مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات نظری مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
مبانی نظری پیاده سازی مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استقرار مدیریت دانش

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش، مفهومی پیچیده و گسترده است و به‌همین دلیل صاحب‌نظران مختلف از زوایای گوناگون به آن نگریسته‌اند.

پیچیدگی مفهوم دانش و هم‌چنین وجود رویكردهای مختلف در مورد مدیریت دانش باعث شده است تا نگرش واحدی درخصوص مدیریت دانش شكل نگیرد. سوكنانان می‌گوید برخی تعاریف از مدیریت دانش به‌گونه‌ای است كه آن را حتی تا سطح مدیریت داده‌ها تنزل داده است (Sooknanan, 1998: 25).

مالهوترا تعریف خود را از مدیریت دانش را این‌گونه ارائه می‌دهد: مدیریت دانش، فرآیندی است كه به‌واسطة آن سازمان‌ها در زمینه یادگیری (درونی كردن دانش) كدگذاری دانش (بیرونی كردن دانش) و توزیع و انتقال دانش، مهارت‌هایی را كسب می‌كنند (همان مأخذ، 20).

هاینس (2001) مدیریت دانش را فرایندی می داند كه مبتنی بر چهار ركن است.

1.      محتوا: كه به نوع دانش (آشكار یا نهفته بودن) مربوط می‌شود،

2.      مهارت: دستیابی به مهارت‌هایی جهت استخراج دانش

3.      فرهنگ: فرهنگ سازمان‌ها باید مشوق توزیع دانش و اطلاعات باشد.

4.      سازماندهی: سازماندهی دانش‌های موجود (Haines, 2001: 12)

كارل ویگ (2002) معتقد است كه مدیریت دانش یعنی ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش‌های مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن‌ها به تصمیم‌ها و اقدامات سازمان و افراد (Wiig, 2002: 6).

فرایندی است كه سازمان‌ها از آن طریق اطلاعات جمع‌آوری شده خود را به‌كار می‌گیرند (Bellanet, 2001: 5)

عبارت است از ایجاد فرایندهای لازم برای شناسایی و جذب داده، اطلاعات و دانش مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی سازمان و انتقال آن‌ها به‌درون تصمیم‌ها و عملیات سازمان (Wiig 2002: 6)

در سال‌های اخیر، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، پیوستن به روند دانش را آغاز كرده‌اند و مفاهیم جدیدی چون كاردانشی ، دانش‌كار ، مدیریت دانش ، و سازمان‌های دانشی ، خبر از شدت یافتن این روند می‌دهند. پیتر دراكر، با به‌كار‌گیری این واژگان خبر از ایجاد نوع جدیدی از سازمان‌ها می‌دهد كه در آن‌ها به جای قدرت بازو قدرت ذهن حاكمیت دارد. براساس این نظریه در آینده جوامعی می‌توانند انتظار توسعه و پیشرفت داشته باشند كه از دانش بیشتری برخوردار باشند. به این ترتیب برخورداری از منابع طبیعی نمی‌تواند به اندازه دانش مهم باشد. سازمان دانشی به توانمندی‌هایی دست می‌یابد كه قادر است از نیروی اندك قدرتی عظیم بسازد (الوانی، 1380 283). 

 

این‌گونه سازمان‌ها با چالش‌های نوینی روبرو هستند. امروزه شرایط و فضای رقابتی سازمان‌ها بیش از پیش پیچیده و متغیر شده است. این فضا به‌سرعت در حال تغییر است به‌گونه‌ای كه برای بیشتر سازمان‌ها این سرعت به مراتب بیش از سرعت پاسخگویی و توان تطبیق آن‌هاست. تغییرات مستمر دانش نیز وضعیت عدم تعادل جدیدی برای سازمان‌ها به‌وجود آورده است. جریان بی‌پایان دانش، بازارها را در حالت تغییر مداوم قرار داده كه این امر سازمان‌ها را ملزم به تغییرات مستمر می‌كند (مشبكی و زارعی، 1382،  92).

 

مهمترین نقشی كه می‌توان به مدیریت دانش نسبت داد این است كه آن را به‌عنوان یك متدولوژی تغییر در نظر بگیرند. مدیریت دانش از یك طرف با جذب دانش‌های جدید به درون سیستم و از طرفی دیگر با اداره مؤثر آن دانش‌ها می‌تواند مهم‌ترین عامل تغییر یك سازمان باشد .(Hales, 2001) دانـش به‌واسـطه نزدیكی به تصمیم‌ها و اقدامات سازمانی به مراتب بیش از داده‌ها و اطلاعات می‌تواند باعث بهبود عملكرد شده و در نتیجه كیفیت خدمات سازمان‌ها را بطور عام و سازمان‌های دولتی را به طور خاص بهبود بخشد (Hales & Kalucy, 2002:2).

