مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات نظری ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

 

 

 

*** دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند

مقدمه

امروزه برند یک الزام استراتژیک برای سازمان هاست که آنها را در جهت ارزش بیشتر برای مشتریان و ایجاد مزیت های رقابتی پایدار یاری می رساند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار، هدف اساسی بسیاری از سازمان ها می باشد زیرا یک برند قدرتمند می تواند اعتماد مشتریان را در هنگام خرید کالاها و خدمات افزایش دهد و به آنا کمک کند تا عوامل ناملموس را بهتر درک نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت یک برند قدرتمند، دارایی با ارزشی برای شرکت محسوب می شود (Chen and Chang, 2008). انجمن بازاریابی آمریکا ، نام و نشان تجاری را اینگونه تعریف می کند: یک نام، عبارت، نشانه، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنهاست که به منظور شناسایی کالا یا خدمات از یک فروشنده یا گروه فروشندگان و ایجاد تمایز آنها از رقبایشان ارائه می شود. این تمایزات ممکن است عملکردی، منطقی، یا محسوس و یا نمادین، عاطفی و نا محسوس باشند (کفاش پور و نیاکان، 1390).

 

ارزش ویژه برند یکی از مشهورترین و مهم ترین مفاهیم بازاریابی است که امروزه بطور گسترده ای توسط محققان و صاحب نظران بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. از دلایل این اهمیت، نقش استراتژیک و مهم ارزش ویژه برند در تصمیمات مدیریتی و ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان ها و مشتریان است (گیلانی نیا و موسویان، 1389). ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. ارزش ویژه برند حتی می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان ها جریان نقدی ایجاد نماید (Buil et al.., 2008).

 

 

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند

گفته شده که کلمه ی برند، حیاتش را به عنوان اسم در زمان نوردیک های باستان (ساکنان قدیمی اسکاندیناوی) آغاز کرده و به تدریج به فعل تبدیل شده است. مشاهده شده که در هزازان سال قبل کشتی سازان وایکینگ، کشتی هایی را که می ساختند، نامگذاری می کردند. اینگونه استعمال برند، شبیه چیزی بود که اکنون آن را علامت تجاری می نامیم (Coomber, 2002). در زمان روم باستان، صنعتگران، محصولات خود را امضاء و یا به هر طریق دیگر، علامت گذاری می کردند و این کار به مصرف کنندگان کمک می کرد تا محصولاتی را که دوستانشان پیشنهاد می کردند، شناسایی کنند (قدرتمندترین شکل تبلیغات) و یا محصولاتی را که پیشتر امتحان کرده و از آن راضی هستند ، مجددا خریداری نمایند (رحیمی هلری، 1384). 

 

تنها در نیمه ی دوم قرن نوزدهم میلادی بود که استفاده از نام تجاری به عنوان وسیله ی پیشرفته ی بازاریابی، تکامل پیدا کرده و به تدریج نام های تجاری به جای محدود ماندن در قیمت پایین و توزیع محلی، جهش بزرگی را به سمت کالاهای با کیفیت در بازارهای انبوه، انجام دادند، تغییراتی هم در قانون علامت تجاری ایجاد شد اما با وجود اینکه نام تجاری گسترش یافت، مدیریت آن به همان شکل ثابت ماند و مالکین و مدیران شرکت ها، مسئولیت آنها را به عهده داشتند (Coomber, 2002).

 

در دوره ی بعد از جنگ جهانی اول، نامهای تجاری در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند. در این دوره، مصرف کنندگان فورد  را می خواستند نه وسیله ی حمل و نقل موتوری، کم کم شرکت ها شروع کرند به کمک تعدادی از نام های تجاری که قادر بودند به صورت انبوه تولید، توزیع و فروخته شوند. جدایی وظایف تولید، بازاریابی و فروش. از یکدیگر به شدت تشویق می شد. هنری فورد معتقد بود مدیران باید به صورت مجزا کار کنند تا مشکلات همکاران آنها، دامنگیرشان نشود و به راحتی روی کار که برای آن استخدام شده اند، تمرکز کنند. در سال 1925 شرکت جنرال موتورز  با سازماندهی جدید و تعهد به تغییرات سالانه در مدلها، شرکت فورد را به زیر کشید. 

