مبانی نظری تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

مبانی نظری تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

مدیریت دانش
مدیریت دانش در بانک
استقرار مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش در بانک
عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش
عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش
مبانی نظری عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

چکیده

هدف کلی این تحقیق حاضر به عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم بود. پژوهش حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها علی- ارتباطی می باشد. ضمن اینکه پژوهش یک نوع پژوهش میدانی می باشد و از نظر کنترل متغیرها غیر آزمایشی و برآورد حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه صورت گرفته است. جامعة آماری تحقیق شامل مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان بانک کشاورزی استان قم می باشد که بر اساس آمار حدود 250 نفر می باشد. حجم نمونه آماری بر اساس جدول مورگان محاسبه شد(152=n).

 

برای تعیین پایایی پرسشنامه به اجرای پیش آزمون با توزیع 20 پرسشنامه در بین جامعه آماری مشابه با جامعه آماری مورد مطالعه اقدام می شود در این پژوهش پس از طراحی اولیه پرسشنامه که متناسب با مبانی نظری و تحقیقات انجام شد و سپس نظر صاحب نظران، اساتید، کارشناسان در مرود پرسشنامه اعمال شد و سپس جهت تأیید روایی محتوایی پرسشنامه از دید خبرگان پرسشنامه جهت مطالعه توزیع گردید که پس از مشورت های لازم و پیشنهاد خبرگان سوالات نامفهوم تعدیل یا حذف شده و سوالات جدید به پرسشنامه اضافه شد و در نهایت پرسشنامه اصلی بعد از این مراحل تدوین و توزیع شد و مقدار آلفای کرونباخ آن 81/0 بدست آمد.

 

ابزار لازم برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز به شکل اسنادی از کتب، مقالات، مجلات معتبر و مرتبط و پایگاه های اطلاعاتی مرتبط و پایان نامه ها و غیره، اعم از فارسی و انگلیسی استفاده شده است جمع آوری اطلاعات و داده های لازم از پرسشنامه کتبی استفاده می شود. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق و سؤالات از آمار توصیفی فراوانی، میانگین، واریانس، انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون های همبستگی و رگرسیون چندگانه به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شد.

 

 بر اساس یافته های موجود بین متغیرهای مستقل فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات و متغیر وابسته استقرار مدیریت دانش در سطح یک درصد ارتباط معنی داری وجود دارد و مقدار ضریب تعیین تعدیل شده، 632/0 بدست آمد و این یافته تحقیق نشان می دهد كه 2/63درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل (فرهنگ سازمانی، منابع دانشی، حافظه سازمانی و تکنولوژی اطلاعات ) تبیین شد. 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

استقرار

مدیریت دانش

بانک کشاورزی

 

 

 

 

 

 

 بیان مسأله

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند. این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت مدل سازی معادلات ساختاری

    دانلود پاورپوینت مدل سازی معادلات ساختاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدل سازی معادلات ساختاری جهت رشته علوم پایه در 66 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در مطالعات…

  • پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی

    پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی پاورپوینت فیزیولوژی قلب و ریه در فعالیت ورزشی آسم ناشی از ورزش حبس نفس پر تهویه ای و حبس نفس…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز ادبیات نظری ارزش ویژه برند سبز فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه…

  • پاورپوينت آشنایی با مهندسی نرم افزار فصل دوازده مدل سازی تحليلی

    پاورپوينت آشنایی با مهندسی نرم افزار فصل دوازده مدل سازی تحليلی پاورپوينت مهندسی نرم افزار مدل سازی تحليلی دانلود پاورپوينت مهندسی نرم افزار مدل سازی تحليلی پاورپوینت درباره مهندسی نرم افزار مدل سازی تحليلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • پاورپوینت آموزش آناتومی آوندها و بافت های گیاهی

    پاورپوینت آموزش آناتومی آوندها و بافت های گیاهی پاورپوینت آناتومی گیاهان دانلود پاورپوینت آناتومی گیاهان پاورپوینت درباره آناتومی گیاهان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش آناتومی آوندها و بافت های گیاهی جهت رشته زیست شناسی در قالب 30 اسلايد…

  • پاورپوینت تزئینات در معماری اسلامی

    پاورپوینت تزئینات در معماری اسلامی پاورپوینت تزئینات در معماری اسلامی پاورپوینت تزئینات در معماری اسلامی ایران پاورپوینت انواع تزئینات در معماری اسلامی پاورپوینت مقاله تزئینات در معماری اسلامی پاورپوینت تزئینات در معماری اسلامی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تزئینات در…