 

 

 

2-2-2) تعاریف مفهـوم داده، اطلاعات، دانش

2-2-2-1)  مفهـوم داده: داده‌ها اولین سطح مدیریت دانش را تشكیل می‌دهند و عبارت‌اند از ارقام، اعداد، نمودارها و نظایر این‌ها كه به خودی خود تولید معنی نمی‌كنند (Barney, 1991: 100).

در واقع می‌توان گفت كه داده‌ها، رشته واقعیت‌های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. به‌عنوان مثال، زمانی كه فردی به یك سازمان مراجعه و در ازای پرداخت مبالغی پول، خدمات یا كالاهایی را دریافت می‌كند، معامله‌ای اتفاق افتاده كه می‌توان آن را به‌عنوان «داده» توصیف نمود. چنین واقعیت‌هایی هرگز روشن نمی‌كنند كه آیا این سازمان به خوبی اداره می‌شود یا خیر، زیرا این داده‌ها به تنهایی معنی‌دار و هدفدار نیستند.

 

سازمان‌های نوین، معمولاً داده‌ها را در یك سیستم فناوری ذخیره می‌كنند. این داده‌ها توسط واحدهایی نظیر واحد مالی، حسابداری و بازاریابی به سیستم تزریق می‌شوند. پاسخگویی به نیاز مدیریت و دیگر بخش‌های سازمان به داده ها تاكنون برعهدة واحدهای مركزی اطلاعات سازمان بوده است، سازمان‌ها و شركت‌های مختلف، مدیریت داده‌ها را از نظر كمی برحسب ظرفیت، سرعت و هزینه ارزیابی می‌كنند، چه هزینه‌هایی برای بازخوانی یك واحد داده به مصرف می‌رسد؟ با چه سرعتی می‌توانیم داده را به سیستم منتقل كنیم؟ گنجایش سیستم چقدر است؟ وقتی نیاز به داده‌ها داریم آیا به موقع در اختیارمان قرار می‌گیرند؟ آیا نیازهای ما را تأمین می‌كنند؟

 

همه سازمان‌ها به انواع داده‌ها احتیاج دارند. نگهداری سوابق و بایگانی، نقطة كانونی فرهنگ داده به شمار می‌رود و مدیریت مؤثر داده‌ها در موفقیت آن‌ها نقش بسزایی دارد.

بعضی از سازمان‌ها به اشتباه فكر می‌كنند داده‌های بیشتر نسبت به داده‌‌های كمتر از حالت مطلوبتری برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌‌توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ كنند. این وضعیت به دو دلیل نادرست است: اول اینكه داده‌های زیاد، كار تشخیص داده‌های لازم و درك آن‌ها را دشوار می‌كند. دلیل اساسی‌تر اینكه داده‌های فاقد معنی قابل استفاده‌اند. یعنی تنها بخشی از واقعیت را نشان داده و از هر نوع قضاوت، تفسیر و مبنای قابل اتكا برای اقدام مناسب، تهی هستند. داده‌ها را می‌توان مواد خام عناصر مورد نیاز برای تصمیم‌گیری به شمار آورد، چرا كه نمی‌توانند عمل لازم را تجویز كنند. داده‌ها نشانگر ربط، بی‌ربطی و اهمیت خود نیستند، اما به‌هرحال برای سازمان‌ها و مخصوصاً سازمان‌های بزرگ اهمیت زیادی دارند. 

 

2-2-2-2) مفهـوم اطلاعات: دومین سطح مدیریت دانش را اطلاعات تشكیل می‌دهد. این سطح، داده‌های كمی خلاصه شده را در بر می‌گیرد كه گروه بندی، ذخیره، پالایش و سازماندهی شده‌اند تا بتوانند معنی‌دار شوند. این داده‌ها هم دانش را نشان نمی‌دهند. آن‌ها نشانگر آغاز مدیریت اطلاعات هستند، اطلاعاتی كه مدیر می‌تواند به‌كارگیرد تا كاری بیش از پردازش مراودة فردی انجام دهد. اطلاعات غالباً تشكیل اعداد و ارقام، كلمات و گزاره‌های انباشته شده را به خود گرفته و معنایی را ارائه می‌كند كه بزرگتر از آن چیزی است كه از داده‌های خام مكشوف می‌گردد. ولی نظریه‌پردازان و دست‌اندركاران دانش همگی بر این باورند كه این اطلاعات است و نه دانش (رادینگ، 1383، 39).