 

در سال 1931 شرکت پراکتر اند گمبل  در سازماندهی وظیفه ای یک مرحله جلوتر رفت و وظیفه ی جدیدی را تعریف نمود و آن مدیریت نام تجاری بود. آنها معتقد بودند که داشتن نامهایی چون صابون های حمام آیوری و کامی بهترین راه برای سازماندهی آنها این است که مسئولیت هر نام تجاری را به فرد مشخصی به نام مدیر نام تجاری داده شود. این عمل در دهه 50 فراگیر شد. در دهه ی 80، افزایش جهانی شدن تجارت برند نام تجاری نیز، اثر گذاشت. ایجاد نام های تجاری جدید به صرف نبود، بنابراین شرکت ها سمت نام های تجاری جهانی شرکتی رفتند تا بتوانند دامنه ی محصولاتشان را پوشش دهند. در واقع تحولی در درک نام تجاری ایجاد شده بود. شرکت ها برای خرید نام های تجاری هفت تا هشت برابر درآمد آن را پرداخت می کردند. بنابراین عملا نام تجاری به ترازنامه هم راه پیدا نمود (رحیمی هلری، 1384). این اتفاق در اروپا زودتر از ایالات متحده افتاد. در حالیکه شرکت های امریکایی فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی وسیعی را در امریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان انجام می دادند، اروپایی ها یاد می گرفتند که با فرهنگ های مختلف (با اختلاف جزیی) کشورهای خاص انطباق ایجاد کنند (Coomber, 2002).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 2

بخش اول:ادبیات پژوهش ارزش ویژه برند 4

2-1) مقدمه 4

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 5

2-1-2) اهمیت برند 7

2-1-3) تعریف و تشریح برند 9

2-1-4) تصویر برند 12

2-1-5) ارزش ویژه برند 13

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 15

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 16

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 18

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 22

• وفاداری به برند 22

• آگاهی از برند 23

• کیفیت ادراک شده 24

• تداعی برند 25

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 26

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 26

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 30

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 31

• مدل ارزش ویژه برند آکر 32

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 35

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 37

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 39

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 40

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 41

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 42

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 43

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 44

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 47

فهرست منابع و مآخذ: 60

منابع لاتین: 66

 

 

 

  • بررسی و تشریح انواع نظریه های شخصیت

    بررسی و تشریح انواع نظریه های شخصیت نظریه های شخصیت انواع نظریه های شخصیت نظریه های ویژگی های شخصیتی  تاریخچه نظریه عاملی شخصیت  نظریه یونگ در مورد شخصیت نظریه عاملی شخصیتی نئو نظریه عاملی آیزنک  در مورد شخصیت رفتن به…

  • پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مبحث مجموعه ها و احتمال

    پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مبحث مجموعه ها و احتمال رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فصل اول ریاضی نهم مبحث مجموعه ها و احتمال در قالب 1 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پاورپوینت کتاب و درس کارآفرینی

    پاورپوینت کتاب و درس کارآفرینی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب و درس کارآفرینی جهت رشته مدیریت در قالب 231 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       طي سالهاي 1975…

  • دانلود پاورپوینت سیستم های دودویی و باینری

    دانلود پاورپوینت سیستم های دودویی و باینری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سیستم های دو دویی و باینری جهت رشته کامیپوتر در 304 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی

    اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه داوری تجاری بین المللی دادرسی در داوری تجاری بین المللی اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی عناصر تحقق…

  • چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال

    چگونگی ابطال رای داور و مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال ابطال رای داور اعتراض به رأی داوری چگونگی ابطال رای داور دعوی ابطال رأی داور آثار ابطال رأی داوری مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوی ابطال مرجع صالح…

  • نقش وسایل ارتباط جمعی

    نقش وسایل ارتباط جمعی صنایع فرهنگی وسایل ارتباط جمعی اثرات وسایل ارتباط جمعی بر جامعه امروز نقش وسایل ارتباط جمعی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

