دوره های مختلف مدیریت (کلاسیک.نئوکلاسیک….) و همچنین در کشورهای مختلف بصورت گوناگون اجرا شده است. در ایران نیز ارزیابی بصورت کلاسیک در اواخر قرن هفتم هجری توسط خواجه رشیدالدین فضل الله مطرح شده که در سال 1349 برای اولین بار در کشور مقرر گردید که سازمانهای دولتی از نظر مدیریت و نحوه اداره امورمورد ارزیابی قرار گیرند. در دوران عصرصنعتی تمام رویکردهایی که در زمینه ارزیابی عملکرد در بانکها وجود داشت بر مبنای  شاخص های مالی (دارایی های مشهود) بود که امروزه سیستم سنجش سنتی عملکرد خوانده می شود. در اواخر قرن بیستم با فرا رسیدن عصر اطلاعات سازمانها مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی  (دارایی های نامشهود) دیدند و شاخص های عملکرد سنتی را مورد انتقاد قرار دادند. بر این اساس مدل های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شد که از آن جمله می توان  به سینک و تاتل. ماتریس عملکرد و مدل هرم عملکرد اشاره کرد. مدل های ارائه شده هر چند به اندازه گیری ابعاد مالی و غیر مالی توجه دارند، در ارائه سنجه های مورد نظر در چارچوب متوازن و متعادل ناموفق هستند. این عدم تعادل سبب می شود تا سنجه ها نتوانند تصویر مناسب و صحیحی از عملکرد سازمان ارائه دهند.

 

بانک ملت نیز برای اندازه گیری و بهبود عملکرد فعالیت های مختلفی را بکار می گیرد. در حالیکه ارزیابی عملکرد شعب بانک ملت بر مبنای شاخص های مالی (دارایی های مشهود) انجام می گردید و حتی درجه بندی شعب به درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار برحسب ابعاد مالی شعب صورت می گردید. بنابراین با توجه به اینکه سازمانها امروزه مزیت رقابتی خود را در حوزه های غیر مالی (دارایی های نامشهود) ایجاد می نمایند. بنابراین بانک ملت نیز جهت بدست آوردن سهم بازار، بهبود عملکرد، حاکمیت ضابطه شایستگی و ایجاد فضای مناسب در اجرای اثر بخشی وظایف شعب و نیل به اهداف سازمانی که مجموعه این فعالیتها، عملکرد بانک را بهبود بخشیده و موفقیت و پیشرفت آن را تسهیل می کند، نیاز  به یک سیستم سنجش عملکرد فراگیر دارد که علاوه بر حفظ معیارهای مالی، معیارهای غیرمالی نیز مورد ارزیابی قرار دهد. با توجه به ضعف سیستم فعلی اندازه گیری عملکرد بسیاری از سازمانهای پیشرو به طراحی و استقرار سیستم های جامع تری که وظایف سازمانی را با اهداف استراتژیک پیوند داده و با ارائه مجموعه متوازنی از شاخص های مالی و غیر مالی فعالیت های سازمان را به سمت خواست و نیاز مشتریان هدایت کنند پرداختند. روش جدیدی که این گونه شرکت ها برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی های خود به کار گرفته اند ارزیابی متوازن است(پنی، 2008: 1).

 

 

با توجه به مطالب بیان شده سوال اصلی تحقیق بدین صورت بیان می شود که :   نقش نظام ارزیابی عملکرد با رویکرد کارت امتیازی متوازن در سنجش عملکرد بانک ملت استان گیلان چگونه است؟

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

 

بخش اول : ارزیابی عملکرد2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21

 

