مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات نظری سنجش ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

سنجش ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

مقدمه

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یكی از مفاهیم كلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده است. (سرینواسان و همكاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی است كه در برخی از كشورهای جهان حتی به عنوان یك رشته تحصیلی مجزا در سطح كارشناسی ارشد و دكتری ارائه می‌شود. و این در حالی است كه بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی كه تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارك تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یكی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می‌شود و یكی از موضوعاتی است كه طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این خود باعث شده كه تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در رابطه با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاكنون احتمالاً بیش از 300 مدل در رابطه با ارزش ویژه برند ارائه شده است) انجام شود.

برند، دارائی با ارزشی است و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته است. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان کرد که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه منظور خواهد کرد. این دو حرکت غیرمعمول بودند ولی انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت کرد. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار استفاده کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح استفاده کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در عمل- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل شد. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده است. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده است. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

ارزش ویژه برند در سال 1988 توسط موسسه علوم بازاریابی امریکا[16] به این صورت تعریف شد که مجموعه­ای است از رفتارها و ارتباطات مصرف­کننده­ی برند، اعضای شبکه و کانال برند و شرکت مادر که موجب می­شود برند بتواند سود بیشتری نسبت به زمانی که بدون نام برند باشد کسب کند (لوتسر، 1988). یک سال بعد، فرگوهر ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش افزوده شده به شرکت، تجارت و یا مصرف­کننده­ای که کالای همراه با برند را خریداری می­کند معرفی کرد (فرگوهر، 1989). در تعریف ساده و در عین حال عمیق اَمبلر، ارزش ویژه برند چیزی است که ما در سر خود داریم و همراهمان است (اَمبلر، 1992). ارزش ویژه برند ارزش افزوده­ای است که با محصولات و خدمات همراه می­شود. آکر ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه­ای از دارایی­ها و تعهداتی که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است تعریف کرد (آکر، 1991). این ارزش می­تواند در قالب نحوه­ی نگرش، احساس و عمل مشتریان در ارتباط با برند انعکاس یافته یا در قیمت­ها، سهم بازار و سودی که برند برای شرکت به ارمغان می­آورد منعکس شود. ارزش ویژه برند یک دارایی غیرقابل لمس و بسیار مهم برای شرکت­ها است که هم ارزش مالی و هم ارزش روانشناختی دارد (کاتلر و کلر، 2007، ص 276).

 

در ذیل تعاریف دیگری از ارزش ویژه برند آمده است:

– تعریف واژه ­نامه بین­المللی بازاریابی[17] از ارزش ویژه برند:

ارزش­ها، دارائی­ها سرمایه­ها و ادراکات مربوط به یک محصول، خدمت یا ایده که به آن اختصاص می­یابد و به وسیله سازنده­ی آن محصول، خدمت یا ایده ترویج داده می­شود. ارزش ویژه برند به تعهدات و مسئولیت­هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق می­شود (یادین، 2002، ص 53).

– تعریف دیدگاه (مصرف­کننده) محور[18] از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای برآورده­کردن و بالابردن انتظاراتی است که   مصرف­کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده­آل[19] استفاده می­برند و این خود بیانگر این است که چگونه مصرف­کنندگان گروه محصول را می­بینند و چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه می­کنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می­پردازند (پسیکف[20]، 2006، ص 30).

– تعریف نیکولینو[21] (2001، ص77) از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، مجموعه تمام ارزش­های متفاوتی است که افراد به نام یک برند اضافه می­کنند که این ارزش­ها می­تواند ترکیبی انتخابی از فاکتورهای کارکردی و احساسی باشد. ارزش ویژه برند ناملموس است و در ذهن افراد قراردارد. در عین حال قابل تبدیل شده به پول است.

موسسه علمی بازاریابی[22] ارزش ویژه برند را چنین تعریف می‌كند:

مجموعه‌ای از تداعی‌ها و رفتارها در بخش مشتریان برند، اعضای كانال و شركت مادر كه به برند امكان می‌دهد میزان بیشتری درآمد داشته باشد یا حاشیه سود بیشتری نسبت به زمانی كه بدون برند است داشته باشد و این به برند مزیت قوی، پایا و متمایزی را در مقابل رقبا می‌دهد (گردن،[23] 2002).

