مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان 69 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری دانشجویان
مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانشجویان
پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان
پیشینه داخلی رویکردهای یادگیری دانشجویان
پیشینه خارجی رویکردهای یادگیری دانشجویان
پیشینه نظری رویکردهای یادگیری دانشجویان
ادبیات نظری رویکردهای یادگیری دانشجویان

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانشجویان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 
به منظور سوق دادن دانشجویان به سمت یادگیری مادام العمر ابتدا لازم است رویکرد های مختلف دانشجویان را نسبت به یادگیری مورد بررسی قرار داد.  رویكرد دانشجویان به یادگیری،  تابعی از انگیزه و استراتژی است .  در صورت اختلاف بین انگیزه ها و استراتژی ها وقتی كه رویكرد یادگیری پاسخگوی الزامات تدریس و ارزیابی نباشد،  دانشجویان با مشكلات مواجه خواهند شد.  دانشجویان رویكردی را می پذیرند كه با ادراكشان از تكلیف مرتبط است و فعالیت آن ها در امر مطالعه و یادگیری نتیجه ادراكاتشان از محیط و دوره و تعاملی است كه با محیط دارند.  اگر ادراك دانشجویان این باشد كه ارزیابی،  مطالبه باز تولید دانش و انتقال اطلاعات را از آن ها دارد به احتمال قوی یك رویكرد صوری به یادگیری را بر می گزینند و بر حافظه تأكید می كنند.  ادراكات دانشجویان از برنامه درسی،  تدریس خوب،  اهداف روشن،  حجم (فشار) كار،  تكالیف دشوار و ارزیابی مناسب بر انتخاب رویكرد یادگیری آنان تأثیر دارد.  تفسیر فراگیران از محیط یادگیری و شیوه اجرای برنامه درسی به میزان مهمی در تعیین جهت هدفی كه دنبال می كنند و هم چنین بر رویكردهای یادگیری آنان مؤثر است. (ساکتی و همکاران ، 1386) 

 

اصطلاحات رویكردهای صوری و عمقی ابتدا توسط مارتون و سالجو (1976) مطرح شده و تحقیقات متعددی پیرامون آنها صورت گرفته است بیگز (1987) رویكرد سومی را به نام رویكرد استراتژیك یا  حصولی به آنها افزود كه ممكن است گاهی اوقات با رویكردهای حصولی و عمقی در هم آمیزد.   (ساکتی و همکاران ، 1386) این باور كه دانشجویان رویكردهای صوری،  عمقی و یا حصولی یادگیری را می پذیرند تأثیر معنا داری روی طراحی رویكردهای تدریس در آموزش عالی داشته است.  باید به خاطر داشت كه نباید دانشجویان به عنوان فراگیران صوری یا عمقی توصیف شوند.  چرا كه این واژه ها بیشتر بر رویكرد اشاره دارند و نه به فراگیر،  یك دانشجو می تواند در زمان های مختلف و به تناسب تكالیف متفاوت رویكردهای متفاوتی را در پیش گیرد.  

 

 

 

هر رویكرد یادگیری دارای دو بعد انگیزه و استراتژی است.  دانشجویان دارای رویكرد صوری،  انگیزه بیرونی (صوری) دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند كسب شغل خوب می دانند.  آنها نیازمند به تعادل بین كار سخت و اجتناب از شكست هستند و با اتخاذ استراتژی صوری هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می كنند.  تمركز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تكلیف و باز تولید دانش از طریق یادگیری مبتنی بر عادت و تكرار است و تكالیف را فاقد ارتباط با یكدیگر تلقی می كنند.  رویكردی كه دانشجو برای یادگیری در پیش می گیرد و بر اساس آن عمل می كند به شرطی می تواند مطلوب واقع شود كه به تبدیل منجر شود.  یعنی بتواند با برقراری رابطه بین مفاهیم و درك نسبت و ارتباط اجزای با یكدیگر و با كل به شیوه تجزیه و تحلیل و تركیب موضوعات پراكنده،  از آن ها به نتیجه ای جدید و نو برسد كه البته صفت تازگی و نو بودن می تواند مختص به آن یاد گیرنده در مقطع زمانی مورد نظر باشد.  چنین رویكردی را می توان رویكرد عمقی تلقی نمود.  

