مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه بازاریابی رابطه مند
دانلود مبانی نظری بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند
ادبیات نظری بازاریابی رابطه مند
فصل دوم پایان نامه بازاریابی رابطه مند
پیشینه تحقیق در مورد بازاریابی رابطه مند
مبانی نظری در مورد بازاریابی رابطه مند
دانلود پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند

 

 

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی رابطه مند بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید.

 

 

 

 

مقدمه مبانی نظری بازاریابی رابطه مند :

 

مفهوم بازاریابی رابطه مند

در اوایل سال (1983) واژه بازاریابی رابطه مند برای اولین بار مطرح شد.  بازاریابی رابطه مند  هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این واقعیت روبرو شدند که امروزه دیگر مانند گذشته شرکتها با یک نظام اقتصادی روبه گسترش و بازارهای درحال رشد روبرو نیستند. امروزه هر مشتری ارزش ویژه خود را دارد و اینک شرکتها برای به دست آوردن سهم بیشتری از بــــازار ثابت یا روبه کاهش باید مبارزه کنند، بنابراین هزینه های جذب مشتریان جدید روبه افزایش نهاده است.(منصوری،1375،ص 26)

 

 

بازاریابی رابطه مند تمام گامهایی که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان با ارزش خود بر می دارد را در بر دارد. بازاریابی رابطه مند، فرایند مستمر جهت شناسایی و ایجاد ارزشهای جدید برای مشتریان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و این منافع در طول دوره عمر مشتری با او تقسیم می شود.دنیای امروز مملو از تغییرات و دگرگونی هاست. تغییر در فناوری،تغییر در اطلاعات، تغییر در خواسته های مردم، تغییر در مصرف کنندگان و تغییر در بازارهای جهانی. اما از مهمترین تغییرات ایجاد شده در صحنه کسب‌وکار، تغییر در ارزشهای قابل عرضه به خریداران بوده است که به عنوان عامل اصلی موفقیت در سازمانهای فعلی شناخته می شود و سازمانهای پیشرو در هر صنعت موفقیت خود را مدیون توانایی در عرضه و ارائه ارزش بیشتر به خریداران در مقایسه با رقبایشان می دانند.

 

 

 تنها در صورت تمرکز منابع بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان است که می توان به مزیت رقابتی پایدار دست یافت و پشتوانه ای محکم برای ادامه حیات سازمان و کسب رهبری در آن عرصه از رقابت را پیدا کرد.بازاریابی رابطه مند به دنبال برقراری چنان روابطی با مشتریان هدف است که مجدداً در آینده از او (شرکت) خرید کنند و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بهترین رویکرد جهت حفظ و نگهداری مشتریان این است که رضامندی فراوان در مشتری ایجاد کرد و آنچه را برای او ارزش تلقی می شود مورد توجه قرار داد تا در نتیجه وفاداری او نسبت به شرکت مستحکم شود. مدیریت ارتباط با مشتری نیز در پی ارائه ارزشهای بیشتر برای مشتری و دست‌یابی به مزایای ملموس و غیر ملموس ناشی از این رابطه است. در دنیای کنونی توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک مزیت رقابتی به شمار می رود. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت ،توسعه دانش و توان رقابتی، همراه و همگام اعضای سازمان هستند. بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهمترین مباحث مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمانها محسوب می شود. (میر جعفری، 1388،23)

 

 

 

بازاریابی رابطه مند تلاش برای جلب مشارکت مشتریان ،تامین کنندگان و سایر ذینفعان در فعالیتهای بازاریابی و توسعه شرکت است.
بازاریابی رابطه مند به ایجاد روابط بلندمدت و متقابل با افراد و سازمانها و گروههای ذینفع اشاره می کند و اساس آن برقراری ارتباطات مطلوب و موثر به منظور حفظ ونگهداری آنهاست. در بین گروههای ذینفع، مشتــری مهمترین بوده و بازاریابی رابطه مند مشتري را به دیده یک دارایی می نگرد که مستهلک نمی شود و اگر چه در ترازنامه شرکتها جایی ندارد اما درحقیقت از همه آن اقلام مهمتــر است. بازاريابی رابطه مند، صرفاً به دنبال این نیست که خدمات را در مکان، زمان و قیمت موردتقاضای بازار هدف، دراختیارش قرار دهد، بلکه می خواهد چنان روابطی با بازار هدف ایجاد کند که مجدداً در آینده از او خرید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کنند. بازاریابی رابطه مند به دنبال آن است که مشتریان بیشتری را حفظ کرده و مشتریان کمتری را از دست دهد. 