ارزش ویژه برند منفعت فزاینده و ارزش افزوده به یك محصول، توسط نام آن برند است مانند كوك، لیویلس، كداك و نایك[24] (فركوهار، هان و لجیری،[25] 1991). از زمانی كه «ارزش ویژه برند» مطرح شد، توجه رو به رشدی در میان پژوهشگران و فعالان بازاریابی نسبت به آن بوده است (كوب والگرن و همكاران،[26] 1995)، كه همین مسئله باعث پیدایش تعاریف زیادی از ارزش ویژه برند شده است: ارزش افزوده توسط نام برند (كوب والگرن و همكاران، 1995) منفعت فزاینده (كاماكورا و راسل،[27] 1993)، تفاوت بین ترجیح كلی برند و ترجیح چند ویژگی مبتنی بر سطوح ویژگی اندازه‌گیری شده هدف‌دار (پارك و سرینیواسان،[28] 1994) و كیفیت كلی و تمایل انتخاب (آگروال و رائو،[29] 1996).

از دیدگاه مشتری محور، كلر[30] (1993) ارزش ویژه برند را به عنوان تأثیرات متمایز تعریف می‌كند كه دانش برند بر پاسخ مشتری به بازاریابی برند دارد (ارزش ویژه برند مشتری محور).

براساس میزان ارزش ویژه برند، پروفسور دیوید آكر (1991)، رهبر آكادمیك در مدیریت برند، آن‌را به عنوان مجموعه‌ای از دارایی‌ها و تعهدات مرتبط با یك برند، نام آن، و سمبلی مفهوم‌سازی می‌كند كه به ارزشی كه توسط محصول یا خدمت برای شركت یا مشتریان شركت فراهم شده است، اضافه و یا از آن كاسته می‌شود.

مك كوئین[31] (1991)، ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول برند‌دار برای مشتری و ارزش آن بدون برندگذاری تعریف می‌كند.با توجه به دیدگاه رفتاری مشتری محور ارزش ویژه برند، یو و دانته[32] (2001)، ارزش ویژه برند را به عنوان پاسخ‌های مختلف مصرف‌كنندگان بین یك برند اصلی[33] و یك محصول بی‌برند زمانی كه هر دو، سطح مشابهی از مشوق‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول دارند، تعریف می‌كنند.

و نهایتاً اینكه، ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است كه بر محصولات یا خدمات اعطا می‌گردد. ارزش ویژه برند، ممكن است در طریق تفكر مشتریان، احساس و عمل در قبال برند نمایان شود همچنان كه در قیمت‌ها، سهم بازار و سودآوری، برند برای شركت به ارمغان بیاورد (كاتلر و كلر،[34] 2008).

در جدول شماره 1 تعاریف ارزش ویژه برند برخی از محققان به‌طور خلاصه آورده شده است:

جدول شماره 1: تعاریف ارزش ویژه برند از نقطه‌نظر صاحب‌نظران مختلف

نام محقق

تعریف ارزش ویژه برند

آكر

مجموعه‌ای از دارایی‌های برند و تعهدات مربوط به یك برند، نام و نشان آنكه به ارزش فراهم شده برای محصول یا خدمت برای شركت و یا مشتریان آن شركت اضافه می‌شود و یا از آن كاسته می‌شود

دی چرناتونی و مك دونالد[35]

ویژگی متمایزی كه تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته‌ای به ترازنامه شركت می‌دهد

فركوهار[36]

ارزش افزوده‌ای كه برند فرض شده به یك محصول اعطا می‌كند

كلر

تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌كننده به فعایت بازاریابی

 

پارك و سرینواسان

ترجیح نموی اعطا شده توسط برند به محصول، زمانی كه توسط یك مشتری فردی درك شده است

سایمون و سالیوان[37]

