چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن

چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن

چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی CRM
عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
عوامل موثر بر مدیریت ارتباط با مشتری
پایان نامه مدیریت ارتباط با مشتری
پیاده ساز مدیریت ارتباط با مشتری
نحوه پیاده سازی crm
مراحل پیاده سازی crm
نمونه های موفق crm

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن

 

 

 

 

هدف از این پژوهش چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی آن  می باشد.

 

 

 

 

 

عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك ضرورت استراتژیك برای تمامی سازمان ها می باشد. چرا كه اجرای مؤثر آن می تواند سبب افزایش رضایت مشتری، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه فروش بیشتر و تكرار خرید گردد) پاپاسولومو ، 2002، 62). بعضی از سازمان ها در اجرای آن مشكل دارند چرا كه نگرش آنها به این مقوله صرفاً تكنولوژیكی است. یعنی استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری را با تكنولوژی سی آر ام یكی می دانند، در حالی كه سی آر ام یك مسئله تكنولوژیكی نیست بلكه مسئله ای كاری است كه ابزار تكنولوژی اطلاعات باید به آن اختصاص داده شود، طراحی شود و با عملیات ها و استراتژی های كاری هماهنگ شود)نگای ، 2005، 584 ). نرخ شكست پروژه های سی آر ام بیش از شصت و پنج درصد می باشد. پر واضح است كه توقف یا  شكست این پروژه ها اغلب در نتیجه عدم فهم این مطلب است كه برای اجرای سی آر ام چه فعالیت هایی لازم است(آبلا و دیگران  ، 2004، 603). سیگالا در سال 2005، عدم وجود چارچوبی برای اجرای مؤثر مدیریت ارتباط با مشتری را باعث به وجود آمدن چنین شكست هایی می داند (نگای ، 2005، 584). 

 

 

 

مدیریت ارتباط با مشتری معانی و مفاهیم مختلفی را به ذهن افراد مختلف متبادر می کند. علیرغم اینکه مفهوم ارتباط با مشتری در ظاهر ساده و واضح به نظر می رسد اما برسر تعریف آن توافق کمی وجود  دارد. به عنوان مثال زابلالیش، چهل تعریف متمایز از مدیریت ارتباط با مشتری را در ادبیات مشخص نموده است(ایساکسون ، 2005). لوین مدیریت ارتباط با مشتری را استفاده از اطلاعات و دانش مربوط به مشتری به منظور تحویل کالا و خدمات به مشتری می داند(بال ، 2003 ). تامسون در سال 2002، سی آر ام را یک فرهنگ و فلسفه کاری مشتری محور بیان می کند که به طور مؤثرتری فرآیندهای سرویس دهی، فروش و بازاریابی را پشتیبانی می کند. کین کید در سال 2003، سی آر ام را به عنوان کاربرد استراتژیک اطلاعات، فرآیند، تکنولوژی اطلاعات و افراد برای مدیریت رابطه مشتری با سازمان بیان نموده است. او همچنین مدیریت ارتباط با مشتری را به عنوان فلسفه تجاری با منفعت در بخش های شناسایی شده موجود و مشتری احتمالی تعریف می کند “سی آر ام فرآیند ارتقاء یافته تکنولوژی اطلاعات است که صلاحیت مختلف هر مشتری ها را شناسایی نموده و توسعه و ادغام می کند و بر آن تأکید می کند به این قصد که ارزش برتر برای مشتری ارایه دهد” (ویکستروم، 2003).

 

 

 

 

 سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری روابط بین سازمان با مشتریان، شرکای تجاری، تأمین کنندگان، کارکنان و سایر سازمان ها را تسهیل می کنند. بر این اساس هدف از این رویکرد درک اهمیت فعالیت های مردم گرا در جهت شناخت بهتر از آنها و برقراری ارتباط مثمرثمر تر با آنهاست(ایساکسون ، 2005). مشتریان بهترین دارائی یك سازمان هستند وتعداد روبه افزایش سازمان ها، اهمیت مشتری محور شدن را در دنیای رقابتی امروز نشان می دهد. همچنین سازمان ها باید دانایی درباره مشتریان، محصولات و خدمات را به صورت درون سازمانی (وظایف مختلف سازمان) و به صورت بیرونی (نقاط تماس با مشتریان) ایجاد كنند. بنابراین، مدیران سازمان به سمت آگاهی یافتن نسبت به فاكتورهای مهم موفقیت مدیریت ارتباط با مشتریان خود كشیده می شوند (گرینبرگ ، 2002). گامسون در سال 2002، سی آر ام را به عنوان یك قاعده ضروری برای سازمان هایی كه نیازمند توسعه و پیشرفت بیشتری است، قلمداد می كند و در این زمینه، شناسایی ابعاد كلیدی  سی آر ام را بسیار مهم می داند (پاین ، 2004،  527). 

