مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های سنتی و نوین ارزیابی عملکرد بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 تاريخچه ارزيابي عملكردسابقه ارزيابی به گذشته‌های بسيار دور بر مي‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد كه همواره در شكل گيری اجتماعات بشری تحت عنوان قبايل، پديده تقسيم كار در بين اعضای قبيله در مواردی نظير شكار، ايجاد امكان استراحت و غيره وجود داشته است. در اين دوران ارزيابي عملكرد به صورت ابتدايی موجود بوده است به گونه ای كه افراد موفق به گرفتن پاداش يا احتمالاً ترفيع مقام نايل شدند. نظام ارزيابی عملكرد به صورت رسمی، در سطح فردی و سازمانی از سال1800 ميلادی توسط رابرت اون در اسكاتلند در صنعت نساجي برای اولين بار مطرح گرديد، بطوريكه كالاهای توليد شده با استفاده از چوب‌هايی در رنگ‌های مختلف درجه بندی شدند كه اين كار در واقع نوعی ارزيابی از كيفيت و يا ستاده سازمان بوده است.در عصر حاضر، ارزيابی عملكرد در مقايسه با گذشته تكامل يافته و هم ‌پا با سير توسعه انديشه‌های مديريت، فرايند، ماهيت و كاركردهای ان توسعه و گسترش زيادی يافته است (دفتر ارزیابی عملکرد مدیریت، 1380).

 

 

 ارزيابي عملكرد در ايرانتاریخچه ارزیابی عملكرد در ایران به قرن هفتم هجری برمی‌گردد. این موضوع نخستین بار از سوی خواجه رشیدالدین فضل‌الله مطرح شد. قرن‌ها پس از آن در سال ۱۳۴۹ در كشور مقرر شد مدیریت و نحوه انجام امور مورد ارزیابی قرار گیرد. به این منظور مركز ارزشیابی سازمان‌های دولتی در نخست وزیری تشكیل شد. در سال ۱۳۵۲ با آغاز برنامه پنجم عمرانی به موجب بند ۸ ماده ۵ فصل سوم قانون برنامه و بودجه كشور، وظیفه ارزیابی عملكرد دستگاه‌های اجرایی به عهده سازمان برنامه و بودجه گذاشته شد و به همین منظور معاونت ارزشیابی سازمان‌های دولتی در این سازمان تشكیل شد.

در سال ۱۳۵۴ براساس اصلاحیه مورخ 28/12/1353 قانون استخدام كشوری و به موجب بند ۶ قسمت ب ماده ۶۰۴ قانون مذكور وظیفه ارزشیابی و كارایی در دستگاه‌های اجرایی كشور، به منظور راهنمایی آنها در جهت برقراری روش‌های صحیح اداری و اصول مدیریت و گزارش آن به نخست وزیر، به سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منتقل و در پی آن دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی تشكیل شد. در سال ۱۳۵۹ دفتر ارزشیابی سازمان‌های دولتی در سازمان امور اداری و استخدامی‌كشور منحل و اقدامات مربوط به ارزیابی كارایی و عملكرد دستگاه‌های اجرایی تا سال ۱۳۷۶ متوقف شد. در سال ۱۳۷۹ نیز پس از ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی‌كشور و تشكیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، این وظیفه برعهده دفتر ارزیابی عملكرد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گذاشته شد (کریمی،1385)

 

 

 ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد 
نظام ارزيابی عملكرد را می‌توان از زوايای متفاوتی مورد بررسی قرار داد. دو ديدگاه مهم در خصوص ارزيابی عملكرد وجود دارد: 1) ديدگاه سنتی و 2) ديدگاه نوين. در ديدگاه سنتی، مهمترين هدف ارزيابی، قضاوت و ارزيابی عملكرد می‌باشد در حالی كه در ديدگاه مدرن، فلسفه ارزيابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفيت ارزيابی شونده متمركز شده است. ساير تفاوتهای اين دو ديدگاه را می توان به صورت زير بيان كرد:

نقش ارزيابي كننده: در ديدگاه سنتی ارزيابی كننده، هادی، مشورت دهنده و تسهيل كننده عمليات و عملكردها مي باشد.
دوره ارزيابي: در دیدگاه سنتی ارزیابی عملکرد، مهمترین هدف ارزیابی قضاوت و ارزیابی عملکرد می‌باشد. دیدگاه سنتی عملکرد دیدگاهی گذشته نگر دارد. در حالی که در دیدگاه مدرن فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکز شده است و ارزیابی در راستای چشم انداز و اهداف آتی سازمان برنامه ریزی واجرا می‌شود (نجفی و سایرین،1388: 161-147)