 

 

 

 

دانشجویان دارای رویكرد عمقی به ماده درسی علاقه مند هستند و با انگیزه درونی (عمقی) سعی در حداكثر رسانیدن فهم خود از درس برای ارضای كنجكاوی خود دارند.  آن ها با اتخاذ استراتژی عمقی تكالیف را جالب تلقی كرده و روی معنای ضمنی مطالب بیشتر از معانی لفظی آن ها تأكید می كنند و در جستجوی انسجام بین اجزای تكالیف مختلف با یكدیگر هستند.  برای این كه دانشجویان رویكرد عمقی به یادگیری را اتخاذ كنند لازم است اساتید با اتخاذ رویكرد عمقی به تدریس و ارزیابی مشوق دانشجویان باشند. 
دانشجویان دارای رویكرد حصولی یا استراتژیك برداشت خاصی از انگیزه بیرونی (حصولی) دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می كنند.  آن ها با اتخاذ استراتژی حصولی و گزینش راهبرد مرتبط با تكلیف،  سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه،  مطالب را دنبال می كنند.  این دانشجویان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی كه می توانند بالقوه كسب كنند برای تكالیف خود زمان صرف می كنند.  

 

 

نتایج ارزیابی رویكردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد كه دانشجویان در اثر تجارب خود از آموزش عالی تشویق به درگیر شدن با رویكردهای مطلوب یادگیری یعنی رویكرد عمقی نمی شوند.  این چنین استنباط می شود كه محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانشجویان را نه ملزم و نه تشویق به رویكرد عمقی یادگیری می كند و ادراكات دانشجویان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود.  كیفیت كل یادگیری و نتایج یادگیری با رویكردهای یادگیری دانشجویان مرتبط است و اگر اساتید از ویژگی های دانشجویان خود بر حسب شیوه ی رویكردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند این دو می توانند بهبود یابند. رویكردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.  رویكرد سطحی مبتنی بر انگیزه حداقل كردن تلاش،  هم چنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش كم می باشد.  یعنی كسب نمره ی قبولی.

 

 

  اما از راه میان بر كه اغلب به معنای آن است كه دانشجو مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است.  رویكرد حصولی نیز نتیجه گرا است نه وظیفه گرا و برای دانشجویی كه این رویكرد را دنبال می كند نمره بالا هدف است.  دانشجو وظیفه خود را فقط به دست آوردن نمره می داند.  بیشتر نگران عامل هزینه – سود،  زمان و تلاش است و تقلب نیز در خدمت این هدف قرار می گیرد.  اما رویكرد عمقی تنها رویكرد وظیفه گرا است.  در این رویكرد دانشجو می كوشد تا مواد آموزشی را بفهمد،  اجزای را به كل مرتبط بسازد و یادگیری را با دانش موجود خود یكپارچه كند و آن را در موقعیت های جهان واقع به كار گیرد.  در رویكرد راهبردی یا حصولی،  هدف دانشجویان سبقت گرفتن از ارزیابی است یعنی دانشجویان از الزامات ارزیابی آگاهند و با دقت متوجه ترجیحات ادراك شده از سوی اساتید هستند.  از این رو آن ها زمان و تلاش خود را برای بالا بردن نمرات خود بكار می گیرند. 

 

 

 معمولاً دانشجویان دارای رویكرد عمقی و حصولی (اغلب موارد عمقی) در ارزیابی ها عملكرد بالاتری دارند و در اغلب تحقیقات رابطه منفی بین نمرات دانشجویان در رویكرد صوری و عملكرد تحصیلی و رابطه ی مثبت بین رویكرد عمقی و حصولی و عملكرد تحصیلی دانشجویان در امتحانات گزارش شده است.  دانشجویی كه یادگیری را برحسب افزایش كمّی در دانش یا حفظ كردن تلقی می كند،  غیر ممكن است كه یك رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كند و بر عكس دانشجویانی كه یادگیری را انتزاع معنا یا فرا گرد تفسیری با هدف فهم واقعیت تلقی كنند،  احتمال بیشتری هست كه رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كنند.  دانشجویانی كه ماهیت ارزیابی را مشوق یادآوری می دانند و فشار كار را بالا تلقی می كنند به احتمال قوی رویكرد صوری را می پذیرند در حالی كه رویكرد عمقی با ادراكات مثبت از تدریس واجد كیفیت بالا،  اهداف روشن و تا حدی استقلال در یادگیری را تشویق كند.