 

 

 

 

عوامل حیاتی در موفقیت  (CSF) به عنوان ویژگی ها، شرایط یا متغیرهایی هستند كه چنانچه به درستی پشتیبانی و مدیریت شوند، می توانند اثر قابل ملاحظه ای بر موفقیت شركتی كه در صنعتی خاص رقابت می كند داشته باشد. مدل CSF جهت شناسایی و اولویت بندی نیازهای كسب و كار و سیستم های فنی استفاده می شود. همانطور كه سامزر و نلسون  در سال 2001 ادعا می كنند، CSF  نمونه های ثابتی هستند كه به توسعه مرزهای بهبود فرآیند كمك نموده و اگر بر حسب اهمیت در هر مرحله از پیاده سازی مورد نظر قرار گیرند، اثر بیشتری خواهند داشت. همانطور كه در بخش تعاریف  سی آر ام نیز اشاره شد،  سی آر ام مجموعه ای از عوامل است كه در اثر تعامل مؤثر و هماهنگ با یكدیگر به موفقیت سی آر ام منجر می شوند. در این بخش سعی داریم تا این عوامل را كه در پیاده سازی موفق سی آر ام مؤثرند به تفصیل شرح دهیم تا نسبت به اجزای مدل نهایی آشنایی بیشتری كسب شده و اهمیت هر یك از این عوامل در جایگاه خاص خود روشن گردد . 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-1 مقدمه   
مدیریت ارتباط با مشتری
2-1-1) مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری
2-1 -2) چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری
2-1-3)  عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری
2 – 1- 4 ) مفهوم مشتری و رضایت مندی مشتریان 
2 – 1- 5 ) فرآیند کلی مدیریت امور مشتریان   
2 – 1- 6 ) اهداف مدیریت ارتباط با مشتری
202 – 1 – 7 ) ابعاد وعناصر  سی آر ام
2 – 1- 8 ) فرآیند پیاده سازی  سی آر ام  
2  -1 – 9 ) مراحل ارایه خدمت در مدیریت ارتباط با مشتری
2 – 1- 10 ) عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی استراتژی  سی آر ام 
2 – 1- 11 )چالش های اجرایی سی آر ام 
2- 1- 12 ) تکنولوژی سی آر ام  و الگوهای های عملکردی 
2-1- 13 ) الگوهای سی آر ام  

منابع

 

 

 

  • پاورپوینت بلع جسم خارجی در کودکان

    پاورپوینت بلع جسم خارجی در کودکان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بلع جسم خارجی در کودکان جهت رشته ی پزشکی در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری زناشویی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری زناشویی مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه پرخاشگری زناشویی دانلود مبانی نظری پرخاشگری زناشویی پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی ادبیات نظری پرخاشگری زناشویی فصل دوم پایان نامه پرخاشگری زناشویی مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری زناشویی…

  • پروپوزال بازتاب مضمون مرگ و شهادت در شعر شعرا

    پروپوزال بازتاب مضمون مرگ و شهادت در شعر شعرا مضمون مرگ در شعر دفاع مقدس مضمون شهادت در شعر دفاع مقدس مرگ و شهادت در اشعار دفاع مقدس درون مایه مرگ و شهادت در شعر شاعران دفاع مقدس بازتاب مضمون…

  • بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد

    بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد پایان نامه مدیریت سرمایه در گردش پایان نامه چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری پایان نامه عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد…

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد مشاوره گروهی

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد مشاوره گروهی فصل دوم پایان نامه مشاوره گروهی مبانی نظری مشاوره گروهی پیشینه تحقیق مشاوره گروهی پیشینه داخلی مشاوره گروهی پیشینه خارجی مشاوره گروهی پیشینه پژوهش مشاوره گروهی پیشینه نظری مشاوره گروهی ادبیات…

  • بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در بحران هویت در جوانان ایرانی

    بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در بحران هویت در جوانان ایرانی هویت بحران هویت فضای مجازی شبکه های اجتماعی مجازی شبکه‏ های اجتماعی بحران هویت در ایران بحران هویتی ایران تاثیر فضای مجازی بر هویت تاثیر شبکه های اجتماعی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی 57 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بهزیستی مبانی نظری بهزیستی پیشینه تحقیق بهزیستی پیشینه داخلی بهزیستی پیشینه خارجی بهزیستی پیشینه پژوهش بهزیستی پیشینه نظری بهزیستی ادبیات نظری بهزیستی چارچوب نظری بهزیستی…