  • بررسی اضطرار در اعمال حقوقى

    بررسی اضطرار در اعمال حقوقى مفهوم اضطرار اضطرار در اعمال حقوقى اثر اضطرار در قرارداد اثر اضطرار در ایقاعات اضطرار در حقوق دانلود پایان نامه اضطرار دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی اضطرار در اعمال حقوقى دانلود پایان نامه اضطرار…

  • قاچاق زنان و بررسی وضعیت قربانیان آن برحسب متغیرهای مختلف

    قاچاق زنان و بررسی وضعیت قربانیان آن برحسب متغیرهای مختلف تحقیق قاچاق زنان پیشینه قاچاق زنان ارکان قاچاق زنان دانلود تحقیق قاچاق زنان وضعیت قربانیان قاچاق زنان موقعیت بزه دیده در پدیده قاچاق زنان نحوه قاچاق زنان تحقیق نحوه قاچاق…

  • پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت

    پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات ساختمانی و راهسازی - بچینگ پلانت در25 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر طبق موارد زیر بیان شده است: 1-…

  • پاورپوینت جواز دفن و تفاوتهای گواهی فوت با جواز دفن

    پاورپوینت جواز دفن و تفاوتهای گواهی فوت با جواز دفن پاورپوینت گواهی فوت ثبت احوال پاورپوینت گواهی فوت در منزل پاورپوینت گواهی فوت المثنی پاورپوینت گواهی فوت بیمارستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جواز دفن و تفاوتهای گواهی فوت…

  • دانلود پاورپوینت استدلال مبتنی برحافظه

    دانلود پاورپوینت استدلال مبتنی برحافظه پاورپوینت درمورد استدلال مبتنی بر حافظه پاورپوینت برای استدلال حافظه دانلود پاورپوینت آماده استدلال مبتنی برحافظه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استدلال مبتنی برحافظه جهت رشته صنایع در 26 اسلاید و با فرمت pptx …

  • پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی

    پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی پاورپوینت درس آمار توصیفی دانلود پاورپوینت آمار توصیفی دانلود پاورپوینت آموزش آمار توصیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی جهت رشته آمار در قالب 59 اسلايد و با فرمت ppt به…

  • پاورپوینت امنیت اطلاعات و هکر ها

    پاورپوینت امنیت اطلاعات و هکر ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت امنیت اطلاعات و هکر ها جهت رشته مدیریت در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     مقدمه :…

  • پاورپوينت سازمان یابی و ساختمان ژن و مبانی بروز آن

    پاورپوينت سازمان یابی و ساختمان ژن و مبانی بروز آن پاورپوینت ژن درمانی پاورپوینت ژن پاورپوینت ژنتیک جمعیت پاورپوینت بیان ژن پاورپوینت درباره ژن دانلود پاورپوینت ژن درمانی پاورپوینت تنظیم بیان ژن پاورپوینت در مورد ژن درمانی رفتن به سايت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی روانشناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی روانشناختی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ذهن آگاهی روانشناختی مبانی نظری ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه تحقیق ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه داخلی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه خارجی ذهن آگاهی روانشناختی پیشینه پژوهش…

  • پاورپوینت کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

    پاورپوینت کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا جهت رشته ی مهندسی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود پاورپوینت کربوهیدرات

    دانلود پاورپوینت کربوهیدرات پاورپوینت کربوهیدرات پاورپوینت کربوهیدرات غذاها پاورپوینت کربوهیدرات بدنسازی پاورپوینت کربوهیدرات مفید برای لاغری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کربوهیدرات جهت رشته تغذیه در قالب 45 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • پرسشنامه شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش

    پرسشنامه شناسایی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در بانک پرسشنامه پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری کلانتری (۱۳۸۹) پرسشنامه موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه مدیریت دانش…

  • پایان نامه رشته شیمی کاربردی در واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان تجزیه دستگاهی (بصورت کامل و جامع)

    پایان نامه رشته شیمی کاربردی در واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان تجزیه دستگاهی (بصورت کامل و جامع) تجزیه دستگاهی طیف بینی طیف سنجی دانلود پایان نامه رشته شیمی کاربردی واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت تجزیه دستگاهی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب 85 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عفاف و حجاب پیشینه تحقیق عفاف و حجاب مبانی نظری و پیشینه عفاف و حجاب پیشینه…

  • پاورپوینت آموزش تدریس فصل 5 علوم هشتم - حس و حرکت

    پاورپوینت آموزش تدریس فصل 5 علوم هشتم - حس و حرکت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس فصل 5 علوم هشتم - حس و حرکت به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 40 اسلاید و با…