  • دانلود پاورپوینت مراحل شروع به کار پروژه ساختمانی

    دانلود پاورپوینت مراحل شروع به کار پروژه ساختمانی پاورپوینت پروژه ساختمانی پاورپوینت ساختمان پاورپوینت پروژه پاورپوینت شروع به کار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراحل شروع به کار پروژه ساختمانی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

  • دانلود پاورپوینت سزارین یا زایمان طبیعی

    دانلود پاورپوینت سزارین یا زایمان طبیعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سزارین یا زایمان طبیعی جهت رشته پزشکی در 12 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       به طور كلی…

  • پاورپوینت فرهنگ و سازمانها براساس مطالعات هوف اشتد

    پاورپوینت فرهنگ و سازمانها براساس مطالعات هوف اشتد دانلود پاورپوینت فرهنگ و سازمانها براساس مطالعات هوف اشتد آموزش فرهنگ و سازمانها براساس مطالعات هوف اشتد تحقیق راجب فرهنگ و سازمانها براساس مطالعات هوف اشتد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • دانلود تحقيق در مورد ارزشیابی تکوینی docx

    دانلود تحقيق در مورد ارزشیابی تکوینی docx رفتن به سايت اصلي هدف از اين تحقيق بررسي ارزشیابی تکوینی  با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد word بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش مي باشد.       ارزشیابی  نظام…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی سبک های دلبستگی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی سبک های دلبستگی کلمات کلیدی : مبانی نظری سبک دلبستگی مبانی نظری سبک های دلبستگی مقاله مبانی نظری سبک دلبستگی دانلود مبانی نظری سبک دلبستگی پیشینه سبک های دلبستگی پیشینه تحقیق سبکهای دلبستگی پیشینه تحقیق سبک…

  • پاورپوینت آموزش تدریس حرف و

    پاورپوینت آموزش تدریس حرف و رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس حرف و به کودکان کلاس اول ابتدایی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       این…

  • تحولات مفهومی فمینیسم و بررسی جنبش زنان در ایران

    تحولات مفهومی فمینیسم و بررسی جنبش زنان در ایران پایان نامه فمینیسم بررسی جنبش زنان در ایران تحولات مفهومی فمینیسم سیر تحوّل فمینیسم گرایش های فمینیستی در دوران معاصر فمینیسم اسلامی فمینیسم در ایران حقوق زنان و فمینیسم در ایران…

  • پاورپوینت تقسیم بندی سیستم اعصاب انسان

    پاورپوینت تقسیم بندی سیستم اعصاب انسان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تقسیم بندی سیستم اعصاب انسان جهت رشته پزشکی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در…

  • مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران

    مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران خیار تدلیس در ازدواج مبانی نظری فریب در ازدواج مبانی نظری تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج نحوه ضمانت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری ایمان مذهبی…

  • پاورپوینت آشنایی بهانه های قوم بنی اسرائیل در قرآن

    پاورپوینت آشنایی بهانه های قوم بنی اسرائیل در قرآن پاورپوینت بهانه های قوم بنی اسرائیل دانلود پاورپوینت بهانه های قوم بنی اسرائیل پاورپوینت درباره بهانه های قوم بنی اسرائیل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی بهانه های قوم بنی…

  • پاورپوينت ساختار و انواع برگ

    پاورپوينت ساختار و انواع برگ پاورپوینت برگ پاورپوینت برگ گیاهان پاورپوینت در مورد برگ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت ساختار و انواع برگ جهت رشته زیست شناسی در قالب 34 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و…

  • پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی با عنوان ارگونومی یا مهندسی فاكتورهای انسانی

    پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی با عنوان ارگونومی یا مهندسی فاكتورهای انسانی ارگونومی آنتروپومتری فیزیولوژی كار مهندسی فاكتورهای انسانی دانلود پایان نامه ارگونومی دانلود پایان نامه مهندسی فاكتورهای انسانی دانلود پایان نامه رشته روانشناسی صنعتی رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • دقت پیش‌بینی سود و بازده سهام شركتها در دورة نخستین عرضه عمومی سهام