2-2-2-3)  مفهـوم دانش: پیچیدگی مفهوم دانش باعث شده است كه دیدگاه‌های مختلفی در خصوص آن شكل بگیرد. رادینگ معقتد است كه برای برخی، دانش سازمانی فرزانگی است كه نتیجه یادگیری و تجربه است. برای برخی دیگر دانش سازمانی فقط یادگیری، یا فقط تجربه است، برای برخی دیگر دانش سازمانی، اطلاعات یا داده می‌باشد.

 

دانش، فراتر از داده‌ها و اطلاعات است. تراگل ، دانش را اینگونه تعریف نموده است:

دانش ═ اطلاعات در زمینه +  درك مسئله

 

اكثر مردم، به‌طور شهودی فكر می‌كنند كه دانش، وسیع‌تر، عمیق‌تر و غنی‌تر از داده‌ها و اطلاعات است. مردم معمولاً هنگام گفت و گو دربارة صاحبان  دانش، تصویر كسانی را كه ارائه می‌دهند كه در زمینه‌ای خاص دارای اطلاعاتی زیاد، عمیق و قابل اعتماد بوده و اشخاصی هوشمند و تحصیل كرده‌اند. مردم لفظ دانشمند یا دانشور را برای یادداشت، كتاب راهنما و یا پایگاه‌های اطلاعاتی به كار نمی‌برند حتی اگر این موارد به‌وسیله افراد صاحب دانش تدوین شده باشند (داونپورت و پروساك، 1379، 28). داونپورت و پروساك در مقاله ای با عنوان «اصول مدیریت دانش» دانش را این‌گونه تعریف كرده‌اند:

 

دانش عبارت است از اعتقاد و باوری كه منجر به افزایش توان بالقوة پدیده‌ها برای اقدامات و تصمیمات اثربخش می‌شود. در این تعریف چند نكته اساسی نهفته است: اول اینكه دانش الزاماً موجب اثربخش شدن اقدامات و تصمیمات نمی‌شود، و این اثربخشی تابع عوامل مختلفی است. دوم اینكه، در این تعریف، پدیده ممكن است فرد، گروه یا سازمان و حتی جامعه باشد. سوم اینكه، دانش در درون افراد نهفته است و لذا از اطلاعات و داده متمایز می‌گردد. مطابق این تعریف، دانش به اطلاعاتی گفته می‌شود كه از طریق فرایندهایی مثل ژرف اندیشی و تبادل نظر و یادگیری در ذهن افراد و یا گروه‌ها پردازش شده است لذا با اطلاعات مادة خام ایجاد دانش است كه ممكن است در كتاب‌ها، گزارشات، فایل‌‌های كامپیوتری و … جای گرفته باشد (Alavi, 2000:115).

 

 

 

 

 

فهرست                                                                                                                   

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

2-2 مدیریت دانش

2-2-1 مقدمه 42

2-2-2 تعاریف مفهوم داده، اطلاعات، دانش 43

2-2-2-1 مفهوم داده 43

2-2-2-2 مفهوم اطلاعات 44

2-2-2-3 مفهوم دانش 44

2-2-3 طبقه‌بندی انواع دانش 45

2-2-3-1 دانش از نظر نوناكا 46

2-2-3-2 دانش از نظر جورنا 46

2-2-3-3 دانش از نظر ماشلوپ 47

2-2-3-4 دانش از نظر لیدنر 48

2-2-4 عناصر و ویژگی‌های دانش 48

2-2-4-1 عناصر دانش 49

2-2-4-2 ویژگی‌های دانش 50

2-2-5 دانش آفرینی در سازمان 53

2-2-6 تعریف مفهومی مدیریت دانش 56

2-2-7 منشأ و چگونگی شكل‌گیری مدیریت دانش 57

2-2-8 اصول مدیریت دانش 61

2-2-9 اهداف مدیریت دانش 63

2-2-10 تئوری‌های مدیریت دانش 64

2-2-10-1 تئوری‌های مدیریت دانش جامع 64

2-2-10-2 تئوری‌های مدیریت دانش تیمی 66

2-2-10-3 تئوری‌های مدیریت دانش جامعه‌گرا 67

2-2-11 مؤلفه‌های مدیریت دانش 68

2-2-12 مدل‌های مدیریت دانش 69

2-2-12-1مدل بویست 71

2-2-12-2 مدل شش بعدی 72

2-2-12-3 مدل نوناكا 73

2-2-12-4 مدل رن جانسون 76

2-2-14-5 مدل استیوهالس 77

2-2-13 موانع مدیریت دانش 79

2-2-14 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدیریت دانش 82

2-2-14-1 پژوهش گلد 82

2-2-14-2 پژوهش موهرمان 83

2-2-14-3 پژوهش ریگانز و مك اویلی 84

منابع

 

