مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
دانلود مبانی نظری وفاداری مشتری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات نظری وفاداری مشتری به برند
فصل دوم پایان نامه وفاداری مشتری به برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند
ادبیات و مبانی نظری وفاداری مشتری به برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه 14

2-2- وفاداری به برند 15

2-3- انواع وفاداری 21

2-4- مدلهای وفاداری 22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید 23

2-4-2- مدل دیک و باس 24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس 25

2-4-4 – مدل بلومر 26

2-4-5- مدل ECSI 27

2-5- وفاداری خدماتی 28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان 29

2-7- رضایت مشتری 31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری 31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو 34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری 36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری 37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری 37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات 37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی 38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان 38

2-8- ارزش ویژه برند 39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری 42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند 42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند 43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری 44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری 44

2-9- مدل مفهومی تحقیق 47

2-9-1- کیفیت فیزیکی 47

2-9-2- رفتار كاركنان 47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل 48

2-9-4- هویت برند 48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی 48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی 49

2-10-2- تحقیقات خارجی 50

2- 11- جمع بندی فصل دوم 52

 

منابع

 

  • سبک ها و مولفه های ابراز وجود

    سبک ها و مولفه های ابراز وجود کلمات کلیدی : ابراز وجود تعریف نظری ابراز وجود تعریف عملیاتی ابراز وجود ابراز وجود در روانشناسی سبک های ابراز وجود مولفه های ابراز وجود تحقیق کامل در مورد ابراز وجود رفتن به…

  • پاورپوينت کاستن فاصله بین دولت و شهروند

    پاورپوينت کاستن فاصله بین دولت و شهروند پاورپوينت کاستن فاصله بین دولت و شهروند دانلود پاورپوينت کاستن فاصله بین دولت و شهروند پاورپوينت در مورد کاستن فاصله بین دولت و شهروند دانلود پاورپوينت درباره کاستن فاصله بین دولت و شهروند…

  • پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان

    پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان پاورپوینت بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان تحقیق بررسی کاربردهای شیشه در ساختمان آشنايي با انواع شيشه ها شیشه های خم شيشه هاي مات و رنگي شيشه هاي با پوشش سطحي شيشه سكوريت شیشه اسپندرال…

  • پاورپوینت مخابرات سیار

    پاورپوینت مخابرات سیار پاورپوینت بررسی مخابرات سیار دانلود پاورپوینت مخابرات سیار دانلود پاورپوینت GSM پاورپوینت ارتباط بی سیم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مخابرات سیار جهت رشته مخابرات و الکترونیک در قالب 24 اسلاید و با فرمت pptx به…

  • پاورپوینت بررسی جایگاه بازار سرمایه در بانکداری تجاری

    پاورپوینت بررسی جایگاه بازار سرمایه در بانکداری تجاری کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی جایگاه بازار سرمایه در بانکداری تجاری تحقیق جایگاه بازار سرمایه در بانکداری تجاری تعریف کسادی و رکود ویژگی‌های دوران رکود افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری ویژگی‌های سرمایه‌گذاران در دوران…

  • ویژگی های نگرش، تفاوت آن با مفاهیم مشابه و شرایط شکل گیری و تکوین آن

    ویژگی های نگرش، تفاوت آن با مفاهیم مشابه و شرایط شکل گیری و تکوین آن کلمات کلیدی : تعريف نگرش ويژگي‌هاي نگرش تفاوت نگرش با ارزش، عقيده و علاقه شرايط عمده شکل‌گيري و تکوين نگرش‌ رفتن به سایت اصلی هدف…

  • پاورپوینت مدیریت مشارکتی مرتبط با تئوری مدیریت - سطح دکتری

    پاورپوینت مدیریت مشارکتی مرتبط با تئوری مدیریت - سطح دکتری کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت مشارکتی مرتبط با تئوری مدیریت - سطح دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مدیریت مشارکتی مرتبط با تئوری مدیریت - سطح دکتری به تعداد 71…

  • دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش

    دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش کلمات کلیدی : دانلودکار آموزی کارخانه پشم گزارش رفتن به سایت اصلی نام فایل : کار آموزی کارخانه پشم گزارش فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 42 حجم : 2 مگابایت مقدمه احداث كارخانه پشم…

  • پاورپوینت آموزشی بخش 1 علوم چهارم ابتدایی مبحث ساختمان بدن موجودات زنده

    پاورپوینت آموزشی بخش 1 علوم چهارم ابتدایی مبحث ساختمان بدن موجودات زنده رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش علوم چهارم ابتدایی مبحث ساختمان بدن موجودات زنده در قالب 8 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت بررسی عوامل موفقیت بنگاه های کارگزاری واسطه در پیاده سازی نوآوری باز

    پاورپوینت بررسی عوامل موفقیت بنگاه های کارگزاری واسطه در پیاده سازی نوآوری باز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسي عوامل موفقیت بنگاه‌های كارگزاری واسطه‌ در پیاده‌سازی نوآوری باز جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 44 اسلاید…

  • پاورپوینت رویداد نگاری حسابرسی در ایران و جهان

    پاورپوینت رویداد نگاری حسابرسی در ایران و جهان پاورپوینت پیشینه حسابرسی در ایران پاورپوینت پیشینه حسابرسی داخلی پاورپوینت پیشینه مختصر حسابرسی در ایران پاورپوینت پیشینه کمیته حسابرسی پاورپوینت پیشینه تحقیق حسابرسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیشینه حسابرسی جهت رشته…

  • ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی

    ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی درایوهای کششی سیستم های تراكشن القایی سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی قابلیت احیا کنندگی موتورهای القایی دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات 85 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات 85 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند لبنیات پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند لبنیات پیشینه پژوهش ارزش ویژه…

  • پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف

    پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت تقسیم بازار و تعیین بازار هدف فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:19 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " تقسیم بازار و تعیین…

  • پایان نامه سلامت روان سالمندان

    پایان نامه سلامت روان سالمندان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روان سالمندان پایان نامه در مورد سلامت روان سالمندان موضوع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکانشگری و رفتارهای تکانشی 78 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تکانشگری و رفتارهای تکانشی 78 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری تکانشگری پیشینه تحقیق تکانشگری پیشینه داخلی تکانشگری پیشینه خارجی تکانشگری پیشینه پژوهش تکانشگری پیشینه نظری تکانشگری فصل دوم پایان نامه تکانشگری ​​​​​​​مبانی نظری رفتارهای…

  • نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک

    نقش فرآیند مدیریت دانش بر اثربخشی بانک پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه اثربخشی بانک فرایندهای مدیریت دانش تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد بانک پیاده سازی مدیریت دانش در بانک استقرار مدیریت دانش در بانک بکارگیری مدیریت دانش در بانک…

  • پاورپوینت آشنایی خدمات مدیریت طرح

    پاورپوینت آشنایی خدمات مدیریت طرح پاورپوينت مديريت طرح دانلود پاورپوينت مديريت طرح پاورپوینت درباره مديريت طرح رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی خدمات مدیریت طرح جهت رشته مدیریت در قالب 15 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل…

  • مبانی نظری و ادبیات پایان نامه خلاقیت و نوآوری 66 صفحه

    مبانی نظری و ادبیات پایان نامه خلاقیت و نوآوری 66 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت و نوآوری پیشینه تحقیق خلاقیت و نوآوری پیشینه داخلی خلاقیت و نوآوری پیشینه خارجی خلاقیت و نوآوری پیشینه پژوهش خلاقیت و…

  • پاورپوینت شبیه سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین

    پاورپوینت شبیه سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبیه سازی و کاربرد آن در لجستیک و مدیریت زنجیره تامین جهت رشته مدیریت در 46 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری

    پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب هفت ستون سیاست سطح دکتری دو فایل کار شده در دو ترم  مختلف فایل اول : 58 اسلاید…

  • پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت

    پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت کلمات کلیدی : پاورپوینت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت هزینه یابی موجودیها و تجزیه و تحلیل ظرفیت هزینه یابی متغیر هزینه یابی جذبی صورت سود و زیان هزینه…