جریانات نقدی نموی كه به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی برند روی می‌دهد

سرینواسان[38]

جزئی از ترجیح كلی كه توسط ویژگی‌هایی كه به‌طور عینی اندازه‌گیری شده، بیان نمی‌شود

سوایت و همكاران[39]

معادل‌سازی مالی استفاده كلی مصرف‌كننده‌ای كه یك برند را می‌گیرد

دیویس[40] منتزر

ارزشی كه برای شركت به دلیل ارتباط محكم بین برند شركت و برندهای مشتریان ایجاد می‌شود

 

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] – Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

[16] – Anerican Marketing Science Institute

[17] – International Dictionary of Marketing.

[18] – Consumer Insight- Driven Definition of Brand Equity.

[19] – Category Ideal.

[20] – Passikoff.

[21] – Nicolion

[22] – The Marketing Science Institute.

[23] – Alastair Gordon.

[24] – Coke, Kodak, Levi’s, Nike.

[25] – Farquhar, Han, and Ljiri.

[26] – Cobb- Walgren et al.

[27] – Kamakuraand Russell.

[28] – Park and Srinivasan.

[29] – Agarwal and Rao, 1996.

[30] – Keller

[31] – McQueen.

[32] – Yoo, Dothu.

[33] – Focal.

[34] – Kotler and Keller.

[35] – DeChernatony and McDonald.

[36] – Farquhar.

[37] – Simon and Sullivan.

[38] – Srinivasan.

[39] – Swait, Erdem, Louviere and Dubelaar.

[40] – Davis and Mentzer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

  • خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي

    خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک (از تئوري تا عمل) تألیف دکتر محمد نمازي کلمات کلیدی : دانلود رایگان خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک) از تئوري تا عمل( تألیف دکتر محمد نمازي خلاصه کتاب حسابداري مدیریت استراتژیک ( از تئوري تا…

  • پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم)

    پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل پنجم) اخلاق معاشرت معیار معاشرت پاورپوینت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی فصل پنجم(اخلاق معاشرت) فهرست مطالب:انواع معاشرت,معیار معاشرت,اهتمام به امور مردم,اهمیت و جایگاه,اصلاح میان مردم,نظارت اجتماعی,آسیب شناسی معاشرت با دیگران,دوستی و…

  • پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي

    پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي تحقیق بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي بررسی فناوري هاي نوين در صنايع غذايي فناوري هاي نوين در صنايع غذايي…

  • پاورپوینت تکنیک های سوء استفاده و تقلب رایانه ای(فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات)

    پاورپوینت تکنیک های سوء استفاده و تقلب رایانه ای(فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری مرادی و بیات) پاورپوینت فصل هفتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تألیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات با عنوان تکنیک های سوء استفاده و…

  • پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی

    پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی پایان نامه مراحل ساخت رب گوجه فرنگی پایان نامه فرآیند تولید رب گوجه فرنگی پایان نامه فناوری تولید گوجه فرنگی پایان نامه بسته بندی رب گوجه فرنگی پایان نامه…

  • پاورپوینت ويژگى هاى شهر الكترونيكى و ملزومات آن

    پاورپوینت ويژگى هاى شهر الكترونيكى و ملزومات آن پاورپوینت شهر الکترونیک چیست پاورپوینت شهر الکترونیکی ایران پاورپوینت شهر الکترونیکی پاورپوینت شهر الکترونیک ایتراست پاورپوینت شهر الکترونیک ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ويژگى هاى شهر الكترونيكى و ملزومات آن جهت رشته…

  • دانلود پاورپوینت خدایان آشوری

    دانلود پاورپوینت خدایان آشوری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خدایان آشوری جهت رشته باستان شناسی در 36 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آشوریها ، هم خدایانی را که…

  • مقاله رشته حسابداری با عنوان درآمدی بر اخلاق و آئین رفتار حسابداران حرفه ای

    مقاله رشته حسابداری با عنوان درآمدی بر اخلاق و آئین رفتار حسابداران حرفه ای حسابداری و حسابرسی اساسنامه جامعه حسابداران اخلاق و آئین رفتار حسابداران حرفه ای مسئولیت حسابداران حرفه‌ای در قبال جامعه دانلود مقاله رشته حسابداری درآمدی بر اخلاق…