هدف: در ديدگاه سنتی هدف كنترل ارزيابی دهنده و مچ گيری است و اعمال سبك دستوری و محاكمه‌ای از ويژگي های بارز آن به شمار مي‌آيد در حالي كه در ديدگاه مدرن، هدف اموزش، رشد و بهبود بهسازی افراد و سازمان اهداف می‌باشد. 
دلیل این‌که امروزه بیشتر سیستم های ارزیابی عملکرد‌‌سنتی ، استاتیک می‌باشند این است که این سیستم ها در برابر تغییرات داخلی و محیط خارجی سازمان پویا و حساس نیستند (رمضان زاده، 1390).

 

 

 سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین
در بررسی فلسفه وجودی ارزیابی عملکرد با دو دیدگاه سنتی و نوین روبه رو می شویم. بسیاری از انتقادات مربوط به سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد ناشی از ناکامی آنها در سنجش و نظارت بر ابعاد چندگانه عملکرد به واسطه تمرکز بیش از حد بر شاخصهای مالی است (زالی،1388) که این امر ریشه در تئوری های اقتصادی دارد. 
اما شاخصهای مالی به تنهایی نمی توانند تصویر مناسب و کاملی از فعالیتهای داخل سازمان برای طراحان سیستمهای کنترل مدیریت فراهم کنند (رجاییان.1384)

 

استفاده از شاخصهای مالی به عنوان تنها معیار در ارزیابی عملکرد اثرهای نامطلوب زیر را به دنبال خواهد داشت:
1-  عمدتا” کوتاه نگرند. لذا مدیرانی که عملکردشان با شاخصهای مالی ارزیابی می شود ترغیب می شوند که با خطر انداختن ارزشها و عملکرد بلند مدت سازمان. نتایج مالی کوتاه مدت را بهبود بخشند. بطور مثال کاهش هزینه های تحقیق و توسعه آموزش گر چه در کوتاه مدت با کاستن هزینه های سازمان سود کوتاه مدت را افزایش می دهد ولی در بلند مدت موقیت رقابتی سازمان را به خطر می اندازند.

 

2-شاخصهای مالی کلان نگر نیستند و عوامل بیرونی موثر بر فعالیتهای سازمانی را در نظر نمی گیرند. لذا دید محدودی به مدیران می دهند وآنها را وا می دارند که به سازمان به عنوان یک سیستم بسته نگاه کنند.

 

3-عمدتاً شاخصهای مالی گذشته نگر و تاخیر دارند. به این معنی که خود حاصل بهبود عملکرد سازمان در حوزه های دیگرند.این شاخصها عمدتاً حاصل شاخصهای پیش رو هستند. کاهش زمان معرفی محصول به بازار زمان فرآیند افزایش بازده فرآیندهای عملیاتی و…شاخصهای پیش رو بوده ومی توانند موجب بهبود شاخصهای تاخیرداری نظیر سودآوری و نرخ بازده سرمایه شوند. بی توجهی به شاخص های پیش رو موجب می شود که روابط علت و معلولی بین شاخص ها در نظر گرفته  نشود و سازمان نتواند مسیر بهبودعملکرد مالی خود را بیابد.

 

4-شاخصهای مالی با یک کاسه کردن عملکرد تمامی اجزاءی سازمان در چند معیار نمی توانند مبنایی برای ارزیابی عملکرد واحدها و فرآیندهای سازمانی قرار گیرند. به عبارتی افزایش سود می تواند حاصل  مجموعه ای از بهبودهای علی و معلولی در سازمان باشد. در این مجموعه برخی واحدها و فرآیندها موثرتر و برخی کم تاثیرتر بوده و حتی ممکن است برخی واحدها و فرآیند عملکرد نامناسبی داشته باشند ولی برآیند کلی (به علت عملکرد خوب دیگر واحدها، فرآیندها و یا عوامل بیرونی) مناسب باشد.

 

5-کنترل مالی صرف ممکن است مدیران را ترغیب کند که داده ها را دستکاری کنند. مثلاً مدیران ممکن است با استفاده از روشهای حسابداری از درآمد آینده برای اهداف جاری قرض بگیرند. از آنجا که در تعیین اهداف مالی در بودجه هر دوره مدیران نفوذ زیادی دارند. ممکن است آنها اهدافی را وضع کنند که به راحتی بتوان به آنها دست یافت.