    دقت پیش‌بینی سود و بازده سهام شركتها در دورة نخستین عرضه عمومی سهام سود و بازده پیش‌بینی سود و بازده سهام محاسبه بازده غیرعادی سهام جدید اندازه‌گیری خطای پیش‌بینی سود هر سهم توسط مدیران محاسبه بازده اولیه سهام جدید دانلود…

  • پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی

    پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی طرح واره درمانی جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 102 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 زبان انگلیسی هشتم

    پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 زبان انگلیسی هشتم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس درس 4 زبان انگلیسی هشتم به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 11 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • دانلود تحقیق درباره سمبولیسم سنتی در معماری مقدس word

    دانلود تحقیق درباره سمبولیسم سنتی در معماری مقدس word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سمبولیسم سنّتی در معماری مقدّس با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…

  • پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا

    پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مطالعات استانداردهای طراحی ویلا جهت رشته ی معماری در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نور…

  • پاورپوینت مدیریت مواد زائد

    پاورپوینت مدیریت مواد زائد پاورپوینت مدیریت مواد زائد تحقیق مدیریت مواد زائد بررسی مدیریت مواد زائد مدیریت مواد زائد مواد زائد جامد مواد زائد جامد شهري مدیریت پسماند مدیریت جامع مواد زائد راههای کنترل تولید مواد زاید جامد عوامل مؤثر…

  • پاورپوینت کلیات مفهوم رشد و توسعه اقتصادي

    پاورپوینت کلیات مفهوم رشد و توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت کلیات مفهوم رشد و توسعه اقتصادي پاورپوینت رشد و توسعه اقتصادي پیدایش نظریه توسعه اقتصادي تعريف رشد اقتصادي ويژگيهاي رشد مدرن اقتصادي عوامل موثر بر رشد اقتصادي تعريف توسعه…

  • پاورپوینت دلبستگی شغلی

    پاورپوینت دلبستگی شغلی دانلود رایگان پاورپوینت دلبستگی شغلی پاورپوینت دلبستگی شغلی دلبستگی شغلی تعریف دلبستگی شغلی الگوي موثر بر دلبستگي شغلي مفاهيم دلبستگي شغلی رویكردهای نظری دلبستگی شغلی متغيرهایی که در ايجاد دلبستگي شغلي نقش دارند تفاوت دلبستگی شغلی با…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب امتحان مبانی نظری اضطراب امتحان پیشینه تحقیق اضطراب امتحان پیشینه داخلی اضطراب امتحان پیشینه خارجی اضطراب امتحان پیشینه پژوهش اضطراب امتحان پیشینه نظری اضطراب امتحان…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مسئولیت پذیری

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری مسئولیت پذیری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه نظری…

  • مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی

    مبانی نظری تعیین سطح سیستم گردشگری روستایی با روش پتانسیل اکوتوریستی کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران مبانی نظری گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جراحی زیبایی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق جراحی زیبایی مبانی نظری جراحی زیبایی ادبیات نظری جراحی زیبایی چارچوب نظری جراحی زیبایی فصل دوم پایان نامه جراحی زیبایی دانلود مبانی نظری جراحی زیبایی پیشینه جراحی زیبایی پیشینه تحقیق جراحی زیبایی پیشینه داخلی جراحی…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی

    پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری سازمانی پرسشنامه مدیریت دانش دانلود پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه یادگیری سازمانی دانلود پرسشنامه یادگیری سازمانی پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی پرسشنامه رابطه مدیریت دانش با یادگیری سازمانی رفتن به سایت…

  • دانلود پاورپوینت کتاب درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی

    دانلود پاورپوینت کتاب درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی پاورپوینت کتاب درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی پاورپوینت جزوه درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی 2 پاورپوینت خلاصه درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی 2 پاورپوینت کتاب درآمدی بر تعلیم…

  • پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن

    پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن پاورپوینت الگوی برج میلاد پاورپوینت داخل برج میلاد دانلود پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف آن پاورپوینت برج میلاد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت برج میلاد و قسمت های مختلف…