 

 

پيشرفت بازاریابی رابطه‌مند در بازار نوین امروز با پیمودن در جهت توسعه روابط با مشتریان صورت می‌گیرد. حفظ رابطه با مشتری یک مساله بلندمدت است و به جای نتایج و پیامدهای جاری باید به پیامدهای آتی آن توجه کرد.از سوی دیگر کیفیت رابطه با مشتری با میزان رضایت‌ مشتری سنجیده می‌شود. با توجه به فرهنگ‌های مختلف شیوه‌های حفظ رابطه با مشتریان متفاوت است در کشورهای خاورمیانه که مردمانی خون‌گرم و مهربان در آن زندگی می‌کنند، پیشینه تاریخی با قدمت بسیار دارند. برای استحکام بخشیدن به روابط خود با مشتریان به تعاملات اجتماعی و شخصی اهمیت می‌دهند. اینگونه تعاملات پیوسته و مداوم اجتماعی همچون ملاقات‌ها، دعوت‌های رسمی و غیررسمی در مجامع و مراسم‌ها‌، شرکت در مراسم‌های‌ مشتریان اهدای هدایا، جایزه خوش‌حسابی و مشاوره اقتصادی و تشریح خدمات بانکی را در دستور کار خود قرار دهند.(رجایی ،1391،ص 12)

 

 

 عمل ایجاد پیوند و وفاداری محکم با مشتریان، بازاریابی رابطه مند نامیده شده است. سه رویکرد برای توسعه پیوند قوی با مشتریان مطرح شده است. اولین رویکرد عبارت است از افزایش منافع مالی برای مشتریان. در هر حال این منافع مالی می‌تواند توسط رقبا تقلید شود و هیچ گونه تمایزی را به طور دائم برای شرکت به وجود نخواهد آورد.

 

دومین رویکرد این است که علاوه بر منافع مالی به مشتریان منافع اجتماعی اعطا کرد. رویکرد سوم عبارت است از اضافه کردن پیوند های ساختاری به منافع مالی‌ و اجتماعی . (حدادی،1388،301)بازاریابی رابطه مند از جمله استراتژی هایی است که شرکتهای کامیاب امروز برای دست‌یابی به اهداف خود از آن بهره برداری می کنند و می توان استفاده مطلوب از آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار در دنیای تجارت امروز دانست. در حالی که تا مدتی پیش تمرکز برای جذب مشتریان جدید عمده ترین سیاست سازمانها بود، اما امروز سیاست های راهبردی و تجاری برای حفظ و بهبود وفاداری و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به سازمان متمرکز شده است. مشتریان ماندگار عمدتاً خرید های خود را گسترش می دهند و همانطور که ذکر شد هزینه فروش به این گونه مشتریان بسیار پایین تر از مشتریان جدید یا بالقوه است و مشتریان ماندگار به صورت پیوسته، سازمان را به دیگران توصیه می کنند. چنین به نظر می رسد که در دنیای تجارت امروز توجه و عمل به اصول بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری می تواند سهم عمده ای در حفظ و نگهداری مشتریان کنونی و در نتیجه سودآوری شرکت داشته باشد و می تواند برای شرکت به عنوان مزیت رقابتی پایدار به شمار آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت فناوری تولید زعفران

    پاورپوینت فناوری تولید زعفران دانلود پاورپوینت فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش فناوری تولید زعفران پاورپوینت آموزش کشت و تولید زعفران پاورپوینت چگونگی زراعت و تولید زعفران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فن آوری تولید زعفران جهت رشته کشاورزی در…

  • پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو

    پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت زندگینامه كامران ديبا و تحلیل شهرك شوشتر نو پاورپوینت تحلیل شهرك شوشتر نو شهرك شوشتر نو مقاله تحلیل شهرك شوشتر نو تحقیق شهرك شوشتر نو پیشینه ی تاریخی شهرك شوشتر…

  • پاورپوینت آرامش یابی به عنوان یک شیوه درمانی

    پاورپوینت آرامش یابی به عنوان یک شیوه درمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آرامش یابی به عنوان یک شیوه ی درمانی جهت رشته روانشناسی در 23 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • سوالات تستی روانشناسی عمومی هیلگارد همراه با پاسخنامه