بخش دوم: کارت امتیازی متوازن2-2-1- نظام کارت امتیازی متوازن    24
2-2-2- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    24
2-2-3- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    26
2-2-3-1- کارت امتیازی متوازن نسل اول    26
2-2-3-2- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    27
2-2-3-3- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    27
2-2-4-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    33
2-2-5-  ويژگيهای نظام ارزيابی عملكرد سازمانی کارآمد    35
2-2-6- مدل های ارزيابی عملكرد    35
2-2-6-1- مدل سينك و تاتل (1989)    36
2-2-6-2- ماتريس عملكرد (1989)    37
2-2-6-3-  تحليل ذينفعان (2001)    38
2-2-6-4- چارچوب مدوری و استيپل (2000)    39
2-2-6-5- الگوی فيشر برای ارزيابی عملكرد    40
2-2-6-6- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    40
2-2-6-7- مدل دمينگ     41
2-2-6-8- مدل مالكولم بالدريج    42
2-2-6-9- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    42
2-2-7- كارت امتيازی متوازن مدلهای ارزيابی متوازن عملكرد    43
2-2-8- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    44
2-2-8-1- دلايل انتخاب کارت امتيازی متوازن    44
2-2-9- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    47
2-2-10- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     49
2-2-10-1- منظر مالی    50
     2-2-10-2-منظر مشتری    54
2-2-10-3- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    58
2-2-10-4- منظر یادگیری و رشد    63
2-2-10-4-1- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    65
2-2-10-3-2- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    66
2-2-10-3-3- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    66
2-2-11- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    68
2-2-11-1- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    68
2-2-11-2- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    69
2-2-11-3- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    69
2-2-11-4- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    70
2-2-12- توازن در ارزیابی متوازن    70
2-2-12-1- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    70
2-2-12-2- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    71
2-2-12-3-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    71
2-2-12-4- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    71
2-2-13- اساس موفقیت    72
2-2-13-1- حمایت مدیریت ارشد    72
2-2-13-2- مدیریت پروژه    72

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق 2-3-1- کاربرد کارت امتیازی متوازن در بانک ها:     75
2-3-2- آشنایی با بانک ملت استان گیلان(صف وستاد)     75
2-3-3-رسالت و خط مشی بانک ملت استان گیلان     76
2-3-4- رسالت بانک ملت    77
2-3-5-  چشم انداز- ارزشها    78
2-3-6- نقاط قوت و نقاط ضعف     78
2-3-7-  فرصتها و تهدیدها     79
2-3-8- ذی نفعان       80
2-3-8 – پژوهش های داخلی    81
2-3-9-  تحقیقات خارجی    83

منابع و ماخذ     

 

 

  • پاورپوینت دوره آموزشی مستند سازی

    پاورپوینت دوره آموزشی مستند سازی دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مستند سازی پاورپوینت پودمان مستند سازی کاروفناوری پاورپوینت مستند سازی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت دوره آموزشی مستند سازی جهت رشته گوناگون در قالب  54  اسلاید و با فرمت pptxقابل…

  • مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت

    مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره تأمین با نرخ تقاضای وابسته به موجودی و قرارداد تأخیر در پرداخت کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده هماهنگی زنجیره…

  • پاورپوینت درباره معرفی سنسورها

    پاورپوینت درباره معرفی سنسورها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره معرفی سنسور ها  جهت رشته ی مهندسی در قالب 43 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فرکانس سوئيچينگ:…

  • شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات

    شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات شناسایی الگوی بازار تخمین هزینه تخمین مخابرات رساله دکترا رساله دكتری رشته علوم اقتصادی شناسایی الگوی بازار و تخمین هزینه اجتماعی انحصار در بخش مخابرات ساختار بازار بازار انحصاری…

  • Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی

    Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس متون پیشرفته حقوقی رفتن به سایت اصلی  Universal Human Rights in Theory and Practice مربوط به درس…

  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن

    مدلهای مدیریت دانش و بررسی عوامل کلیدی موفقیت آن مدلهای مدیریت دانش عوامل موفقیت مدیریت دانش بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc مدل های…

  • دانلود پاورپوینت آشنایی با مهندسی مکانیک

    دانلود پاورپوینت آشنایی با مهندسی مکانیک پاورپوینت در مورد رشته مهندسی مکانیک پاورپوینت معرفی مهندسی مکانیک پاورپوینت گرایش های رشته مهندسی مکانیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مهندسی مکانیک جهت رشته مکانیک در 26 اسلاید و با…

  • نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن

    نظریه های انگیزشی در دانش آموزان و راهکارهای ایجاد آن نظریه های انگیزشی در یادگیری نظریه های انگیزش انواع نظریه های انگیزشی نظریه های جدید انگیزش نظریه های شناختی انگیزش نظریه های انگیزش مازلو انگیزش و نظریه های انگیزش رفتن…

  • پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی

    پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی پاورپوینت درمورد بیمه تامین اجتماعی دانلود پاورپوینت درباره بیمه تامین اجتماعی پاورپوینت بیمه پاورپوینت مواد بیمه تامین اجتماعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیمه تامین اجتماعی جهت رشته ی حقوق در قالب 42 اسلاید و…

  • پاورپوینت و ارائه کامل کایزن عملیاتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان

    پاورپوینت و ارائه کامل کایزن عملیاتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان کایزن طرح 5S کایزن عملیاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان تحول اداری سازمان دانلود پاورپوینت مدیریت خرید پاورپوینت مدیریت پاورپوینت رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش…

  • پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر

    پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اسوالد اشپنگلر پاورپوینت اشپنگلر پاورپوینت زندگی نامه اسوالد اشپنگلر پاورپوینت درمورد بیوگرافی اسوالد اشپنگلر دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیوگرافی اسوالد اشپنگلر جهت رشته فلسفه و منطق در قالب…

  • بررسی نظریه های شیوه های فرزندپروری و تحقیقات انجام شده در این زمینه

    بررسی نظریه های شیوه های فرزندپروری و تحقیقات انجام شده در این زمینه ابعاد شیوه های فرزندپروری پایان نامه شیوه های فرزندپروری الگوهای شیوه های فرزندپروری شیوه های فرزندپروری بامریند شیوه های فرزند پروری در اسلام خانواده و شیوه های…

  • تشریح مفاهیم ،ارکان و دگرگونی های حاکم بر مسئولیت کیفری

    تشریح مفاهیم ،ارکان و دگرگونی های حاکم بر مسئولیت کیفری مسئولیت کیفری بررسی مفاهیم مسئولیت کیفری ارکان مسئولیت کیفری تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقیقی حدود و قلمرو…

  • امنیت در پرداخت و تراکنش های الکترونیکی

    امنیت در پرداخت و تراکنش های الکترونیکی کلمات کلیدی : امنیت در پرداخت الکترونیکی امنیت در پرداخت های اینترنتی تهدیدات امنیتی در تراکنش الکترونیکی امنیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی پرداخت و امنیت در تجارت الکترونیکی پایان نامه تراکنشهای الکترونیکی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباطات در سازمان مبانی نظری ارتباطات ادبیات نظری ارتباطات چارچوب نظری ارتباطات فصل دوم پایان نامه ارتباطات دانلود مبانی نظری ارتباطات پیشینه ارتباطات پیشینه تحقیق ارتباطات پیشینه داخلی ارتباطات پیشینه خارجی ارتباطات پیشینه پژوهش ارتباطات…

  • مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه

    مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه دانلود مقاله رشته معماری و جغرافیا با عنوان روستای قوهه معرفی روستای قوهه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی بررسی ویژگیهای جمعیتی روستای قوهه سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا…

  • پاورپوینت اوردوز با مواد مخدر

    پاورپوینت اوردوز با مواد مخدر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اوردوز با مواد مخدر جهت رشته ی پزشکی در قالب 35 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       شايع‌ترين…

  • پاورپوینت تجزيه و تحليل و طراحی سيستم (ويژه دانشجويان رشته مديريت)

    پاورپوینت تجزيه و تحليل و طراحی سيستم (ويژه دانشجويان رشته مديريت) پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم پاورپوینت تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم ها پاورپوینت کتاب تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • پروپوزال تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی

    پروپوزال تاثیر نظام مدیریت دانش بر خلاقیت سازمانی پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال خلاقیت سازمانی استقرار مدیریت دانش در نهادهای دانش محور پیاده سازی مدیریت دانش در نهادهای دانش محور مدیریت دانش در شرکتهای ایرانی رابطه مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی…

  • پاورپوینت اصول علم اقتصاد 1

    پاورپوینت اصول علم اقتصاد 1 پاورپوینت درمورد علم اقتصاد پاورپوینت مبانی علم اقتصاد دانلود پاورپوینت اصول اقتصاد دانلود پاورپوینت علم اقتصاد 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصول علم اقتصاد 1 جهت رشته ی حسابداری در قالب 257 اسلاید…