  • دانلود تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی و عوامل تاثیر گذار بر آن docx

    دانلود تحقیق در مورد پیشرفت تحصیلی و عوامل تاثیر گذار بر آن docx رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی پیشرفت تحصیلی و عوامل تاثیر گذار بر آن با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد بصورت کامل…

  • پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور 1987 با روایی و پایایی معتبر

    پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور 1987 با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک دلبستگی کودکان پرسشنامه سبک دلبستگی دانش آموزان پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن پرسشنامه سبک دلبستگی هازان و شیور دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن…

  • مبانی نظری سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI

    مبانی نظری سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI کلمات کلیدی : مبانی نظری fdi پیشینه تحقیق fdi تاریخچه سرمایه گذاری خارجی تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در ایران تاریخچه سرمایه گذاری خارجی در جهان تاريخچه سرمايه گذاري خارجي در ايران مبانی نظری…

  • دانلود پاورپوینت انواع ارتباطات فردی

    دانلود پاورپوینت انواع ارتباطات فردی پاورپوینت ارتباط بین فردی پاورپوینت مهارت ارتباط بین فردی پاورپوینت مهارت های ارتباطات میان فردی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت انواع ارتباطات فردی جهت رشته مدیریت در 14 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی سوم دبستان

    پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی سوم دبستان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس ریاضی سوم دبستان به کودکان کلاس سوم ابتدایی در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی

    پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی پاورپوینت آشنایی با ویژگی های معماری ایران در دوره اسلامی عناصر تشکیل دهنده معماری ایران در دوره اسلامی میانسرا ایوان رواق گنبد شبستان ستوندار چهار صفه حجره مناره بادگیر رفتن…

  • پرسشنامه بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان

    پرسشنامه بررسی تطبیقی ارتباط فرسودگی شغلی با سلامت روان کلمات کلیدی : پرسشنامه فرسودگی شغلی پرسشنامه فرسودگی شغلی پرستاران پرسشنامه فرسودگي شغلي پنيس و ارونسون روایی و پایایی پرسشنامه فرسودگی شغلی تحلیل پرسشنامه فرسودگی شغلی دانلود پرسشنامه فرسودگی شغلی پرسشنامه…

  • دانلود پاورپوینت خلاقیت در سازمان

    دانلود پاورپوینت خلاقیت در سازمان پاورپوینت خلاقیت از دید سازمانی پاورپوینت در مورد تکنیک های خلاقیت در سازمان پاورپوینت تعریف خلاقیت از دید سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاقیت در سازمان جهت رشته مدیریت در 44 اسلاید و…

  • طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر

    طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر رفتار هیسترزیس ستون بست دار دانلود مقالات عمران دانلود مقالات رشته عمران رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مهندسی عمران طراحی…

  • پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی

    پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی نقش استراتژی در کسب و کارهای بین المللی استراتژی های ورود در حوزه تجارت بین الملل نقش…

  • بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان

    بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر کارکرد کارمندان اداره کل استاندارد خراسان مدیریت موفق عملکرد کارکنان بهبود بهره وری نیروی انسانی نظام ارزشیابی عملكرد كاركنان تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان بررسی تاثیرات مدیریت موفق بر عملکرد کارکنان اداره کل استاندارد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن 85 صفحه فصل دوم پایان نامه افسردگی معلمان زن مبانی نظری افسردگی معلمان زن پیشینه تحقیق افسردگی معلمان زن پیشینه داخلی افسردگی معلمان زن پیشینه خارجی افسردگی معلمان زن پیشینه پژوهش افسردگی…

  • پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان

    پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان آثار باستانی اصفهان کاخ عالی قاپو میدان نقش جهان (امام) عمارت هشت بهشت پل خواجو میدان کهنه(سبزه میدان) کوه آتشگاه کلیسای وانک منار علی پل چوبی مسجد جامع نایین ابیانه…

  • خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن

    خصوصیات تاب آوری و راهکارهای عملی برای افزایش آن تحقیق درباره تاب آوری ویژگی های افراد تاب آور مدل های تاب آوری روانشناختی عوامل موثر بر تاب آوری pdf اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی راهکارهای عملی برای افزایش تاب…

  • ریسک اعتباری و مطالبات معوق و الگو برای وصول آن

    ریسک اعتباری و مطالبات معوق و الگو برای وصول آن مطالبات بانکی چیست راهکارهای وصول مطالبات وصول مطالبات چیست وصول مطالبات بانک پروژه مطالبات معوق بانک راهکارهایی برای بهبود وصول مطالبات ریسک اعتباری در اعطای تسهیلات بانکی الگویی برای وصول…

  • پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان

    پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامع آموزش مهارت های زندگی ویژه دانشجویان جهت رشته آموزشی در قالب 234 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • نظریه های برنامه درسی برای پیشرفت درسی

    نظریه های برنامه درسی برای پیشرفت درسی نظریه های برنامه درسی نظریه های پیشرفت درسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی تحقیق در مورد پیشرفت درسی عوامل درونی و بیرونی عملکرد تحصیلی رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی…

  • پاورپوینت جزوه آموزشی مطلب

    پاورپوینت جزوه آموزشی مطلب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جزوه آموزشی مطلب جهت رشته ریاضی در قالب 84 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش           برای نوشتن برنامه…

  • پاورپوینت میکروشمع درجا و روش مقاوم سازی فونداسیون به روش میکروشمع ها

    پاورپوینت میکروشمع درجا و روش مقاوم سازی فونداسیون به روش میکروشمع ها پاورپوینت میکروشمع درجا دانلود پاورپوینت میکروشمع درجا و روش مقاوم سازی فونداسیون به روش میکروشمع ها پاورپوینت روش مقاوم سازی فونداسیون به روش میکروشمع ها رفتن به سايت…

  • بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی

    بررسی تاثیر بیع خیاری بر بانکداری اسلامی کلمات کلیدی : بیع شرط در فقه پایان نامه بیع شرط پیامدهای بیع شرط بیع شرط در فقه مذاهب اسلامی کاربرد بیع خیاری در بانکداری کاربرد بیع خیاری در بازارهای مالی مستثنیات ادله…

  • مبانی نظری ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

    مبانی نظری ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس مبانی نظری جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس…

  • دانلود پاورپوینت نمای خشک جهت

    دانلود پاورپوینت نمای خشک جهت دانلود پاورپوینت نمای خشک پاورپوینت درمورد نمای خشک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمای خشک جهت رشته معماری در 52 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • دانلود پاورپوینت روش های تربیت فرزندان

    دانلود پاورپوینت روش های تربیت فرزندان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های تربیت فرزندان جهت رشته روانشناسی در 33 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       درک شخصیت و…

  • دانلود پاورپوینت نمای خارجی ساختمان

    دانلود پاورپوینت نمای خارجی ساختمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نمای خارجی ساختمان جهت رشته معماری در 49 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       نما در لغت نامه دهخدا…

  • تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری

    تجزیه و تحلیل آرا ترافعی و مشورتی دیوان بین المللی دادگستری آرا ترافعی دیوان بین المللی دادگستری آرا مشورتی دیوان بین المللی دادگستری نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر پایان نامه توسعه حقوق بشر توسعه حقوق بشر…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان 69 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری دانشجویان مبانی نظری رویکردهای یادگیری دانشجویان پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری دانشجویان پیشینه داخلی رویکردهای یادگیری دانشجویان پیشینه خارجی رویکردهای یادگیری دانشجویان…

  • دانلود تحقیق درباره هیجان و مولفه های آن word

    دانلود تحقیق درباره هیجان و مولفه های آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی هیجان و مولفه های آن با فرمت docx در قالب 45 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می…