    سوالات تستی روانشناسی عمومی هیلگارد همراه با پاسخنامه دانلود سوالات تستی روانشناسی عمومی هیلگارد دانلود نمونه سوالات کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد نمونه سوالات تستی کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد دانلود نمونه سوال زمینه روانشناسی هیلگارد روانشناسی عمومی پیشرفته هیلگارد رفتن به…

  • پاورپوینت آشنایی با کلیات و مبانی نجات

    پاورپوینت آشنایی با کلیات و مبانی نجات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی باکلیات و مبانی نجات جهت رشته ی پزشکی در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • پاورپوینت کامل کتاب آزمون سازی A Course in Language Testing

    پاورپوینت کامل کتاب آزمون سازی A Course in Language Testing کتاب آزمون سازی A Course in Language Testing رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب آزمون سازی A Course in Language Testing به تعداد 238 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید…

  • بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری

    بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری مدولاسیون فضایی سیستمهای MIMO‎ اطلاعات حالت کانال محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی کانال های با محوشدگی چندمسیری بهبود عملکرد مدولاسیون فضایی در کانال های با محوشدگی چندمسیری دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی کلمات کلیدی : مبانی نظری حس تعلق مکانی چارچوب نظری حس تعلق مکانی فصل دوم پایان نامه حس تعلق مکانی دانلود مبانی نظری حس تعلق مکانی پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی پیشینه…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه عوامل موثر در تغییر مشتریان ناراضی پرسشنامه تغییر مشتریان ناراضی به مبلغان شرکت رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل موثر در…

  • بررسی رابطه نتایج مدل های امتیاز دهی اعتباری و وضعیت اعتباری مشتریان حقیقی

    بررسی رابطه نتایج مدل های امتیاز دهی اعتباری و وضعیت اعتباری مشتریان حقیقی مدل لاجیت مدل اعتباری ریسک اعتباری تسهیلات اعطایی امتیازدهی اعتباری سیستم بانکی کشور اعتبارسنجی مشتریان حقیقی دانلود مقاله اعتبارسنجی مشتریان حقیقی در سیستم بانکی کشور دانلود مقالات…

  • پاورپوینت پردازنده های چند هسته ای و چند پردازنده ای

    پاورپوینت پردازنده های چند هسته ای و چند پردازنده ای پاورپوینت پردازنده های چند هسته ای دانلود پاورپوینت پردازنده های چند هسته ای پاورپوینت درباره پردازنده های چند هسته ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پردازنده های چند هسته…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری مبانی نظری مکتب های فرزندپروری دانلود مبانی نظری مکتب های فرزندپروری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق مکتب های فرزندپروری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان…

  • بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی

    بررسی عوامل گرایش افراد به همجنس گرایی پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه در مورد همجنسگرایی تحقیق در مورد همجنسگرایی همجنس گرایی از نگاه مکاتب و ادیان گرایش به همجنس گرایی علل گرایش به همجنس گرایی علل گرایش افراد به همجنس…

  • پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی)

    پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی (ویژه ارائه کلاسی درس فیزیولوژی ورزشی) کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی پاورپوینت ساختار و متابولیسم چربی در فعالیت های ورزشی چربی لیپید نقش…

  • پاورپوينت حوضه های آبریز

    پاورپوينت حوضه های آبریز دانلود پاورپوينت حوضه های آبریز دانلود پاورپوينت درمورد حوضه های آبریز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت حوضه های آبریز جهت رشته جغرافیا در قالب 28 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری دکتر محمد پارسا

    پاورپوینت کتاب روانشناسی یادگیری دکتر محمد پارسا پاورپوینت روانشناسی یادگیری از دکتر محمد پارسا پاورپوینت درس روانشناسی یادگیری پاورپوینت آموزش روانشناسی یادگیری پاورپوینت روانشناسی یادگیری دکتر محمد پارسا پیام نور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روانشناسی یادگیری از دکتر محمد…

  • ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی

    ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت در مسیرهای کوهنوردی ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل موثر بر…

  • مبانی نظری رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی

    مبانی نظری رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : اوقات فراغت معلمان فرسودگی شغلی در معلمان تعریف فرسودگی شغلی معلمان شیوع فرسودگی شغلی دربین معلمان نحوه گذراندن اوقات فراغت معلمان رابطه اوقات فراغت معلمان با فرسودگی…