 

 

 

  • عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه

    عوامل موثر بر موفقیت اجرای CRM و الگوهای موجود در این زمینه ابعاد و مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط…

  • حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن

    حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن دانلود پایان نامه حسابرسی جایگاه حسابرسی فلسفه حسابرسی حسابرسی عملکرد دانلود پایان نامه حسابداری دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • دانلود پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی

    دانلود پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی آزاد پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی تحت فشار پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سفره های آب زیرزمینی …

  • عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان

    عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان مدیریت عملکرد عملکرد کارکنان ساختار سازمانی ساختار های متداول سازمانی تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان عوامل اصلی ساختار برای سازمانها و تاثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان…

  • پروپوزال پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی

    پروپوزال پایان نامه شناسایی و تحلیل رفتار مشتریان با داده کاوی کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال شناسایی مشتریان با داده کاوی پروپوزال تحلیل رفتار…

  • ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی

    ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی بر ابعاد ساختار سازمانی کاربرد فناوریهای اطلاعاتی در سازمان تاثیرات فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی تاثیرات کاربرد فناوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی تاثیرات فناوری اطلاعات بر ابعاد ساختار سازمانی ارزیابی تاثیرات کاربرد فناوریهای اطلاعاتی…

  • پاورپوینت ویژگی ها و نحوه شکل گیری سیاهچاله

    پاورپوینت ویژگی ها و نحوه شکل گیری سیاهچاله دانلود پاورپوينت مطالبی درمورد سیاهچاله دانلود پاورپوينت درمورد مطالبی درمورد سیاهچاله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت مطالبی درمورد سیاهچاله  جهت رشته نجوم  در قالب 24 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری تعهد درک شده کارکنان پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد درک شده کارکنان پیشینه پژوهش تعهد درک شده کارکنان ادبیات نظری تحقیق تعهد…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 109 صفحه آپدیت شده

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد 109 صفحه آپدیت شده کلمات کلیدی : مبانی نظری عملکرد پیشینه تحقیق عملکرد مبانی نظری عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد کارکنان مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق…

  • پاورپوینت فوریت های پزشکی

    پاورپوینت فوریت های پزشکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فوریت های پزشکی جهت رشته ی پزشکی در قالب 30 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       فوریت به مواردی…

  • استراتژی های سرمایه گذاری و روش های معاملاتی مورد استفاده مبتنی بر میانگین متحرک

    استراتژی های سرمایه گذاری و روش های معاملاتی مورد استفاده مبتنی بر میانگین متحرک روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام روش های خرید سهام با استفاده از استراتژی تحلیل تکنیکال روش های خرید…

  • پاورپوينت حقوق و دستمزد

    پاورپوينت حقوق و دستمزد دانلود پاورپوينت حقوق و دستمزد دانلود پاورپوينت درمورد حقوق و دستمزد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت حقوق و دستمزد جهت رشته حسابداری در قالب 15 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شخصیت کلمات کلیدی : پیشینه شخصیت مبانی نظری شخصیت پیشینه شخصیت شناسی پیشینه تحقیق شخصیت پیشینه نظری شخصیت پیشینه تحقیق تیپ شخصیتی تاريخچه ارزشيابي شخصيت مبانی نظری ویژگی های شخصیتی مبانی نظری تیپ های شخصیت…

  • دانلود پاورپوینت مفهوم ripe

    دانلود پاورپوینت مفهوم ripe پاورپوینت درباره ripe پاورپوینت بررسی ساختار ripe پاورپوینت مفهوم ripe رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مفهوم ripe جهت رشته IT در قالب 27 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل یک

    پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل یک پاورپوینت ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل 1 دانلود پاورپوینت ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل 1 پاورپوینت درباره ساخت سیستم های اطلاعاتی فصل 1 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت متدولوژی ساخت سیستم…

  • پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت هواپیمایی

    پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت هواپیمایی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تحلیل استراتژیک شرکت هواپیمایی جهت رشته آموزشی در قالب 46 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش         این شرکت…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی…

  • پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی

    پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی رفتن به سايت اصلي عنوان: پاورپوینت چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید:16 اسلاید دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی این فایل در زمینه " چگونگی ایجاد خلاقیت در…