  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن

    مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن مدلهای مدیریت دانش زیرساختهای مدیریت دانش مبانی زیرساخت مدیریت دانش مولفه های زیر ساختی مدیریت دانش عوامل مؤثر در مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدلهای مدیریت…

  • دانلود پاورپوینت سیستم ایمنی پروبیوتیک ها

    دانلود پاورپوینت سیستم ایمنی پروبیوتیک ها پاورپوینت سیستم ایمنی و پروبیوتیک پاورپوینت پروبیوتیک سیستم ایمنی پاورپوینت پروبیوتیک چیست پاورپوینت پروبیوتیک ها چه هستند رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم ایمنی پروبیوتیک ها جهت رشته پزشکی در قالب 14 اسلاید…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت سود

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت سود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود پیشینه داخلی کیفیت سود پیشینه خارجی کیفیت سود پیشینه پژوهش کیفیت سود پیشینه نظری کیفیت سود…

  • پروپوزال بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان

    پروپوزال بررسی تاثیر تعارضات زناشویی در سازگاری فرزندان سازگاری فرزندان با والدین سازگاری والدین و فرزندان پروپوزال تعارض زناشویی پروپوزال در مورد تعارض زناشویی رابطه تعارضات زناشویی با سلامت روان تعارض زناشویی و رابطه والد و کودک رابطه تعارضات زناشویی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آمادگی جسمانی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آمادگی جسمانی فصل دوم پایان نامه آمادگی جسمانی مبانی نظری آمادگی جسمانی پیشینه تحقیق آمادگی جسمانی پیشینه داخلی آمادگی جسمانی پیشینه خارجی آمادگی جسمانی پیشینه پژوهش آمادگی جسمانی پیشینه نظری آمادگی جسمانی ادبیات نظری آمادگی…

  • پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری با موضوع تعلیم و تربیت حرکتی

    پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری با موضوع تعلیم و تربیت حرکتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی…

  • پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه

    پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه پاورپوینت برنامه نویسی پاورپوینت کامپیوتر پایه دانلود پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه پاورپوینت در مورد برنامه نویسی با کامپیوتر پایه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برنامه نویسی با کامپیوتر پایه جهت رشته…

  • پاورپوینت ساختمان شیردوشی و انواع آن

    پاورپوینت ساختمان شیردوشی و انواع آن دانلود پاورپوینت ساختمان شیردوشی وانواع آن پاورپوینت ساختمان شیردوشی پاورپوینت آمزوش کار با ساختمان شیردوشی وانواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختمان شیردوشی وانواع آن جهت رشته گوناگون در قالب 14 اسلاید…

  • پاورپوینت بهداشت ارگونومی در ادارات

    پاورپوینت بهداشت ارگونومی در ادارات پاورپوینت ارگونومی در ادارات پاورپوینت بهداشت محیط در ادارات پاورپوینت بهداشت فردی در ادارات پاورپوینت بهداشت حرفه ای در ادارات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بهداشت ارگونومی در ادارات جهت رشته بهداشت عمومی در…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش در مورد دلبستگی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش در مورد دلبستگی فصل دوم پایان نامه دلبستگی مبانی نظری دلبستگی پیشینه تحقیق دلبستگی پیشینه داخلی دلبستگی پیشینه خارجی دلبستگی پیشینه پژوهش دلبستگی پیشینه نظری دلبستگی ادبیات نظری دلبستگی چارچوب نظری دلبستگی رفتن به سايت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی 58 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی 58 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حق الزحمه حسابرسی مبانی نظری حق الزحمه حسابرسی پیشینه تحقیق حق الزحمه حسابرسی پیشینه داخلی حق الزحمه حسابرسی پیشینه خارجی حق الزحمه حسابرسی…

  • مقاله نظریه گینزبرگ

    مقاله نظریه گینزبرگ نظریه گینزبرگ عوامل موثر در تغییر ناپذیری انتخاب شغل از نظر گینزبرگ دانلود مقاله نظریه گینزبرگ توصیه های مهم گینزبرگ جهت تدارك خدمات مشاوره ای سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در…

  • پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ساختار و تشکیلات دولت

    پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ساختار و تشکیلات دولت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس 3 مطالعات اجتماعی هشتم ابتدایی مبحث ساختار و تشکیلات دولت در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی

    اصول عام و خاص اشتغال زنان در ایران و قوانین بین المللی اشتغال زنان حق اشتغال زنان حق اشتغال زنان در ایران کنوانسیون رفع تبعیض عیله زنان حق اشتغال زنان در قوانین بین المللی حق اشتغال زنان در كنوانسیون CEDAW…