  • پاورپوینت آشنایی با فینیشر

    پاورپوینت آشنایی با فینیشر پاورپوینت اجزای فینیشر پاورپوینت مشخصات فینیشر آسفالت پاورپوینت فینیشر بتن پاورپوینت کاربرد ماشین فینیشر پاورپوینت سنسور فینیشر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با فینیشر جهت رشته عمران درقالب 29 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • پاورپوینت فساد مواد غذایی

    پاورپوینت فساد مواد غذایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فساد مواد غذایی جهت رشته تغذیه در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         رعايت اصول و موازين…

  • اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی

    اختیار طلاق از طرف زن و مرد و موانع آن با تاکید بر طلاق توافقی "تعریف لغوی و اصطلاحی طلاق" اختیار طلاق اختیار طلاق به زن اختیار طلاق در دست مردان اختیار طلاق زن اختیار طلاق در حقوق ایران چرا…

  • پاورپوينت اصول و مهارتهای فوریتهای پژشکی

    پاورپوينت اصول و مهارتهای فوریتهای پژشکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با اصول و مهارتهای فوریتها جهت رشته علوم پزشکی در قالب 67 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش  …

  • عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی و روشهای دانش آفرینی در آنها

    عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی و روشهای دانش آفرینی در آنها پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش doc موضوع پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمان…

  • پاورپوینت روش های تحلیل سیاسی

    پاورپوینت روش های تحلیل سیاسی پاورپوینت درباره سیاست پاورپوینت درباره تحلیل سیاسی پاورپوینت روش های تحلیل در سیاست دانلود پاورپوینت روش های تحلیل سیاسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های تحلیل سیاسی جهت رشته ی علوم سیاسی در…

  • پاورپوينت اصول عقاید توحید درس توحید عملی

    پاورپوينت اصول عقاید توحید درس توحید عملی پاورپوینت در مورد اصول عقاید توحید پاورپوینت اصول عقاید دانلود پاورپوینت اصول عقاید توحید اصول عقاید توحید عملی ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت اصول عقاید توحید درس توحید عملی جهت رشته…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه بازاریابی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه بازاریابی فصل دوم پایان نامه بازاریابی مبانی نظری بازاریابی پیشینه تحقیق بازاریابی پیشینه داخلی بازاریابی پیشینه خارجی بازاریابی پیشینه پژوهش بازاریابی پیشینه نظری بازاریابی ادبیات نظری بازاریابی چارچوب نظری بازاریابی رفتن به سايت…

  • پاورپوینت طبیعت در آثار معماران و الگوبرداری سازه ای از آن

    پاورپوینت طبیعت در آثار معماران و الگوبرداری سازه ای از آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طبیعت در آثار معماران و الگوبرداری سازه ای از آن جهت رشته ی معماری در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده

    پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده پاورپوینت توسعه محصولات جدید پاورپوینت و تحلیل رفتار مصرف کننده تحقیق توسعه محصولات جدید و تحلیل رفتار مصرف کننده…

  • دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر کاهش تصادفات

    دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر کاهش تصادفات پاورپوینت تصادفات جاده ای دانلود پاورپوینت تصادفات رانندگی پاورپوینت درباره تصادفات پاورپوینت فرایند تصادفی پاورپوینت در مورد تصادفات پاورپوینت بررسی روش کاهش تصادفات پاورپوینت تصادف پاورپوینت تصادفات رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی

    مبانی نظری عوامل اثرگذار بر تغییر حسابرس از نگاه حاکمیت شرکتی مبانی نظری حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی مبانی نظری عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس…

  • پاورپوینت داروهای شایع در ICU

    پاورپوینت داروهای شایع در ICU رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت داروهای شایع در ICU جهت رشته ی پزشکی در قالب 54 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اینوتروپ…

  • مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

    مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد برند عناصر برند برندهای مقلّد تصویر برند قصد خرید تاریخچه برند منشور هویت پایان نامه مدیریت بازرگانی رفتن به سایت اصلی   مقایسه اثرگذاری هویت برند بر…

  • تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری

    تحقیق آماده نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش مدیریت مشاركتی و نظام پیشنهادات در توسعه منابع انسانی و افزایش بهره وری مشاركت چیست مدیریت مشاركتی چیست…

  • فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی

    فصل دوم پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی کلمات کلیدی : مبانی نظری خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه تحقیق خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه داخلی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه خارجی خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی پیشینه نظری خودکارآمدی و پیشرفت…

  • بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

    بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی ویدیو آرت رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی هنرمندان شاخص ویدئوآرت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانلود پایان…