  • پاورپوینت آشنایی با سيستم ايمنی و عملکرد آن

    پاورپوینت آشنایی با سيستم ايمنی و عملکرد آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سيستم ايمنی و عملکرد آن جهت رشته پزشکی در قالب 76 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…

  • پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه

    پاورپوینت سازه های فضاکار و تحلیل و طراحی سازه پاورپوینت سازه های فضاکار پاورپوینت سازه فضاکار پاورپوینت فاصله ستون ها در سازه فضاکار پاورپوینت معایب سازه های فضاکار پاورپوینت ضخامت سازه فضاکار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سازه های…

  • پاور پوینت درس 23 مبحث بهره وری کتاب مطالعات اجتماعی نهم

    پاور پوینت درس 23 مبحث بهره وری کتاب مطالعات اجتماعی نهم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش مطالعات اجتماعی نهم متوسطه مبحث بهره وری در قالب 10 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری

    کاربرد مدل سوات در آسیب شناسی سیستم برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سازمانی برون سپاری خدمات شهری الگوهای آسیب شناسی سازمانی فرآیند آسیب شناسی سازمانی  کاربردهای مفید مدل‌های سازمانی آسیب شناسی برون سپاری خدمات شهری آسیب شناسی سیستم برون…

  • پاورپوينت علف هرز مزارع گندم

    پاورپوينت علف هرز مزارع گندم پاورپوينت علف هرز مزارع گندم پاورپوینت علف های هرز پاورپوینت علف های هرز مزارع گندم پاورپوینت علف هرز در مزارع گندم پاورپوینت در مورد علف هرز مزارع گندم دانلود پاورپوينت علف هرز مزارع گندم پاورپوینت…

  • تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری و ارزیابی علل متفاوت پروسه بر ویژگیهای کامپوزیت

    تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری و ارزیابی علل متفاوت پروسه بر ویژگیهای کامپوزیت تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت مشخصات و خواص زیرکن روشهای ساخت کامپوزیتها دانلود پایان نامه تولید زیرکن…

  • پاورپوینت ملاحظات زیست محیطی در سازه های بلند مرتبه

    پاورپوینت ملاحظات زیست محیطی در سازه های بلند مرتبه پاورپوینت ملاحظات زیست محیطی پاورپوینت سازه های بلند پاورپوینت سازه های بلند مرتبه دانلود پاورپوینت ملاحظات زیست محیطی در سازه های بلند مرتبه پاورپوینت درمورد سازه های بلند مرتبه رفتن به…

  • مهارت های زندگی و کنترل خشم و استرس در روابط زوجین

    مهارت های زندگی و کنترل خشم و استرس در روابط زوجین ابعاد مهارت های زندگی دسته بندی مهارت های زندگی پایان نامه مهارت های زندگی زناشویی اهمیت مهارت حل مسئله در زندگی زناشویی اهمیت حل مسئله در زندگی زناشویی اهمیت…

  • پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين

    پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي…

  • بررسی عوامل موثر بر اعتیاد جوانان

    بررسی عوامل موثر بر اعتیاد جوانان مواد مخدر اعتیاد جوانان دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی بررسی عوامل موثر بر اعتیاد جوانان دانلود پایان نامه علوم اجتماعی دانلود پایان نامه خرید دانلود پایان نامه رشته علوم اجتماعی رفتن به سایت…

  • پاورپوينت اصول عقاید نبوت عصمت 2

    پاورپوينت اصول عقاید نبوت عصمت 2 پاورپوینت در مورد اصول عقاید نبوت دانلود پاورپوینت اصول عقاید نبوت پاورپوینت در مورد اصول عقاید نبوت عصمت اصول عقاید نبوت عصمت ppt رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت اصول عقاید نبوت عصمت 2…

  • عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل

    عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل قرارداد عقیم شدن قرارداد حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد عقیم شدن قرارداد در حقوق تجارت بین الملل عدم امكان اجرای قرارداد در حقوق تجارت بین الملل دانلود مقالات…