 

6-کارکنان و نیروهای اجرایی سازمان دید محدودی نسبت به شاخصهای مالی دارند و درک اینکه چه فعالیتی در حوزه کاری آنان موجب ارتقاء و بهبود شاخص های مالی (نظیر نرخ بازده سرمایه و سودآوری) می شود برای آنها دشوار است. لذا نمی توانند فعالیتهای خود را در جهت بهبود این شاخصها جهت دهی کنند (نجمی و زارعی، 1387).

 

در مقاله زالی در سال 1388 وان بیان کرد که تکیه بر معیارهای مالی صرف برای اطمینان از اینکه استراتژی خوب اجرا شود کافی نیست. از این رو صاحبنظران و دست اندر کاران به جستجوی شیوه ها و سیستم های نوین ارزیابی عملکرد می پردازند که تا حد امکان نقطه ضعف ها ی سیستم های سنتی را نداشته و پاسخگوی مشکلاتی که به آنها اشاره شد باشند (زالی، 1387).پیتر دراکر در این زمینه به عنوان معضل سنجش ارزیابی عملکرد چنین بیان می دارد: ((سنجش سنتی عملکرد برای ارزیابی کسب و کار کافی نیست. دلیل اصلی اینکه چرا ارزیابی سنتی در تامین نیازهای جدید کسب و کار موفق نمی شود، ریشه در شاخصهای ناقص و ضعیف دارد. تاکید بر شاخص های حسابداری بیانگر دیدگاههای تاریخی به عملکرد مالی شرکتها می باشد. این شاخص ها نتیجه عملکرد مدیریت است نه علت آن.))

 

 

 

 فهرست مطالب 
ارزیابی عملکرد
2-1-1- مقدمه    11
2-1-2- تعاریف ارزیابی عملکرد    11
2-1-3- تاريخچه ارزيابي عملكرد     13
2-1-3-1- ارزيابي عملكرد در ايران     13
2-1-4- ديدگاههاي سنتي و نوين در ارزيابي عملكرد      14
2-1-5- سیستمهای  ارزیابی عملکرد سنتی و نوین    15
2-1-5-1- سیستمهای سنتی ارزیابی عملکرد      16
2-1-5-1-1- سیستم اندازه گیری حسابداری     16
2-1-5-1-2- روش ABC      17
     2-1-5-1-3- روش ارزش افزوده اقتصادی      17
     2-1-5-1-4- روشهای ارزیابی عملکرد افراد      18
     2-1-5-2- سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد    18
     2-1-5-2-1- نظام مدیریت کیفیت ایزو     18
     2-1-5-2-2- نظام مدیریت بر مبنای هدف    19
2-1-5-2-3- نظام مدیریت کیفیت جامع    19
2-1-5-2-4- روش بالدریج    20
2-1-5-2-5- نظام مدیریت هوشین    20
2-1-5-2-6- مدل تعالی سازمانی اروپا    21
 

منابع

 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

  • دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات

    دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پیام نور پاورپوینت جزوه مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات جهت…

  • پاورپوینت اصلاح موضعی اجزا

    پاورپوینت اصلاح موضعی اجزا پاورپوینت اصلاح موضعی دانلود پاورپوینت اصلاح موضعی اجزا پاورپوینت درمورد اصلاح موضعی اجزا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اصلاح موضعی اجزا جهت رشته عمران در قالب 28 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم

    پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شرح و بررسی تاریخچه و تشخیص اتیسم جهت رشته روانشناسی و روانپزشکی در قالب 55 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • پاورپوينت فصل هشتم علوم هشتم ابتدايی مبحث توليد مثل در جانوران

    پاورپوينت فصل هشتم علوم هشتم ابتدايی مبحث توليد مثل در جانوران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت فصل هشتم علوم هشتم ابتدايی مبحث توليد مثل در جانوران در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • دانلود پاورپوینت درباره مديريت ارتباط با مشتری

    دانلود پاورپوینت درباره مديريت ارتباط با مشتری پاورپوينت مديريت ارتباط با مشتري پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری crm پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری در محیط الکترونیکی پاورپوینت مدیریت ارتباط…

  • طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان

    طراحی پلان باز در محیط های اداری و تاثیر آن بر رضایت شغلی کارکنان طراحی پلان باز طراحی پلان آزاد طراحی ادارات پلان آزاد طراحی محیطهای اداری بصورت پلان آزاد طراحی پلان باز در محیط های اداری تاثیر طراحی ادارات…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتار مصرف کننده مبانی نظری رفتار مصرف کننده پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده پیشینه داخلی رفتار مصرف کننده پیشینه خارجی رفتار مصرف کننده…

  • پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد - منزل آقای قیافه

    پاورپوینت شناخت خانه های قدیمی مشهد - منزل آقای قیافه پاورپوینت شهر مشهد پاورپوینت درباره مشهد پاورپوینت شهرستان مشهد پاورپوینت خانه قدیمی پاورپوینت خانه های قدیمی پاورپوینت خانه های قدیمی مشهد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شناخت خانه های…

  • تاثیر حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران

    تاثیر حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان بر امنیت ملی ایران کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل عوامل موثر بر امنيت ملي ايران روابط ايران و جمهوري آذربايجان ابعاد نفوذ اسرائيل در جمهوري آذربايجان عوامل موثر بر امنيت ملي ايران در…

  • پاورپوينت حماسه 9 دی و پایان یک توهم

    پاورپوينت حماسه 9 دی و پایان یک توهم پاورپوینت حماسه 9دی پاورپوینت 9دی پاورپوینت حماسه 9 دی ماه پاورپوينت درباره حماسه 9 دی و پایان یک توهم پاورپوینت 9 دی و پایان توهم پاورپوینت در مورد حماسه 9 دی پاورپوینت…

  • پاورپوینت سقف های مرکب باعرشه فولادی

    پاورپوینت سقف های مرکب باعرشه فولادی پاورپوینت ضخامت سقف عرشه فولادی پاورپوینت سقف عرشه فولادی در سازه بتنی پاورپوینت اورلب ورق عرشه فولادی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سقف های مرکب باعرشه فولادی جهت رشته معماری در قالب 59…

  • پاورپوینت آشنایی با اختلالات خواب

    پاورپوینت آشنایی با اختلالات خواب رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اختلالات خواب جهت رشته روانپزشکی در قالب 34 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       الگوئي منظم…

  • احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران

    احكام ثانویه و بررسی و كاربرد 3 قاعده لا ضرر و نفی عسر و حرج و مقدمه حرام، حرام است در حقوق موضوعه ایران قاعده لا ضرر قاعده نفی عسر و حرج قاعده مقدمه حرام،حرام است احكام ثانویه حقوق موضوعه…

  • امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان

    امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان بودجه بودجه ریزی عملیاتی مهاباد امکان سنجی سازمان های پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان های رویه ای پیامدمحور امکان سنجی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان دانلود مقاله…

  • دانلود پاورپوینت راهنمای آزمون آماری مناسب جهت آزمون فرضیه های پژوهش

    دانلود پاورپوینت راهنمای آزمون آماری مناسب جهت آزمون فرضیه های پژوهش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت راهنمای آزمون آماری مناسب جهت آزمون فرضیه های پژوهش جهت رشته حسابداری در 16اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و…

  • دانلود جلسه سوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ارائه سخنرانی

    دانلود جلسه سوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی باعنوان ارائه سخنرانی پاورپوینت درس شیوه ارائه مطالب علمی و فنی شیوه ارائه مطالب علمی و فنی ppt جلسه سوم پاورپوینت شیوه ارائه مطالب علمی و فنی پاورپوینت ارائه سخنرانی…

  • دانلود پاورپوینت ادبیات پژوهشی

    دانلود پاورپوینت ادبیات پژوهشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ادبیات پژوهشی جهت رشته پایان نامه نویسی در 20 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        مطالعه منابع مربوط به موضوع…

  • فشرده سازی اطلاعات با استفاده از تبدیل موجك

    فشرده سازی اطلاعات با استفاده از تبدیل موجك تبدیل موجك،فشرده سازی داده ها آستانه گذاری نرم آستانه گذاری سخت بازتركیب رفتن به سایت اصلی

  • پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی

    پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع مالیات بر درآمد در حسابداری مالی پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری…

  • پاورپوینت آموزشی تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا

    پاورپوینت آموزشی تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی تکنولوژيهای کاهش انتشار آلاينده های هوا  جهت رشته گوناگون در قالب 59 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • پرسشنامه بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