 

 

  ادراك دانشجویان از زمینه تدریس مستقیماً بر انگیزه و آمادگی آنان و تصمیماتشان برای عمل اثر می گذارد.  به طور كلی دانشجویان روش یادگیری خود را با ادراكشان از آنچه برای آن ها لازم است تطبیق می دهند.  اكثر دانشجویان به شدت تحت تأثیر سیستم ارزیابی هستند.  آنها عناوینی را می خوانند و مهارت هایی را تمرین می كنند كه می اندیشند به احتمال بیشتر در امتحان خواهد آمد.  در صورتی كه اساتید از ارزیابی به صورت هدفمند استفاده نكنند،  دانشجویان می كوشند تا پی برند چه چیزی مهم است و با خواندن مواد بدون اهمیت در جهت اهداف نا مناسب فعالیت كنند.  محصول یادگیری ممكن است به صورت كمی با تأكید بر اینكه چقدر یاد گرفته می شود ارزیابی شده و یا به صورت كیفی با تأكید بر اینكه به چه خوبی و به چه روشی یاد گرفته می شود ارزیابی گردد.  ماهیت ارزیابی باید ماهیت اهداف یادگیری را منعكس كند.  تغییر رویكرد یادگیری دانشجویان طی دوره ی تحصیلی نشانه تأثیر تدریس و زمینه بر ادراكات دانشجویان و رویكردهای یادگیری آن هاست.  رویكردهای ارزیابی با هدف باز تولید دانش،  تدریس رسمی،  انتقال مستقیم اطلاعات،  فشار كار سنگین و فقدان آزادی در شیوه ی یادگیری،  مشوق رویكرد صوری یادگیری هستند (ساکتی و همکاران ، 1386)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری دانشجویان 22

مبانی نظری در زمینه یادگیری
2-2-3- یادگیری مادام العمر 22
2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22
2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28
2-2-3-3- سبک های یادگیری 32
2-2-3-4-یادگیری زدایی 38
جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41
2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41
2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45
جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45
2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46
2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47
2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48
2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48
2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50
2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52
شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52
2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52
2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56
2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57
2-2-3-9-7-خود کنترلی 58
2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60
2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر
2-4-2:پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67
2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67
2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67
2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69
منابع 73
منابع فارسی 73
منابع انگلیسی 79
 

  • پاورپوينت ماهواره های مخابراتی

    پاورپوينت ماهواره های مخابراتی پاورپوینت مخابرات پاورپوینت در باره ماهواره های مخابراتی پاورپوینت ماهواره مخابراتی پاورپوینت در مورد ماهواره های مخابراتی پاورپوینت ماهواره پاورپوینت در مورد ماهواره پاورپوینت در مورد مخابرات پاورپوینت در مورد ماهواره مخابراتی دانلود پاورپوینت ماهواره های…

  • پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد 1 از دکتر علی اکبر شعاری نژاد

    پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد 1 از دکتر علی اکبر شعاری نژاد پاورپوینت روانشناسی رشد کودک پاورپوینت روانشناسی رشد 1 پاورپوینت روانشناسی رشد 1 پیام نور دانلود پاورپوینت روانشناسی رشد دانلود پاورپوینت روانشناسی رشد لورا برک پاورپوینت روانشناسی رشد 1 لورا…

  • پاورپوینت معرفی انواع ابرها

    پاورپوینت معرفی انواع ابرها پاورپوینت انواع ابرها در هواشناسی پاورپوینت انواع ابرها پاورپوینت تحقیق انواع ابرها پاورپوینت تحقیق درباره انواع ابرها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی انواع ابرها جهت رشته محیط زیست در قالب 30 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

  • پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی

    پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت هنر درمانی و شیوه های اجرایی جهت رشته روانشناسی در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت تعریف اخلاق در دانشگاه