  • پاورپوینت آشنایی با ممیزی داخلی

    پاورپوینت آشنایی با ممیزی داخلی پاورپوینت ممیزی داخلی دانلود پاورپوینت آشنایی با ممیزی داخلی پاورپوینت ممیزی داخلی پاورپوینت ممیزی داخلی چیست؟ پاورپوینت شناخت ممیزی داخلی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ممیزی داخلی جهت رشته معماری در قالب 32 اسلاید…

  • فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر

    فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر رفتن به سایت اصلی فایل های درس رایانش تکاملی دکتر نوری مهر به تعداد 170 اسلاید قایل ویرایش   چکیده زنبور در طبیعت فلوچارت…

  • پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی

    پرسشنامه بررسی نقش بین انواع نوآوری بر عملکرد بازاریابی دانلود پرسشنامه نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری سازمانی ونگ و احمد ( 2004 ) پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی پرسشنامه نوآوری در سازمان پرسشنامه نوآوری پرسشنامه نوآوری سازمانی oi پرسشنامه انواع نوآوری پرسشنامه…

  • بررسی شیوه های تولید مس

    بررسی شیوه های تولید مس مس تولید مس روشهای تولید مس دانلود مقاله رشته معدن بررسی شیوه های تولید مس روشهای کلی فرآوری مس رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته معدن بررسی شیوه های تولید مس      …

  • پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دی نابل و همکاران همراه با روایی و پایایی

    پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دی نابل و همکاران همراه با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینی پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینی دانلود پرسشنامه خودکارآمدی کارآفرینانه پرسشنامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینی پرسشنامه در مورد خودکارآمدی کارآفرینانه پرسشنامه…

  • پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی از دکتر علی علاقه بند

    پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی از دکتر علی علاقه بند پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی پاورپوینت کتاب علی علاقه بند پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی انتشارات پیام نور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب اصول مدیریت آموزشی از دکتر…

  • پاورپوینت فرایند زوج درمانی بوئن

    پاورپوینت فرایند زوج درمانی بوئن پاورپوینت فرایند زوج درمانی پاورپوینت زوج درمانی پاورپوینت زوج درمانی چیست پاورپوینت زوج درمانی روش بوئن پاورپوینت رویکرد بوئن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرایند زوج درمانی بوئن جهت رشته ی روان شناسی در…

  • دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش

    دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش پاورپوینت آزبست قاتل خاموش پاورپوینت آزبست پاورپوینت قاتل خاموش پاورپوینت انواع آزبست پاورپوینت کاربرد آزبست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آزبست قاتل خاموش در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و…

  • پاورپوینت استهلاک در حسابداری

    پاورپوینت استهلاک در حسابداری پاورپوینت استهلاک ماشین آلات پاورپوینت ثبت حسابداری استهلاک پاورپوینت هزینه استهلاک پاورپوینت بخشنامه استهلاک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت استهلاک در حسابداری جهت رشته حسابداری در قالب 23 اسلاید و با فرمتpptxبصورت کامل و جامع و…

  • فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی

    فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی کلمات کلیدی : نظریه های فرسودگی شغلی فرسودگی هیجانی در پرستاران تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی نظریه های مربوط به فرسودگی…

  • بررسی ابعاد و زوایای مدیریت تعالی سازمانی و تشریح مدل سرکوال

    بررسی ابعاد و زوایای مدیریت تعالی سازمانی و تشریح مدل سرکوال ابعاد efqm ابعاد مدل efqm انواع مدل های تعالی سازمانی مدل سروکوال کیفیت خدمات مدل راهبردی کیفیت خدمات پایان نامه تعالی سازمانی پایان نامه مدل تعالی سازمانی efqm پایان…

  • پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي

    پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي پاورپوینت مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي مديريت مواد خطرناك شيميايي و بيولوژيكي تعاريف مربوط به مواد خطرناك شناسایی و طبقه بندي مواد خطرناك مخاطرات بهداشتي و زيست محيطي مواد خطرناك منابع توليد…

  • مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان

    مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان تولید پراكنده مولدهای تولید پراکنده در ایران مولدهای تولید پراکنده در جهان دانلود مقالات مهندسی برق دانلود مقالات برق مقایسه مولدهای تولید پراکنده در ایران و جهان توسعه تولید پراكنده برق رفتن به…

  • بیکاری

    بیکاری بیکاری قانون بیمه بیکاری بیکاری و ناهنجاری‌های جامعه بحران اقتصادی تهدید كننده وقوع جنگ در كشورهای فقیر بیكاری‌ و اشتغال زنان بیكاری والدین و آسیب‌پذیری دختران بنگاههای زودبازده نرخ بیکاری انجام پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی fileina فروشگاه…