  • تشخیص و بررسی مقایسه ای دو گونه متفاوت تحلیل دینامیکی به روش انتگرال گیری ویلسون تتا

    تشخیص و بررسی مقایسه ای دو گونه متفاوت تحلیل دینامیکی به روش انتگرال گیری ویلسون تتا اتصالات در سازه‌های فولادی دانلود پایان نامه تحلیل دینامیکی سازه دانلود پایان نامه رفتار و عملکرد سازه طرح لرزه‌ای سازه‌های فولادی اثر بارهای رفت…

  • علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

    علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پایان نامه ارزش ویژه برند خدمات…

  • آلودگی صوتی در نیروگاه آبی

    آلودگی صوتی در نیروگاه آبی آلودگی صوتی نیروگاه آبی فركانس صدا شدت صوت ترازسنج صوت زمان مواجهه صوت آلودگی صوتی در نیروگاه آبی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی برق آلودگی صوتی…

  • پاورپوینت مهارت های ارتباط موثر و موانع برقراری ارتباط

    پاورپوینت مهارت های ارتباط موثر و موانع برقراری ارتباط رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مهارت های ارتباط موثر و موانع برقراری ارتباط جهت رشته روانشناسی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • مبانی نظری مدیریت دانش

    مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش…

  • پاورپوينت آشنایی با روش تحقیق با رويکردی به پايان نامه نویسی

    پاورپوينت آشنایی با روش تحقیق با رويکردی به پايان نامه نویسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با روش تحقيق با رويکردي به پايان نامه نویسی جهت رشته پایان نامه مقالات در قالب 355 اسلايد و با فرمت pptx…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش احقاق حق جنسی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش احقاق حق جنسی مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه احقاق حق جنسی دانلود مبانی نظری احقاق حق جنسی پیشینه تحقیق احقاق حق جنسی ادبیات نظری احقاق حق جنسی فصل دوم پایان نامه احقاق حق جنسی…

  • فصل سوم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش

    فصل سوم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی با عنوان تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش پاورپوینت مدیریت آموزشی پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی پاورپوینت تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش فصل سوم پاورپوینت اصول مدیریت آموزشی رفتن به…

  • پروپوزال بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران

    پروپوزال بررسی اثر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانک پاسارگاد شمال شهر تهران استقرار مدیریت دانش در بانک پارسیان پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پروپوزال رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پایان…

  • پاورپوینت تئوری های مربوط به ریسک و بازده

    پاورپوینت تئوری های مربوط به ریسک و بازده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تئوری های مربوط به ریسک و بازده جهت رشته ی حسابداری در قالب 91 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا

    پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا تغذیه مناسب برای ورزش شنا پاورپوینت تغذیه مناسب برای ورزش شنا ورزش شنا تغذیه ورزشی تاثیر تغذیه در ورزش شنا رفتن به سایت اصلی •موفقیت در شنا نیز مانند سایر رشته های ورزشی به…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرینات ایروبیک 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرینات ایروبیک 51 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرینات ایروبیک مبانی نظری تمرینات ایروبیک پیشینه تحقیق تمرینات ایروبیک پیشینه داخلی تمرینات ایروبیک پیشینه خارجی تمرینات ایروبیک پیشینه پژوهش تمرینات ایروبیک پیشینه نظری…

  • بررسی فناوری و و فرآیند تولید ماءالشعیر

    بررسی فناوری و و فرآیند تولید ماءالشعیر دانلود پایان نامه نوشیدنی های گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های غیر الکلی گازدار دانلود پایان نامه نوشیدنی های ماء الشعیر نوشیدنی های غیر الکلی گازدار و ماء الشعیر فناوری تولید ماءالشعیر فرآیند…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی پرخاشگری

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی پرخاشگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری پرخاشگری تحقیقات انجام شده در مورد پرخاشگری مبانی نظری…

  • حسابداری صنعتی

    حسابداری صنعتی حسابداری صنعتی ارزشیابی موجودی ها اندازگیری بهای تمام شده كالای فروش رفته گزارشگری مالی برون سازمانی دانلود مقاله رشته حسابداری با عنوان حسابداری صنعتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله حسابداری صنعتی   مقدمه حسابداری صنعتی یكی از…