    پرسشنامه بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پیاده سازی مدیریت دانش در بانک پرسشنامه تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه میان مدیریت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های اسنادی مبانی نظری سبک های اسنادی ادبیات نظری سبک های اسنادی چارچوب نظری سبک های اسنادی فصل دوم پایان نامه سبک های اسنادی دانلود مبانی نظری سبک های اسنادی پیشینه سبک های اسنادی…

  • پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی

    پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی دانلود پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی پاورپوینت راجب مزایای بازنشستگی پاورپوینت مزایای بازنشستگی پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی و انواع آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحقیق راجب مزایای بازنشستگی جهت رشته اقتصاد در…

  • پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها

    پرسشنامه عوامل مدیریتی موثر بر بهره وری سازمان و اولویت بندی آنها پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه استاندارد بهره وری سازمانی دانلود پرسشنامه بهره وری سازمانی پرسشنامه سنجش بهره وری سازمان پرسشنامه بهره وری در سازمان پرسشنامه محقق ساخته بهره…

  • دانلود پاورپوینت کتاب مقدمات زبان شناسی

    دانلود پاورپوینت کتاب مقدمات زبان شناسی پاورپوینت کتاب مقدمات زبان شناسی پاورپوینت کتاب مقدمات زبانشناسی دکتر مهری باقری پاورپوینت درس مقدمات زبان شناسی پاورپوینت جزوه مقدمات زبان شناسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب مقدمات زبان شناسی جهت رشته…

  • شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان

    شیوع و پیامدهای اضطراب امتحان شیوع اضطراب امتحان پیامدهای اضطراب امتحان سبب شناسی اضطراب امتحان تحقیق درباره اضطراب امتحان عوامل موثر بر اضطراب امتحان اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق پایان نامه…

  • پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit

    پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit پاورپوینت بررسی رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف پاورپوینت بررسی رشته کامپیوتر در mit پاورپوینت بررسی رشت کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مقایسه رشته کامپیوتر در دانشگاه شریف و mit …

  • پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - تنظیم هورمونی

    پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - تنظیم هورمونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش تدریس علوم هشتم - تنظیم هورمونی به دانش آموزان کلاس هشتم متوسطه اول در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع…

  • پاورپوینت روشهاي دستيابي به توسعه اقتصادي

    پاورپوینت روشهاي دستيابي به توسعه اقتصادي کلمات کلیدی : پاورپوینت روشهاي دستيابي به توسعه اقتصادي تحقیق روشهاي دستيابي به توسعه اقتصادي نظريه رشد متعادل اقتصادي نظريه رشد متعادل اقتصادي روزن اشتاين رودن نظريه رشد متعادل يا فشار بزرگ نظريه توسعه…

  • مبانی نظری طراحی روش نوینی در ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی

    مبانی نظری طراحی روش نوینی در ارزیابی عملکرد بنگاه های اقتصادی مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان مبانی نظری طراحی…

  • فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری

    فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگری رفتن به سایت اصلی فایل های پاورپوینت درس تصمیم گیری در مسایل مالی دکتر لشگریشامل مباحث زیر می باشد.اجاره داراییها به تعداد…

  • پاورپوینت تعیین گروه خونی

    پاورپوینت تعیین گروه خونی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعیین گروه خونی جهت رشته ی پزشکی در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       روش غير مستقيم…

  • پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار

    پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار دانلود پاورپوینت درمورد مسجد مدرسه سپهسالار رفتن به سايت اصلي دانلود پاور پوینت مسجد مدرسه سپهسالار جهت رشته معماری در قالب 32  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • پاورپوینت آمار و مدلسازی

    پاورپوینت آمار و مدلسازی پاورپوینت آمار توصیفی+pdf پاورپوینت مثال برای آمار توصیفی پاورپوینت آمار توصیفی در spss پاورپوینت تفسیر جدول آمار توصیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آمار و مدلسازی جهت رشته آمار در قالب 22 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

  • پرسشنامه بررسی عملکرد و امنیت نرم افزارها و سخت افزارها ، اینترنت و خدمات الکترونیکی در بانک و رضایت در بین کارمندان و مشتریان

    پرسشنامه بررسی عملکرد و امنیت نرم افزارها و سخت افزارها ، اینترنت و خدمات الکترونیکی در بانک و رضایت در بین کارمندان و مشتریان پرسشنامه عملکرد و امنیت نرم افزارها و سخت افزاره پرسشنامه اینترنت و خدمات الکترونیکی در بانک…