  • پاورپوینت آشنایی با مهدویت در قرآن

    پاورپوینت آشنایی با مهدویت در قرآن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مهدویت درقرآن جهت رشته معارف اسلامی در قالب 23 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان

    پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه غنی سازی شغلی پرسشنامه غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه سطح غنی سازی شغل کارکنان پرسشنامه سنجش غنی سازی شغل پرسشنامه میزان غنی سازی شغل پرسشنامه سنجش…

  • پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری مالیاتی

    پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری مالیاتی پاورپوینت کتاب آموزش حسابداری مالی پاورپوینت کتاب آموزش حسابداری مالیاتی پاورپوینت بهترین کتاب آموزش حسابداری مالیاتی پاورپوینت دانلود کتاب اموزش حسابداری مالیاتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزش کتاب و درس حسابداری…

  • دانلود پاورپوینت حفاظت پرتویی در رادیوگرافی دهان و دندان

    دانلود پاورپوینت حفاظت پرتویی در رادیوگرافی دهان و دندان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حفاظت پرتویی در رادیوگرافی دهان و دندان جهت رشته پزشکی در 23 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک

    بررسی تاریخچه و خط تولید کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک تاریخچه کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک در ایران خط تولید کارخانه کاشی و سرامیک خط تولید کاشی و سرامیک خط تولید کاشی و سرامیک ایرانا دانلود پایان نامه…

  • مخازن گونه های لیستریا در سه اقلیم زیستی

    مخازن گونه های لیستریا در سه اقلیم زیستی مخازن گونه های لیستریا در سه اقلیم زیستی رفتن به سایت اصلی مخازن گونه­های لیستریا در سه اقلیم زیستیمشخص شده که، آب و خاک، آشیانه های[1] اکولوژیکی محوری[2] برای انتقال باکتری لیستریا…

  • ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن سرقت خودرو

    ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن سرقت خودرو اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو تاثیر اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو ارزیابی اثر بخشی اعمال پیشگیرانه پلیس در کم شدن…

  • دانلود پاورپوینت کتاب سیستم اطلاعات مدیریت

    دانلود پاورپوینت کتاب سیستم اطلاعات مدیریت پاورپوینت کتاب سیستم اطلاعات مدیریت پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت پیشرفته پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت پروژه پاورپوینت خلاصه کتاب سیستم اطلاعات مدیریت پیام نور پاورپوینت خلاصه کتاب سیستم های اطلاعات مدیریت پیام نور رفتن به…

  • پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی

    پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت آشنایی با مدیریت منابع انسانی جهت رشته مدیریت در قالب 20 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش      …

  • ماهیت و فاکتورهای آمادگی جسمانی و اصطلاحات مرتبط آن با سلامت

    ماهیت و فاکتورهای آمادگی جسمانی و اصطلاحات مرتبط آن با سلامت پایان نامه آمادگی جسمانی فاکتورهای آمادگی جسمانی آمادگی جسمانی و روانی عوامل موثر بر آمادگی جسمانی مزایای فیزیولوژیک آمادگی جسمانی مزایای اجتماعی آمادگی جسمانی مزایای روانشناختی آمادگی جسمانی اصطلاحات…

  • پاورپوينت مدیریت مالی 1

    پاورپوينت مدیریت مالی 1 پاورپوينت مدیریت مالی 1 پاورپوينت در مورد مدیریت مالی 1 دانلود پاورپوينت مدیریت مالی 1 دانلود پاورپوينت در مورد مدیریت مالی 1 پاورپوینت مدیریت مالی پیشرفته مبانی مدیریت مالی پاورپوینت رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت…

  • دانلود پاورپوینت کتاب ریاضیات پایه از لیدا فرخو

    دانلود پاورپوینت کتاب ریاضیات پایه از لیدا فرخو پاورپوینت کتاب ریاضیات پایه از لیدا فرخو پاورپوینت کتاب ریاضیات پایه پیام نور پاورپوینت ریاضیات پایه و مقدمات آمار پاورپوینت ریاضیات پایه 1 پیام نور رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب…

  • مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

    مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی احتمال نكول ریسك اعتباری رتبه بندی اعتباری مدلهای اندازه گیری ریسك اعتباری دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه اعتبار سنجی مشتریان بانکی دانلود پایان…

  • بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم با استفاده از PSS

    بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم با استفاده از PSS استفاده از پایدار كننده های سیستم قدرت جهت بهبود میرایی نوسانات با فركانس كم سیستم طراحی پایدار كننده های مقاوم پایدار كننده های سیستم قدرت بهبود میرایی نوسانات با…