  • مبانی نظری بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی

    مبانی نظری بررسی مقایسه ای عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق بانکی از منظر مشتریان و ارائه راهکارهای پیشنهادی مطالبات معوق پیشینه مطالبات معوق در ایران روشهای پیشنهادی برای وصول مطالبات معوق عوامل موثر در ایجاد مطالبات معوق مطالبات معوق…

  • پاورپوینت رفع شبهاتی پیرامون به زنان

    پاورپوینت رفع شبهاتی پیرامون به زنان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت رفع شبهاتی پیرامون به زنان جهت رشته دین و مذهب در قالب 20 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش  …

  • پاورپوینت آشنایی با سرمازدگی و گرمازدگی

    پاورپوینت آشنایی با سرمازدگی و گرمازدگی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با سرمازدگی و گرمازدگی جهت رشته پرستاری در قالب 22 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مسئولیت غار

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مسئولیت غار مسئولیت غار قاعده غرور مسئولیت مدنی غار مسئولیت مدنی غار در فقه و حقوق دانلود پایان نامه مسئولیت غار دانلود پایان نامه قاعده غرور دانلود پایان نامه مسئولیت مدنی غار…

  • پاورپوینت آمیزه های بازاریابی

    پاورپوینت آمیزه های بازاریابی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آمیزه های بازاریابی جهت رشته ی مدیریت بازرگانی در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       آمیزه بازاریابی…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل

    پروپوزال و طرح تفصیلی مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها پروپوزال آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل…

  • مقاله شناخت و آگاهی

    مقاله شناخت و آگاهی شناخت آگاهی جامعه آماری جامعه مورد بررسی دانلود مقاله شناخت و آگاهی تفاوت مفاهیم جامعه آماری و جامعه مورد بررسی تفاوت مفاهیم بررسی و مطالعه و کاربری آن در عنوان تحقیق سیستم همکاری در فروش فایل…

  • پاورپوینت مديريت تغيير سازماني

    پاورپوینت مديريت تغيير سازماني کلمات کلیدی : پاورپوینت مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير سازماني تغيير سازماني تحقیق مديريت تغيير سازماني مديريت تغيير دو جنبه مرتبط با تغيير سازماني سه استراتژي رهبري تغيير فرايند تغيير موقعيتي براي تغيير مقاومت در برابر…

  • پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95 اسلاید

    پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95 اسلاید پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت زمین شناسی مهندسی نقشه های توپوگرافی و زمین شناسی در 95…

  • پاورپوینت آشنایی با امن سازی شبکه های سازمانی

    پاورپوینت آشنایی با امن سازی شبکه های سازمانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با امن سازی شبکه های سازمانی جهت رشته کامپیوتر در قالب 88 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت فرایند اولویت بندی بیماران برای بهره مندی از درمان

    پاورپوینت فرایند اولویت بندی بیماران برای بهره مندی از درمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تریاژ بیمارستانی جهت رشته پزشکی در 30 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش        …

  • پاورپوینت پیاده سازی توابع بولی

    پاورپوینت پیاده سازی توابع بولی پاورپوینت ساده سازی توابع بولی پاورپوینت ساخت توابع بولین ساده پاورپوینت اموزش توابع بولی پاورپوینت تعریف توابع بولی پاورپوینت پیاده سازی توابع بولی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیاده سازی توابع بولی جهت رشته…

  • مبانی نظری ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان

    مبانی نظری ارزیابی راه حل های مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از نگاه کارکنان مبارزه با فساد اداری فساد اداری در سازمانهای دولتی مبارزه با فساد اداری در ایران راهکارهای مبارزه با فساد اداری شیوه های مبارزه با…

  • پاورپوینت تعادل در طرف عرضه، محصول و سطح قیمت

    پاورپوینت تعادل در طرف عرضه، محصول و سطح قیمت کلمات کلیدی : پاورپوینت تعادل در طرف عرضه: محصول و سطح قیمت پاورپوینت تعادل در طرف عرضه منحنی عرضه کل: مورد افراطی کینزی منحنی عرضه کل: مورد کلاسیک ها انتقال در…

  • پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری

    پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تأسیسات و زیرساخت شهری جهت رشته ی معماری در قالب 33 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       در…

  • مقاله رشته حقوق با عنوان قوانین حقوق اداری

    مقاله رشته حقوق با عنوان قوانین حقوق اداری قرارداد حقوق اداری قوانین حقوق اداری دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان قوانین حقوق اداری خرید مقالات حقوقی سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت شغلی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت شغلی دانلود مبانی نظری حمایت شغلی پیشینه تحقیق حمایت شغلی دانلود پیشینه تحقیق حمایت شغلی پیشینه داخلی حمایت شغلی…