    پاورپوینت تعریف اخلاق در دانشگاه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف اخلاق در دانشگاه جهت رشته آموزشی در قالب 16 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       اخلاق علمی: دروغ…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار جنسی 65 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار جنسی 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار جنسی مبانی نظری رفتار جنسی پیشینه تحقیق رفتار جنسی پیشینه داخلی رفتار جنسی پیشینه خارجی رفتار جنسی پیشینه پژوهش رفتار جنسی پیشینه نظری رفتار…

  • پاورپوینت آموزشی بهداشت و ایمنی

    پاورپوینت آموزشی بهداشت و ایمنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی بهداشت و ایمنی جهت رشته بهداشت عمومی در قالب 102 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       هرچند…

  • مبدل های حرارتی

    مبدل های حرارتی مبدل گرمایی مبدل حرارتی انتقال حرارت دانلود مقالات رشته مکانیک دانلود مقالات مهنئسی مکانیک دانلود مقالات مکانیک مبدل های حرارتی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک مبدل های حرارتی   * آزمایش مبدل های حرارتی در قالب…

  • پاورپوینت ساختار سازمانی و سازمان دهی

    پاورپوینت ساختار سازمانی و سازمان دهی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ساختار سازمانی و سازمان دهی جهت رشته مدیریت در قالب 50 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        …

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان 90 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان 90 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری انگیزش شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزش پیشینه تحقیق انگیزش شغلی کارکنان پیشینه داخلی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه خارجی انگیزش شغلی کارکنان پیشینه…

  • دانلود تحقیق خود تنظیمی با فرمت ورد

    دانلود تحقیق خود تنظیمی با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی خود تنظیمی با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد       فهرست…

  • پاورپوينت هزينه يابی برمبناي هدف

    پاورپوينت هزينه يابی برمبناي هدف دانلود پاورپوينت درمورد هزينه يابی برمبناي هدف پاورپوينت درمورد هزينه يابی برمبناي هدف پاورپوينت هزينه يابی برمبنای هدف رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت هزينه يابی برمبناي هدف در قالب 14 اسلايد جهت رشته کامپيوتر با…

  • پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی

    پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت درمان اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت درباره اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت انواع اختلال اسکیزوفرنی پاورپوینت عارضه اسکیزوفرنی پاورپوینت بیماران اسکیزوفرنی پاورپوینت اختلال افراد اسکیزوفرنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اختلال اسکیزوفرنی جهت رشته ی روان شناسی در قالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران مبانی نظری مطالبات معوق در ایران دانلود مبانی نظری مطالبات معوق در ایران پیشینه تحقیق مطالبات معوق در ایران ادبیات نظری مطالبات معوق در ایران فصل دوم پایان نامه مطالبات معوق…

  • رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان

    رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان پایان نامه خودکارآمدی تحصیلی دانلود پایان نامه خودکارآمدی پایان نامه اهمال کاری پایان نامه اهمال کاری تحصیلی تاثیر خودکارآمدی بر اهمال کاری تحصیلی اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان رابطه خودکارآمدی…

  • پاورپوینت تعالی سازمان و جوایز کیفیت

    پاورپوینت تعالی سازمان و جوایز کیفیت کلمات کلیدی : پاورپوینت تعالی سازمان و جوایز کیفیت تعریف تعالی سازمانی سطوح کیفیت الگوی تعالی سازمانی جایزه ملی کیفیت اروپایی EFQM جایزه ملی کیفیت ایران تندیس سیمین معیارهای جایزه ملی کیفیت ایران مدل…

  • پاورپوینت کامل فیبرنوری

    پاورپوینت کامل فیبرنوری پاورپوینت فیبرنوری مزایای فیبرنوری پیشرفت فیبر نوری تحقیق ارائه تجهیزات مخابرات رفتن به سايت اصلي پروژه بصورت فایل پاورپوینت(pptx) در 20 اسلاید و فایل WORD برای رشته کامپیوتر در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری…

  • پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع سهام عادی

    پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع سهام عادی دانلود پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع سهام عادی پاورپوینت فصل…

  • دانلود تحقیق در مورد تحلیل محتوای علوم ابتدایی docx

    دانلود تحقیق در مورد تحلیل محتوای علوم ابتدایی docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ابتدایی با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن

    مدیریت دانش در کتابخانه ها و بررسی فرآیندهای اصلی آن مديريت دانش در كتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه ها مدیریت دانش در کتابخانه های عمومی مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی مدیریت دانش در کتابخانه های تخصصی مدیریت دانش…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات شفاهی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات شفاهی فصل دوم پایان نامه تبلیغات شفاهی مبانی نظری تبلیغات شفاهی پیشینه تحقیق تبلیغات شفاهی پیشینه داخلی تبلیغات شفاهی پیشینه خارجی تبلیغات شفاهی پیشینه پژوهش تبلیغات شفاهی پیشینه نظری تبلیغات شفاهی ادبیات نظری تبلیغات…

  • بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین

    بررسی عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا و راهکارهایی برای افزایش سود کل زنجیره تامین افزایش سود کل زنجیره تامین عوامل موثر بر سطح مناسب موجودی کالا در زنجیره تامین تعیین سطح بهینه موجودی کالا در زنجیره تامین راهکارهایی…

  • پرسشنامه اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

    پرسشنامه اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان پرسشنامه آمیخته ترفیع پرسشنامه ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی پرسشنامه ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان پرسشنامه تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش…

  • پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

    پروپوزال ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه مديريت شهري در ايران پیاده سازی شهر الکترونیک مراحل پیاده سازی شهر الکترونیک اثرات پیاده ‏سازی شهر الکترونیک بر مدیریت شهری امکان سنجی پیاده…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP مبانی نظری عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP دانلود مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP پیشینه تحقیق پیاده سازی موفق ERP…

  • پاورپوینت اصول مديريت و کنترل پروژه

    پاورپوینت اصول مديريت و کنترل پروژه پاورپوینت مدیریت پروژه پاورپوینت مدیریت پروژه و ساخت پاورپوینت مدیریت تدارکات پروژه دانلود پاورپوینت مدیریت تدارکات پروژه دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت اصول مديريت و کنترل پروژه جهت رشته…

  • مبانی نظری حجم پولشویی در اقتصاد ایران

    مبانی نظری حجم پولشویی در اقتصاد ایران کلمات کلیدی : ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف پیشینه خارجی پولشویی پیشینه داخلی پولشویی تاریخچه پولشویی در ایران پیشینه تحقیق در مورد پولشویی آثار اجتماعی و سیاسی…

  • پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن

    پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با سیمای روزه داران در قرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 24 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کانوسکی با روایی و پایایی

    پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کانوسکی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی کارکنان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی اورگان پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی اورگان و کانوسکی دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی…

  • پاورپوینت معرفی بافت های فرسوده شهر تهران

    پاورپوینت معرفی بافت های فرسوده شهر تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معرفی بافت های فرسوده شهر تهران جهت رشته عمران و شهرسازی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک اعتباری

    فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ریسک اعتباری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ریسک اعتباری مبانی نظری ریسک اعتباری پیشینه تحقیق ریسک اعتباری پیشینه داخلی ریسک اعتباری پیشینه خارجی ریسک اعتباری پیشینه پژوهش ریسک اعتباری پیشینه نظری…

  • پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران

    پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران دانلود پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران پاورپوینت سپه شهر تهران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آماده سازی سپه شهر تهران جهت رشته معماری در قالب 27 اسلاید و با فرمت بصورت کامل…

  • پاورپوینت آشنایی با زندگی نامه و کارهای کارل راجرز

    پاورپوینت آشنایی با زندگی نامه و کارهای کارل راجرز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با زندگی نامه و کارهای کارل راجرز جهت رشته بیوگرافی در قالب 19 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و…

  • بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی

    بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی نیروی انسانی ترکیب نیروی انسانی روند تولید نیروی انسانی دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان نامه ترکیب نیروی انسانی بررسی روند تولید و دلایل نوسانات ترکیب نیروی انسانی دانلود پایان…

  • پروپوزال وجدان اخلاقی از دیدگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری

    پروپوزال وجدان اخلاقی از دیدگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری وجدان اخلاقی پروپوزال وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی از نگاه ایمانوئل کانت وجدان اخلاقی از نگاه علامه محمّد تقی جعفری پروپوزال وجدان اخلاقی از دیدگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری دانلود…